BMW i3 HomeRun Edition – koniec modelu, który zapoczątkował nową erę

BMW romans z elektromobilnością zainaugurowano już w 2011 roku, gdy powołano do życia Program i, a w 2013 roku rozpoczęto seryjną produkcję kompaktowego miejskiego modelu BMW i3. Przetrwał on w produkcji prawie dziesięć lat.

Niemiecki producent podjął decyzję o zakończeniu jego produkcji. Z tej to okazji powstała edycja specjalna 10 egzemplarzy BMW i3 HomeRun Edition w barwach Frozen Dark Grey i Frozen Red II. Auta otrzymały 20-calowe koła oraz za dopłatą dodatkowe wyposażenie jak m.in.adaptacyjne przednie reflektory, elektrycznie sterowane okno dachowe oraz system zapobiegający nadmiernemu nagrzewaniu się kabiny. Można także zamówić skórzaną tapicerkę siedzeń, system audio Harman Kardon i nawigację.

innogy go! – BMW i3s oraz Jaguar I-PACE w cenie BMW i3

Wraz z limitowaną serią HomeRun niemiecki producent pochwalił się sprzedażą 250 tys. egzemplarzy BMW i3, co uznać można za sukces. Tym bardziej, że ten model uznano za dość kontrowersyjny. Powstała tylko jedna generacja, ale była wciąż modernizowana i oferowała coraz lepsze parametry i dłuższy dystans zasięgu. Ostatnia seria BMW i3 oferowała baterię o pojemności 42,2 kWh, która umożliwiała dojazd na dystansie 307 kilometrów.

BMW i3: pionier elektromobilności w ciągu 6 lat pokonał ponad 200 tys. km

Fabryka BMW w Lipsku nadal będzie produkować modele z napędem elektrycznym i komponenty do nich. W 2023 roku rozpocznie się tutaj także produkcja nowej generacji modelu Mini Countryman z napędem elektrycznym.

Źródło: BMW