Categories: E-mobility

Mercedes-EQ – nowy EQE SUV to wielozadaniowy wariant biznesowej limuzyny EQE

To czwarty samochód zbudowany na nowej platformie dla w pełni elektrycznych Mercedesów. Warianty Mercedes-EQ będą rozwijać moc od 292 do 408 KM i zapewnią zasięg WLTP do 590 km. Równocześnie w ofercie debiutują odmiany Mercedes-AMG EQE SUV o mocy nawet 687 KM.

EQE SUV to jeden z najbardziej przestronnych przedstawicieli swojego segmentu, choć ma bardziej kompaktowe wymiary niż EQE Limuzyna. Jego rozstaw osi jest o 9 cm krótszy i mierzy 303 cm, długość wynosi 486,3 cm, szerokość – 194 cm (z konwencjonalnymi klamkami; z chowanymi – 191,8 cm), a wysokość – 168,6 cm.

Zasięg do 590 km

Modułowa koncepcja napędu umożliwia zaoferowanie szerokiego wachlarza wersji napędowych. Odmiany Mercedes-EQ rozwijają od 292 do 408 KM. W zależności od wyposażenia i konfiguracji europejskie egzemplarze mogą legitymować się zasięgiem WLTP do 590 km (dane wstępne). Akumulator zastosowany w modelu EQE SUV składa się z dziesięciu modułów. W niektórych przypadkach innowacyjne oprogramowanie do zarządzania baterią, opracowane we własnym zakresie przez inżynierów Mercedes-EQ, może być aktualizowane zdalnie (OTA).

Szeroka gama systemów wspomagających bezpieczeństwo

Obecna generacja systemów z zakresu aktywnego bezpieczeństwa obejmuje wiele funkcji wspierających kierowcę. Standardowe wyposażenie modelu EQE SUV obejmuje m.in.: system monitorowania uwagi ATTENTION ASSIST, Aktywnego asystenta hamowania, Aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu, pakiet parkowania z kamerą cofania oraz Asystenta ograniczeń prędkości. Dodatkowe systemy są dostępne w specjalnych pakietach.

Wyjątkowo zwrotny

Podwozie nowego modelu EQE SUV korzysta z czterowahaczowego zawieszenia z przodu i wielowahaczowej konstrukcji z tyłu. Ze względu na zoptymalizowany rozstaw osi oraz odpowiednio zestrojone zawieszenie nawet w bazowej konfiguracji samochód okazuje się wyjątkowo zwrotny i łatwy w manewrowaniu. Jako opcja dostępne jest pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z bezstopniową regulacją tłumienia ADS+. Prześwit pojazdu można wówczas zwiększyć nawet o 30 mm. Oprócz trybów Dynamic Select (Eco, Comfort, Sport i Individual) warianty z napędem 4MATIC oferują program do jazdy w terenie – OFFROAD. Na życzenie elektrycznego SUV-a można wyposażyć w skrętną tylną oś; maksymalny kąt skrętu tylnych kół wynosi 10 stopni.



Zawsze na bieżąco

Dzięki technologii bezprzewodowych aktualizacji OTA nowy EQE SUV oferuje możliwość aktywacji dodatkowych funkcji pojazdu z wielu obszarów funkcjonalności. Oznacza to, że niektóre elementy wyposażenia można indywidualnie zmodyfikować już po zakupie, mimo że wykracza to poza oryginalną konfigurację samochodu. Funkcje OTA są dostępne w sklepie Mercedes me, a ich oferta będzie sukcesywnie poszerzana.

Ekran MBUX Hyperscreen na życzenie

Korzystając z adaptacyjnego oprogramowania, system operacyjny MBUX przedstawia na ekranie spersonalizowane sugestie dotyczące licznych funkcji z zakresu informacji i rozrywki, komfortu oraz innych elementów wyposażenia. Szczególną atrakcję stanowi opcjonalny ekran MBUX Hyperscreen z tzw. warstwą zerową, dzięki której użytkownik nie musi przewijać podmenu ani wydawać poleceń głosowych. Na czym to polega? Zależnie od sytuacji i kontekstu u góry ekranu pojawiają się sugestie odpowiednich aplikacji.

Der neue Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ SUV – Studio (Vorläufige Angaben WLTP | Stromverbrauch kombiniert: 27,8–22,6 kWh/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km; Elektrische Reichweite: 470–375 km); Exterieur: sodalithblau; Interieur: Leder Nappa AMG – schwarz / balaobraun;Vorläufige Angaben WLTP | Stromverbrauch kombiniert: 27,8–22,6 kWh/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km; Elektrische Reichweite: 470–375 km*
The new Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ SUV – Studio (Provisional data WLTP | combined electrical consumption: 27.8–22.6 kWh/100 km; combined CO2 emissions: 0 g/km; Electrical range: 470–375 km); exterior: sodalite blue; interior: AMG nappa leather – black / balao brown;Provisional data WLTP | combined electrical consumption: 27.8–22.6 kWh/100 km; combined CO2 emissions: 0 g/km; Electrical range: 470–375 km*

Opcjonalny MBUX Hyperscreen niemal płynnie łączy ze sobą trzy wyświetlacze, tworząc pas o szerokości ponad 141 cm. Pasażer z przodu może mieć do dyspozycji 12,3-calowy wyświetlacz OLED z własnym interfejsem użytkownika (opcja). System wykorzystuje inteligentną, opartą na kamerze logikę blokowania, która rozpoznaje, czy kierowca spogląda w kierunku tego ekranu. W takim przypadku, ze względów bezpieczeństwa, automatycznie przyciemnia jego zawartość.

Sprytne planowanie trasy

EQE SUV oferuje inteligentną nawigację, która na podstawie szeregu czynników planuje najszybszą i najwygodniejszą trasę, włącznie z postojami na ładowanie. Algorytm dynamicznie reaguje na zmiany warunków, np. korki lub styl jazdy kierowcy. Nawigacja oblicza nawet szacunkowe koszty ładowania po drodze. Ponadto umożliwia edycję zaplanowanej trasy, w tym dodanie preferowanych stacji ładowania lub wykluczenie tych proponowanych.

Pompa ciepła w standardzie

EQE SUV ma wyrafinowaną architekturę termiczną z pompą ciepła montowaną w standardzie. Dzięki temu system działa bardzo efektywnie: ciepło odpadowe z napędu elektrycznego (falownika i silnika elektrycznego), a także z wysokonapięciowego akumulatora można wykorzystać do ogrzania wnętrza. Radykalnie zmniejsza to pobór energii na potrzeby systemu grzewczego, a tym samym ogranicza zużycie prądu. Kolejną przydatną funkcją zwiększającą komfort termiczny jest klimatyzacja postojowa. Standardowe wyposażenie obejmuje dwustrefową klimatyzację automatyczną THERMATIC; czterostrefowy układ klimatyzacji THERMOTRONIC jest dostępny jako opcja.

Nowe wrażenia dźwiękowe

„Serene Breeze” (z ang. łagodna bryza) – tak nazywa się nowy, czwarty krajobraz dźwiękowy Mercedes-EQ, który debiutuje właśnie w modelu EQE SUV. Oferuje on relaksujące, naturalne brzmienie z możliwością indywidualnej konfiguracji. Na życzenie dostępny jest opcjonalny dźwięk jazdy w kabinie; dostosowuje się on do stylu jazdy kierowcy.

Nowy Mercedes-Benz Klasy B – gotowy na wszystkie małe i wielkie przygody codziennego życia

Mnóstwo zaawansowanych technicznie funkcji

Reflektory DIGITAL LIGHT (wyposażenie dodatkowe) obejmują szereg innowacyjnych funkcji, takich jak wyświetlanie dodatkowych oznaczeń lub symboli ostrzegawczych wprost na nawierzchni. Kolejnym wartym uwagi elementem wyposażenia jest ENERGIZING AIR CONTROL Plus z filtrem HEPA (High Efficiency Particulate Air), który bardzo skutecznie oczyszcza powietrze z zewnątrz. Kontrola komfortu ENERGIZING COMFORT oferuje programy relaksujące lub energetyzujące, w zależności od nastroju lub potrzeb podróżujących, łącząc działanie różnych układów samochodu z zakresu komfortu. Tym samym może poprawić ich wygodę zarówno podczas jazdy, jak i w trakcie postoju. Z kolei format dźwiękowy Dolby Atmos przenosi wrażenia dźwiękowe na nowy poziom.

Design zdefiniowany przez cele

Proporcje modelu EQE SUV łączą funkcjonalność i estetykę ze sportowym charakterem. Charakterystyczny design, zdefiniowany przez określone cele konstrukcyjne, stanowi punkt zwrotny w swojej klasie. Zwisy oraz przednia partia mają rozmiary kompaktowe, a koła z obręczami o średnicy 19-22 cali zrównano z zewnętrznymi krawędziami nadwozia, nadając mu wyjątkowo silną prezencję.

Der neue Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ SUV – Studio (Vorläufige Angaben WLTP | Stromverbrauch kombiniert: 27,8–22,6 kWh/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km; Elektrische Reichweite: 470–375 km); Exterieur: sodalithblau; Interieur: Leder Nappa AMG – schwarz / balaobraun;Vorläufige Angaben WLTP | Stromverbrauch kombiniert: 27,8–22,6 kWh/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km; Elektrische Reichweite: 470–375 km*
The new Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ SUV – Studio (Provisional data WLTP | combined electrical consumption: 27.8–22.6 kWh/100 km; combined CO2 emissions: 0 g/km; Electrical range: 470–375 km); exterior: sodalite blue; interior: AMG nappa leather – black / balao brown;Provisional data WLTP | combined electrical consumption: 27.8–22.6 kWh/100 km; combined CO2 emissions: 0 g/km; Electrical range: 470–375 km*

Starannie dopracowana aerodynamika

EQE SUV korzysta z aerodynamicznych rozwiązań spokrewnionych modeli. Kluczową rolę w osiągnięciu bardzo dobrej wartości współczynnika Cd – od 0,25 – odgrywa podwozie z licznymi aerodynamicznymi detalami. Wynik ten uzyskano pomimo pojemnego bagażnika oraz krótkiego zwisu tylnego. Ważnymi czynnikami były również koncepcja wymiarów ze stosunkowo płaską przednią szybą, opadającą linią dachu oraz odpowiednimi wcięciami.

Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego

Zasady zintegrowanego podejścia do bezpieczeństwa obowiązują w Mercedes-Benz niezależnie od typu systemu napędowego. Podobnie jak wszystkie inne modele producenta luksusowych aut ze Stuttgartu, tak i EQE SUV ma sztywną kabinę pasażerską i specjalne strefy deformacji. Został też wyposażony w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa. Europejska wersja modelu potrafi wykryć, czy tylne siedzenia są rzeczywiście zajęte. Jeśli pasażer z tyłu nie ma zapiętych pasów bezpieczeństwa, kierowca otrzyma specjalne ostrzeżenie. Tak zwane przypomnienie o obecności pasażerów może wskazywać, że z tyłu pojazdu pozostawiono dzieci (standardowe wyposażenie w egzemplarzach na rynki Europy, Australii, Nowej Zelandii, USA i Kanady).

Produkcja neutralna pod względem emisji CO2 w ramach ekobilansu

Produkcja modelu EQE SUV rozpocznie się w grudniu 2022 r. w fabryce Mercedes-Benz w Tuscaloosie w stanie Alabama (USA). Wysokonapięciowe akumulatory dostarczy fabryka zlokalizowana w pobliskim hrabstwie Bibb, gdzie powstają również baterie do modelu EQS SUV. Od tego roku wszystkie własne fabryki samochodów osobowych i dostawczych Mercedes-Benz na całym świecie, w tym dwa zakłady w Alabamie, w ramach swojego ekobilansu osiągnęły produkcję neutralną pod względem emisji CO2.

Nowy EQE SUV: interesujące fakty i liczby

· Ze względu na swoją 6-fazową konstrukcję (dwa uzwojenia po trzy fazy) silnik elektryczny przy tylnej osi jest szczególnie mocny.

· Aby odzyskiwać energię w trakcie hamowania, kierowca nie musi naciskać pedału hamulca – EQE SUV oferuje jazdę jedynie przy użyciu pedału gazu. Dzięki ECO Assist automatycznie zwalnia aż do zatrzymania, gdy wykryje poprzedzające pojazdy, np. na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną.

· Gniazdo ładowania w modelu EQE SUV znajduje się nad tylną osią. Akumulator może być ładowany prądem przemiennym jednofazowym lub trójfazowym (AC), opcjonalnie z mocą do 22 kW.

· Mercedes-Benz wystawia dla swoich wysokonapięciowych akumulatorów certyfikat, a tym samym udziela gwarancji wydajności, z określonym progiem pozostałej pojemności, na okres 10 lat lub przebieg 250 000 km.

· Opcjonalne zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z bezstopniową regulacją tłumienia ADS+ pozwala zwiększyć prześwit pojazdu nawet o 30 mm. Na życzenie klienci mogą zdecydować się na skrętną tylną oś, z maksymalnym kątem skrętu kół wynoszącym 10 stopni.

· Aerodynamiczna efektywność model EQE SUV to zasługa zastosowania licznych rozwiązań. Należą do nich nowatorskie, zgłoszone do opatentowania spojlery kół przed przednią osią. Ich dolne krawędzie mają po 17 zębów. W połączeniu z innymi detalami, takimi jak mała osłona i podłużne żebrowanie, usprawniają one przepływ powietrza wokół przednich kół.

· „Serene Breeze” – tak nazywa się nowy, czwarty krajobraz dźwiękowy Mercedesa, który świętuje swoją premierę właśnie w modelu EQE SUV. Oferuje on zrelaksowany, naturalny dźwięk.

·  Mercedes me Charge to jedna z największych sieci ładowania na świecie: obecnie obejmuje ponad 850 000 punktów ładowania AC i DC, z czego około 350 000 w Europie. Swoim klientom umożliwia ekologiczne ładowanie na publicznych stacjach ładowania w całej Europie, USA i Kanadzie – pobrany prąd jest później równoważony energią ze źródeł odnawialnych.

· Podczas gdy konwencjonalne systemy stereo mają zwykle dynamikę lewo-prawo, Dolby Atmos może wykorzystać całą przestrzeń, zapewniając 360-stopniowe doświadczenie odsłuchu.

·  Dopuszczalna masa przyczepy w przypadku wersji z napędem na wszystkie koła wynosi do 1800 kg. EQE SUV z tylnym napędem może holować przyczepę o masie do 750 kg.

Der neue Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ SUV (Vorläufige Angaben WLTP | Stromverbrauch kombiniert: 27,8–22,6 kWh/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km; Elektrische Reichweite: 375–470 km); Exterieur : MANUFAKTUR alpingrau uni ; Interieur: Leder Nappa AMG – schwarz / spacegrau;Vorläufige Angaben WLTP | Stromverbrauch kombiniert: 27,8–22,6 kWh/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km; Elektrische Reichweite: 375–470 km*
The new Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ SUV (Provisional data WLTP | combined electrical consumption: 27.8–22.6 kWh/100 km; combined CO2 emissions: 0 g/km; Electrical range: 375–470 km); exterior: MANUFAKTUR alpine grey solid; interior: AMG nappa leather – black / space grey;Provisional data WLTP | combined electrical consumption: 27.8–22.6 kWh/100 km; combined CO2 emissions: 0 g/km; Electrical range: 375–470 km*

Mercedes-EQ EQE SUV – podstawowe dane techniczne

EQE 350+ EQE 350 4MATIC EQE 500 4MATIC
Napęd tylny 4×4
Silnik(i) typ synchroniczny, z magnesami trwałymi (PSM)
Moc KM 292 292 408
Moment obrotowy Nm 565 765 858
Napięcie systemowe V 400
Ładowarka pokładowa (standard/opcja) kW 11/22
Maksymalna moc ładowania DC kW 170
Samochód
Długość/szerokość/wysokość mm 4863/1940/1686
Rozstaw osi mm 3030
Średnica zawracania (bez/ze skrętną tylną osią, 10°) m 12,3/10,5
Pojemność bagażnika VDA (z tylnym oparcie bez/w pozycji cargo) l 520/580-1675
Dopuszczalna masa przyczepy kg 750 1800
Zużycie energii elektrycznej i zasięg (dane wstępne)
Zużycie energii elektrycznej (WLTP) kWh/100 km 17,7-21,8 18,5-22,5 19,0-22,7
Emisje CO2 (WLTP) g/km 0 0 0
Zasięg (WLTP) km 480-590 459-558 460-547

Źródło: Mercedes



Redakcja

Recent Posts

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

17 minut ago

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

1 dzień ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

3 dni ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

3 dni ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

4 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

4 dni ago