– W wielu lokalizacjach sieci NOXO. można spotkać stacje Siemensa SICHARGE AC22, które są bardzo chwalone za bezawaryjność i ciekawe wzornictwo. Stacje AC doskonale się wpisują w koncepcję sieci tzw. lokalizacji docelowych, w których kierowcy pozostają na dłużej i mogą spokojnie naładować auto na dalszą podróż. Tym razem, w ramach uruchamiania naszej setnej lokalizacji, dzięki współpracy z Elocity i właścicielami stacji Shell Bełk, udostępniamy naszym klientom kolejne 4 stanowiska do ładowania aut elektrycznych, w tym dwa ultraszybkie. – komentuje Jakub Bańkowski, prezes zarządu NOXO ENERGY.
W ciągu kilku lat park osobowych samochodów z napędem elektrycznym w Polsce zwiększył się niemal ośmiokrotnie, podczas gdy sieć ogólnodostępnych stacji ładowania zaledwie trzykrotnie. Komisja Europejska szacuje, że do 2030 roku w całej UE potrzeba będzie co najmniej 3 milionów dodatkowych punktów ładowania samochodów elektrycznych.
– Polski rynek pojazdów elektrycznych rozrasta się coraz bardziej dynamicznie. Popularyzacja elektromobilności wymaga jednak znacznego przyspieszenia rozbudowy infrastruktury szybkiego ładowania, tak by docelowo przypominała ona obecną sieć stacji benzynowych – wyjaśnia Maciej Zieliński, prezes zarządu Siemens Polska.
Każda nowa stacja zagęszcza sieć infrastruktury i przyczynia się do promocji elektromobilności w Polsce. Dla użytkowników samochodów elektrycznych przekłada się to na zwiększoną dostępność i przystępność ładowania. Ultraszybkie stacje pozwalają skrócić czas ładowania nawet do kilkunastu minut.
– SICHARGE D Siemensa jest jedną z najnowocześniejszych stacji na rynku, z najwyższą w swojej klasie, 96-procentową wydajnością. Modułowa budowa umożliwia skalowalność urządzenia i jego dostosowywanie do zmieniających się standardów rynkowych – zarówno pod względem liczby stanowisk ładowania równoległego, jak i dostępnej mocy. Obecnie z szybkiego ładowania w przypadku SICHARGE D mogą korzystać dwa pojazdy elektryczne jednocześnie. Pobierana jest wtedy moc maksymalnie do 300 kW z każdego punktu ładowania prądem stałym. Dzięki możliwości dodania kolejnych dystrybutorów możliwe jest jednoczesne ładowanie aż czterech pojazdów w tym samym czasie. Dodatkowy, piąty samochód może ładować się z gniazda AC. – mówi Łukasz Bancarzewski, specjalista ds. rozwoju biznesu w Siemens Polska, ekspert w dziedzinie elektromobilności i infrastruktury ładowania.
Nowoczesna technologia pozwala na redukcję hałasu generowanego przez urządzenie, optymalne zagospodarowanie terenu i elastyczne dostosowanie designu do potrzeb operatora. Od stycznia 2022 r. nowa jednostka biznesowa Siemens Smart Infrastructure Emobility rozwija usługi w sektorze ładowania pojazdów elektrycznych – zarówno dla odbiorcy publicznego, prywatnego, jak i zajezdni flotowych. Do końca 2023 r. firma planuje dostarczyć na polski rynek sto stacji szybkiego i ultraszybkiego ładowania.
Źródło: Siemens
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…