Jubileuszowe warianty można zamawiać do grudnia 2022 r. Gama kolorystyczna obejmująca odcienie: czerń obsydianu metalik oraz diamentowa biel bright MANUFAKTUR, a także specjalna folia, 22-calowe kute obręcze AMG oraz dodatki z włókna węglowego wykończone w kolorze matowej czerni podkreślają stylowy, ekskluzywny wygląd.
Jednym ze znaków rozpoznawczych odmian „Edition 55” jest specjalna folia z emblematem AMG po obu stronach nadwozia. Ekscytujący efekt wizualny zapewniają również 22-calowe kute obręcze AMG z podwójnymi ramionami i błyszczącym rantem, lakierowane na kolor matowej szarości tantalu. Wyjątkową dbałość o detale akcentują osłony piast z napisem „Edition 55” i wieńcem laurowym.
W przypadku pakietu AMG Night wybrane elementy nadwozia mają błyszczące wykończenie w kolorze czarnym – tworząc wyrazisty kontrast lub harmonijne uzupełnienie, w zależności od wybranego odcienia lakieru. Dotyczy to przedniego spojlera, obudów lusterek bocznych, obramowań okien oraz listew ozdobnych z przodu i z tyłu nadwozia. Ponadto pakiet obejmuje termoizolacyjne, przyciemniane szyby za słupkiem B i dwie chromowane, podwójne końcówki układu wydechowego w kolorze czarnym.
Ekskluzywnym detalem dla koneserów jest elegancki, chromowany korek wlewu paliwa z napisem AMG, który można podziwiać dopiero po otwarciu pokrywy wlewu paliwa.
Wnętrze charakteryzuje kontrast czerni z czerwienią. Kierowcę i pasażerów witają listwy progowe ze stali nierdzewnej, z podświetlanym na czerwono logo AMG. Dopasowano do nich czarne dywaniki podłogowe AMG z wysokiej jakości weluru, wzbogacone o czerwone przeszycia i wyhaftowany napis „Edition 55” w tym samym kolorze. Również kierownica AMG Performance obszyta mikrofibrą DINAMICA upamiętnia rocznicę AMG – emblematy „AMG” oraz „55” podkreślają ekskluzywny, kolekcjonerski status specjalnych wersji GLE. Fotele AMG pokrywa dwukolorowa skóra nappa AMG w kolorach czerwonego pieprzu i czarnym. W przypadku wyboru ekskluzywnej skórzanej tapicerki nappa AMG w tej samej tonacji utrzymane są panele drzwi oraz konsola środkowa (standard w GLE 63 S 4MATIC+, opcja w GLE 53 4MATIC+ i GLE 63 4MATIC+). Podpórkę dłoni w konsoli środkowej wzbogaca wytłoczony herb AMG. Luksusową, a zarazem sportową atmosferę w kabinie potęgują elementy ozdobne AMG z włókien węglowych, z matowoczarnym wykończeniem.
Zakres dostawy „Edition 55” obejmuje również szyty na miarę pokrowiec na samochód AMG do użytku w zadaszonych pomieszczeniach. Dzięki oddychającej warstwie zewnętrznej, wykonanej z odpornego na rozdarcia materiału z włókien syntetycznych, oraz antystatycznej, flanelowej tkaninie wewnętrznej chroni on stojący w garażu samochód przed kurzem i zarysowaniami.
Model | Zużycie paliwa w cyklu łączonym* | Emisje CO2 w cyklu łączonym* | Cena pakietu „Edition 55” (z VAT) |
Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ | 10,6-11,0 l/100 km | 241-250 g/km | 62 100 zł |
Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ | 12,1-12,6 l/100 km | 276-286 g/km | 47 987 zł |
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ | 12,2-12,6 l/100 km | 276-286 g/km | 39 518 zł |
Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé | 10,5-10,9 l/100 km | 240-247 g/km | 59 842 zł |
Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ Coupé | 12,1-12,5 l/100 km | 276-283 g/km | 42 341 zł |
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupé | 12,2-12,5 l/100 km | 277-283 g/km | 28 227 zł |
* Podane wartości określono zgodnie z zalecaną metodą pomiarową. Są to „Wartości CO₂ WLTP”, zgodnie z art. 2 nr 3 Rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Na podstawie tych danych obliczono wartości zużycia paliwa.
Dane techniczne w skrócie
Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ | Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé | |
Silnik | 3.0 R6 turbo, dodatkowy elektryczny kompresor i zintegrowany rozrusznikoalternator | 3.0 R6 turbo, dodatkowy elektryczny kompresor i zintegrowany rozrusznikoalternator |
Pojemność skokowa | 2999 ccm | 2999 ccm |
Moc maks. | 320 kW (435 KM) przy 6100 obr./min plus 16 kW (22 KM) z rozrusznikoalternatora | 320 kW (435 KM) przy 6100 obr./min plus 16 kW (22 KM) z rozrusznikoalternatora |
Maks. moment obrotowy | 520 Nm przy 1800-5800 obr./min | 520 Nm przy 1800-5800 obr./min |
Układ napędowy | Napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego | Napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego |
Przekładnia | AMG SPEEDSHIFT TCT 9G | AMG SPEEDSHIFT TCT 9G |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym* | 10,6-11,0 l/100 km | 10,5-10,9 l/100 km |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym* | 241-250 g/km | 240-247 g/km |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 5,3 s | 5,3 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h** | 250 km/h** |
* Podane wartości określono zgodnie z zalecaną metodą pomiarową. Są to „Wartości CO₂ WLTP”, zgodnie z art. 2 nr 3 Rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Na podstawie tych danych obliczono wartości zużycia paliwa.
** Ograniczona elektronicznie.
Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ | Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ | |
Silnik | 4.0 V8 biturbo, zintegrowany rozrusznikoalternator | 4.0 V8 biturbo, zintegrowany rozrusznikoalternator |
Pojemność skokowa | 3982 ccm | 3982 ccm |
Moc maks. | 420 kW (571 KM) przy 5750-6500 obr./min plus 16 kW (22 KM) z rozrusznikoalternatora | 450 kW (612 KM) przy 5750-6500 obr./min plus 16 kW (22 KM) z rozrusznikoalternatora |
Maks. moment obrotowy | 750 Nm przy 2250-5000 obr./min | 850 Nm przy 2500-4500 obr./min |
Układ napędowy | Napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego | Napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego |
Przekładnia | AMG SPEEDSHIFT TCT 9G | AMG SPEEDSHIFT TCT 9G |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym* | 12,1-12,6 l/100 km | 12,2-12,6 l/100 km |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym* | 276-286 g/km* | 276-286 g/km* |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 4,0 s | 3,8 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h** | 280 km/h*** |
* Podane wartości określono zgodnie z zalecaną metodą pomiarową. Są to „Wartości CO₂ WLTP”, zgodnie z art. 2 nr 3 Rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Na podstawie tych danych obliczono wartości zużycia paliwa.
** Ograniczona elektronicznie, z opcjonalnym Pakietem Kierowcy AMG – 280 km/h.
*** Ograniczona elektronicznie.
Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ Coupé | Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupé | |
Silnik | 4.0 V8 biturbo, zintegrowany rozrusznikoalternator | 4.0 V8 biturbo, zintegrowany rozrusznikoalternator |
Pojemność skokowa | 3982 ccm | 3982 ccm |
Moc maks. | 420 kW (571 KM) przy 5750-6500 obr./min plus 16 kW (22 KM) z rozrusznikoalternatora | 450 kW (612 KM) przy 5750-6500 obr./min plus 16 kW (22 KM) z rozrusznikoalternatora |
Maks. moment obrotowy | 750 Nm przy 2250-5000 obr./min | 850 Nm przy 2500-4500 obr./min |
Układ napędowy | Napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego | Napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego |
Przekładnia | AMG SPEEDSHIFT TCT 9G | AMG SPEEDSHIFT TCT 9G |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym* | 12,1-12,5 l/100 km | 12,2-12,5 l/100 km |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym* | 276-283 g/km | 277-283 g/km* |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 4,0 s | 3,8 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h** | 280 km/h*** |
* Podane wartości określono zgodnie z zalecaną metodą pomiarową. Są to „Wartości CO₂ WLTP”, zgodnie z art. 2 nr 3 Rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Na podstawie tych danych obliczono wartości zużycia paliwa.
** Ograniczona elektronicznie, z opcjonalnym Pakietem Kierowcy AMG – 280 km/h.
*** Ograniczona elektronicznie.
Źródło: Mercedes-AMG
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…