Corolla konsekwentnie utrzymuje pozycję lidera polskiego rynku samochodów osobowych. W lipcu model ten zanotował 1 659 rejestracji. W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze trzy modele Toyoty – Yaris Cross zajął piąte miejsce dzięki 904 rejestracjom, Toyota C-HR siódme (872 rejestracje), a Yaris dziewiąte (799 rejestracji).
Biorąc pod uwagę wyniki z siedmiu miesięcy, samochody Toyoty zajmują cztery miejsca w pierwszej piątce najczęściej rejestrowanych aut na polskim rynku. Na szczycie rankingu jest Corolla dzięki zarejestrowaniu 12 555 samochodów. Yaris jest trzecim najpopularniejszym autem w kraju (7 019 egz.), RAV4 czwartym (6 810 egz.), a Toyota C-HR piątym (6 415 egz.). Udział Corolli w rynku samochodów osobowych wynosi 5,1%. Oznacza to, że gdyby Corolla była osobną marką, zajęłaby w rankingu marek ósme miejsce.
Toyota zawdzięcza swoją pozycję najpopularniejszej marki samochodów osobowych w kraju bardzo ogromnej atrakcyjności swoich modeli z najważniejszych segmentów. Obok Corolli pierwsze pozycje w swoich segmentach w lipcu zajęły także Yaris i Toyota C-HR. Aygo X (345 aut) i Yaris Cross (904 auta) są na drugim miejscu. Drugą pozycję wśród dużych SUV-ów zajął Highlander (218 aut), zaś Land Cruiser był piąty (112 aut). Łączne wyniki obu tych modeli dają Toyocie pierwsze miejsce w segmencie.
Patrząc od początku roku, Corolla, Yaris i Toyota C-HR są zdecydowanymi liderami swoich segmentów, RAV4, Aygo X (1074 egz.) i Yaris Cross (4355 egz.) zajmują drugie miejsce, Highlander trzecie (1168 egz.), a Camry czwarte (1537 egz.).
Polski rynek nowych samochodów jest zdominowany przez klientów firmowych, dlatego silna pozycja na rynku flotowym wyraźnie przekłada się na ogólne wyniki. W lipcu 3 877 samochodów Toyoty trafiło do firm, co daje marce pierwsze miejsce i 16,2% udziału w tej części rynku. Klienci indywidualni zarejestrowali 1998 Toyot samochodów marki, co stanowi 18,6% wszystkich aut osobowych, które trafiły do prywatnych kierowców. To aż o 3,4 punkty procentowe większy udział w tym segmencie rynku niż w lipcu 2021 roku.
Toyota PROACE CITY potwierdziła w lipcu swoją popularność na polskim rynku, notując 181 rejestracji, najwięcej ze wszystkich kompaktowych vanów. Łącznie od początku roku do klientów trafiło 2 148 egzemplarzy, co daje użytkowej Toyocie pierwsze miejsce i 22,2% udziału w segmencie. PROACE CITY jest liderem kombivanów od kilkunastu miesięcy, czyli przez większość swojej obecności na rynku.
Większy model, Toyota PROACE, zanotował 212 rejestracji w lipcu (3. wynik w segmencie) i 1 791 rejestracji od początku roku, zajmując w tym roku 3. miejsce w klasie średniej wielkości vanów.
Toyota Hilux także dominuje w swoim segmencie – łączna liczba 692 egzemplarzy zarejestrowanych w tym roku przekłada się na 44,5% udziału w grupie pick-upów. W lipcu do klientów trafiły 64 egzemplarze Hiluxa.
Źródło: Toyota
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…