Nobuaki Tabata, kierownik programu architektury E/E (elektrycznej/elektronicznej) w Departamencie Rozwoju Zintegrowanych Systemów Kontroli, i jego zespół odkryli, że większość kierowców nie wiedziała, jak ustawić najlepszą dla siebie pozycję za kierownicą. „Podczas prac rozwojowych nad Mazdą CX-60 stwierdziliśmy, że ludzie nie wiedzieli, jak dostosować pozycję fotela kierowcy, aby osiągnąć optymalny poziom komfortu. W rzeczywistości mamy dane z badań, które potwierdzają, że tylko 40 procent kierowców zajmuje prawidłową pozycję za kierownicą” .
Aby rozwiązać ten problem, eksperci Mazdy opracowali system, który rozpoznaje parametry budowy sylwetki kierowcy i automatycznie konfiguruje pozycję fotela, ustawienia kierownicy, lusterek i reguluje wysokość wyświetlacza head-up dla optymalnego komfortu i bezpieczeństwa prowadzenia.
System wykorzystuje kamerę skierowaną na kierowcę, aby aktywować technologię szacowania wielkości sylwetki. Po tym, jak kierowca wprowadzi swój wzrost ręcznie za pomocą pokrętła HMI (trzeba to zrobić tylko przy pierwszym ustawieniu), system oblicza i proponuje najlepsze dopasowanie dla danej osoby na podstawie wysokości jej linii oczu. Oczywiście, kierowca może zmienić ustawienia, jeśli chce, a kiedy po dojechaniu do celu wyłączy silnik i zwolni klamrę pasa bezpieczeństwa, fotel i kierownica automatycznie resetują swoje ustawienia, aby ułatwić wysiadanie z samochodu.
„Opracowaliśmy tę funkcję, korzystając z ogromnej ilości danych” – wyjaśnia Tabata. „Po rozpoznaniu twarzy kierowcy system na podstawie szacunków budowy ciała może zasugerować jak należy dostosować pozycję za kierownicą. To rodzaj nauki dla kierowcy przygotowany w oparciu o doświadczenia producenta samochodu.”
A ustawienie idealnej pozycji za kierownicą to dopiero początek. „Opracowaliśmy łącznie ponad 100 elementów podlegających personalizacji przygotowanych dla tego samochodu z wykorzystaniem systemu rozpoznawania twarzy” – kontynuuje Tabata. „Inne przykłady to indywidualne regulacje ustawień systemu audio, głośności alarmów bezpieczeństwa i oświetlenia nastrojowego, które można dostroić i przypisać do indywidualnych potrzeb kierowców.”
Dzięki innowacyjnej technologii rozpoznawania twarzy, Mazda stara się zmniejszyć napięcie kierowcy, zanim jeszcze rozpocznie się podróż. Dzięki temu jazda Mazda CX-60 jest nie tylko bezpieczniejsza, ale także bardziej relaksująca i przyjemniejsza dla wszystkich korzystających z samochodu. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie mogą cieszyć się większym komfortem podróżowania. System wchodzi w skład pakietu Comfort dostępnego opcjonalnie dla nowej Mazdy CX-60 w wersji wyposażenia Exclusive-line i seryjnego w wersjach Homura i Takumi.
Źródło: Mazda
Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…
Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…
„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…