Mondial de l’Auto 2022 – Renault, Dacia, Alpine i Mobilize prezentuje strategię Revolutions is on

Renault, Dacia, Alpine i Mobilize wezmą udział w tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu odbywającym się pod hasłem „Revolution is on” od 17 do 23 października 2022 r. w Parc des Expositions de la Porte de Versailles (hala 6), aby zademonstrować światu swoje dotychczasowe osiągnięcia w realizacji strategii Renaulution. Każda z marek zaprezentuje przynajmniej jedną światową premierę (samochód koncepcyjny), nowe samochody z gamy, a także innowacje i zawarte partnerstwa wpisujące się w nową strategię.

Hyvia, joint venture Grupy Renault i Plug, zajmująca się napędami wodorowymi, wystawi samochody z napędem wodorowym, w tym Master Van H2-TECH w seryjnie produkowanej wersji oraz pokaże swój unikatowy ekosystem H2 w hali numer 3.

Aby przybliżyć szerszej publiczności wydarzenia z Salonu Samochodowego w Paryżu na stoiskach Grupy Renault i jej marek zostanie nagranych 16 odcinków programu telewizyjnego we współpracy z biznesowym kanałem informacyjnym B Smart. Będą to odcinki flagowego programu stacji, które uzupełni specjalny program nakręcony z tej okazji – Grand Journal du Mondial. Jego prowadzącym będzie Michel Denisot, znany prezenter telewizyjny. Poszczególne odcinki będą emitowane w B Smart (TV i Internet) przez cały tydzień, w którym odbywa się salon, codziennie od godz. 20.00 do 21.45.

Renault: koncepcyjne stoisko Studiault jako tło dla odradzającej się ikony

Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu 2022, Renault wykorzysta tę samą koncepcję stoiska o nazwie Renault Studiault, która została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych IAA w Monachium w 2021 r. To pełne światła i barw stoisko ma scenę, na której mogą występować na żywo DJ-e i muzycy. Umożliwia również dostosowanie przestrzeni wystawowej do bogatego programu atrakcji, obejmującego m.in. talk-show, materiały wideo wyświetlane na ekranach mobilnych, ekspozycję klasycznych pojazdów oraz technologii.

Mondial de l’Auto 2022 – premiera Jeepa Avengera, pierwszego w historii marki samochodu BEV

Na stoisku w dniu 17 października o godz. 9.00 (czasu paryskiego) odbędzie się konferencja prasowa, podczas której Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault i marki Renault, Fabrice Cambolive, dyrektor operacyjny marki Renault, i Gilles Vidal, wiceprezes ds. designu marki Renault, po raz pierwszy zaprezentują całemu światu samochód, który na nowo interpretuje jedną z ikon marki – Renault 4.

Publiczność salonu samochodowego będzie miała również okazję zobaczyć po raz pierwszy nowego Kangoo E-Tech electric przeznaczone dla rodzin oraz samochody pokazowe Renault 5 Turbo 3E i Hippie Caviar Motel, a także modele, które pozwolą marce odzyskać mocną pozycję w segmencie C: nowy Megane E-Tech electric i nowy Austral E-Tech z napędem hybrydowym. Nie zabraknie również samochodu koncepcyjnego Scenic Vision. Wirtualny pokaz systemów wspomagania prowadzenia, w jakie wyposażony jest Nowy Austral E-TECH z napędem hybrydowym, zapewni odbiorcom innowacyjne i w pełni immersyjne doświadczenie. Odwiedzający stoisko będą mogli również zapoznać się z cyfrowym asystentem, który ułatwi im korzystanie z samochodu elektrycznego w przyszłych generacjach modeli Renault.

Dacia – stoisko wyrażające wartości marki

Nowa identyfikacja wizualna Dacii, której symbolem jest logo Dacia Link obecny w całej gamie modeli marki, pojawi się również w kolekcjonerskiej wersji Duster Mat Edition oraz w samochodzie koncepcyjnym Manifesto, który podczas Salonu Samochodowego w Paryżu będzie miał swoją światową premierę. Nowa identyfikacja wizualna marki będzie również motywem przewodnim zupełnie nowego stoiska odzwierciedlającego terytorium marki oraz wartości, które reprezentuje.

Mondial de l’Auto 2022 – kultowy Renault R4 powraca

W scenerii przypominającej do złudzenia plener, dodatkowo podkreślonej przez dominujące odcienie zieleni i terakoty, przewidziano szereg atrakcji nawiązujących do aktywności na świeżym powietrzu: ściankę wspinaczkową, z której można spojrzeć na całą gamę marki z zupełnie nowej perspektywy, niepowtarzalne doświadczenie dźwiękowe wśród skał, most linowy zapewniający jedyny w swoim rodzaju widok z lotu ptaka, unikalny hamak i teleskop, a także przypominające drzewa totemy do wyświetlania treści wideo.

Na stoisku nie zabraknie niczego, co niezbędne, a jednocześnie zostanie ono urządzone z fantazją i polotem. Dodatkowo wybór naturalnych i pochodzących z recyklingu materiałów jest eco-smart.

Alpine – duch sportów motorowych

Tegoroczne stoisko Alpine na Salonie Samochodowym w Paryżu to kwintesencja DNA marki. Motywem przewodnim są samochody sportowe dziś i jutra. Sporty motorowe dziś poza bolidem A522, rywalizującym w Formule 1, reprezentuje nowy Alpine A110 R, który na paryskim salonie będzie miał swoją europejską premierę.

Przedstawicielem aut sportowych jutra jest samochód koncepcyjny Alpenglow, który został zaprezentowany po raz pierwszy na platformach cyfrowych Alpine 13 października o godzinie 9:00, a następnie trafi na stoisko marki, gdzie odbędzie się jego oficjalna światowa premiera. Alpenglow jest uosobieniem przyszłej strategii produktowej i sportowej Alpine, stojącej pod znakiem innowacji technologicznych. To nowy etap w transformacji marki.

Mobilize – więcej niż samochód

Warsztaty edukacyjne, emocjonujące doświadczenia cyfrowe i spotkania informacyjne – w taki sposób marka Mobilize zamierza przedstawić unikalną perspektywę zrównoważonej mobilności. Motywem przewodnim, wokół którego zorganizowane zostanie stoisko, są sposoby użytkowania i współużytkowania pojazdów. Obok nowych propozycji w zakresie mobilności miejskiej (Mobilize Duo) marka zaprezentuje również rozwiązania w zakresie mobilności współdzielonej (Zity by Mobilize, Mobilize Share), a także Mobilize Limo, pojazd przeznaczony na rynek usług typu „ride-hailing” (taksówki i samochody z kierowcą). Już wkrótce sieć Mobilize Fast Charge zaoferuje użytkownikom wyjątkowe doświadczenie, jakim jest możliwość korzystania z sieci ultraszybkiego ładowania. A w przyszłości Solo Concept i Ileo Concept staną się ważnym elementem krajobrazu energetycznego i mobilności miejskiej.

Źródło: Renault