Toyota Safety Sense 3 otrzymał m.in. system zapobiegania wyprzedzaniu z prawej strony, funkcję dopasowania bezpiecznego dystansu od pojazdu na sąsiednim pasie, układ awaryjnego zatrzymania pojazdu (EDSS) i udoskonalone systemy znane z poprzednich generacji. Nowością są także aktualizacje online (OTA) poprzez moduł komunikacyjny DCM zapewniający bezprzewodowe połączenie z internetem.
Obok wielu nowych i udoskonalonych funkcji wsparcia kierowcy podczas jazdy, Toyota T-MATE z TSS 3 zawiera bogaty zestaw systemów zapewniających bezpieczeństwo podczas manewrów, parkowania i wysiadania z auta. Do znanych rozwiązań, takich jak monitor panoramiczny z kamerą 360 stopni czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) z automatycznym hamowaniem, dołącza nowy asystent bezpiecznego wysiadania (SEA) i system przypominania o pozostawionych rzeczach na tylnej kanapie, a układ detekcji przeszkód (ICS) został rozbudowany o system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach. W Toyota T-MATE znajdziemy również zaawansowanego asystenta parkowania Toyota Teammate Advanced Park, który zadebiutował w modelu Yaris Cross.
Półautonomiczny system parkowania Toyota Teammate Advanced Park przejmuje kontrolę nad kierownicą, gazem i hamulcem podczas cofania i parkowania równoległego, a także wyjeżdżania z równoległych miejsc parkingowych. Wykorzystuje on kamerę 360 stopni oraz 12 ultradźwiękowych czujników parkowania zamontowanych dookoła samochodu, dzięki którym może wjechać i wyjechać z miejsca parkingowego. System posiada także funkcję wyszukiwania miejsca parkingowego, a ponadto może zapamiętać ulubione miejsca parkingowe kierowcy, nawet jeśli nie są oznaczone liniami czy innymi punktami odniesienia.
Asystent bezpiecznego wysiadania pomoże uniknąć kolizji po otwarciu drzwi z nadjeżdżającym samochodem, rowerem czy zbliżającym się pieszym. Funkcja ta korzysta z systemu monitorowania martwego pola i ostrzega, jeśli za samochodem znajduje się inny pojazd lub użytkownik drogi. Samochód ostrzeże także kierowcę wysiadającego z samochodu, że tylna kanapa jest zajęta. Zapobiega to niezamierzonemu zamknięciu w samochodzie dzieci lub pozostawieniu rzeczy na tylnych siedzeniach.
Nowością w układzie detekcji przeszkód (ICS) jest system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach (do 15 km/h). Ta funkcja aktywuje się, gdy podczas powolnej jazdy kierowca mocno naciśnie pedał gazu, a przed samochodem znajduje się inny pojazd, rowerzysta lub pieszy. Jeśli kierowca włączy kierunkowskaz i skręci kierownicę, by ominąć przeszkodę, system nie uruchomi się. Rozwiązanie to będzie dostępne tylko w hybrydach i autach elektrycznych oraz w samochodach z automatyczną skrzynią biegów.
Źródło: Toyota
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…
Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…