Categories: Wiadomości

SEAT sprzedał już ponad 1 milion SUV-ów

Arona jest najlepiej sprzedającym się SUV-em SEAT-a na świecie. Marka w ciągu sześciu lat przekroczyła milion sprzedanych egzemplarzy w tym segmencie. Klienci doceniają przede wszystkim wszechstronność Arony, miejski charakter Ateki oraz przestronność i komfort modelu Tarraco.

Dane sprzedażowe pokazują, że trend ten się nasila, w 2021 r. 46% wszystkich samochodów sprzedawanych w Europie stanowiły SUV-y. To o 5 punktów procentowych więcej niż w roku ubiegłym.

SUV-y z roku na rok zdobywają coraz większy udział w rynku. W 2021 roku stanowiły 46% rejestracji samochodów w Europie, czyli o 5 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej. Tendencja ta jest także widoczna wśród klientów SEAT-a. W 2022 firma przekroczyła milion sprzedanych egzemplarzy swoich trzech modeli z gamy SUV-ów: Arony, Ateci i Tarraco. W ubiegłym roku samochody te stanowiły 49% światowej sprzedaży marki.

Praktyczny, miejski i przestronny

Milionowym SUV-em okazał się SEAT Arona, model który od czasu premiery w 2017 roku, stał się najpopularniejszym samochodem marki, osiągając sprzedaż na całym świecie równą 481 585 egzemplarzy. Samochód wyróżnia się funkcjonalnym i praktycznym designem,  dynamicznymi osiągami i bogato wyposażonym w nowe technologie wnętrzem.

Na drugim miejscu w tym segmencie uplasował się SEAT Ateca – pierwszy SUV w historii firmy. Ten kompaktowy samochód osiągnął globalną sprzedaż na poziomie 435 443 egzemplarzy. Eleganckie linie i wyraźnie sportowe zacięcie nadają mu niepowtarzalny charakter, który jest jeszcze mocniej podkreślony w wersji z napędem na wszystkie koła 4Drive. Samochód jest stabilny i wygodny w prowadzeniu, co doskonale odzwierciedla jego miejski charakter.



SEAT S.A. i Volkswagen Group przeznaczą ponad 7 miliardów euro na zelektryfikowanie Hiszpanii

Podium zamyka SEAT Tarraco. SUV został wprowadzony na rynek w 2018 roku i do tej pory osiągnął sprzedaż na poziomie 88 820 egzemplarzy. Był to pierwszy model marki, którego nazwa została wybrana w głosowaniu, w którym wzięło udział ponad 140 000 klientów i miłośników marki. Samochód wyróżnia się przestronnym wnętrzem, ergonomicznymi fotelami dla 7 osób i dużym bagażnikiem o pojemności do nawet 1775 litrów. Dzięki podwyższonej pozycji, Tarraco łączy praktyczność, sportowy charakter i doskonałą precyzję pokonywania zakrętów.

Źródło: SEAT



Redakcja

Recent Posts

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

2 dni ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

2 dni ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

3 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

3 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

3 dni ago

Volkswagen chce zdobyć nowych klientów w Chinach

Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…

4 dni ago