Categories: Wiadomości

Toyota – 7 na 10 aut wyjeżdżających z polskich salonów to hybrydy

Napęd hybrydowy to najczęściej wybierany rodzaj napędu przez polskich klientów Toyoty. W pierwszych czterech miesiącach 2022 roku aż 68% samochodów sprzedanych przez Toyotę było wyposażonych w układ hybrydowy. W tym samym okresie 2021 roku było to 51%, zaś od stycznia do kwietnia 2020 roku – 47%. Wzrost udziału hybryd w ogólnej sprzedaży Toyoty między 4 pierwszymi miesiącami 2021 i 2022 roku wyniósł aż 17 punktów procentowych.

68-procentowy udział samochodów hybrydowych w sprzedaży marki w Polsce oznacza, że polski rynek dołączył pod tym względem do europejskich liderów. Pewnym punktem odniesienia mogą być wyniki w Europie w 2021 roku – w tym okresie średni udział hybryd w sprzedaży marki Toyota w całej Europie wynosił 58%, zaś w Europie Zachodniej i Środkowej 69%.

Od stycznia do kwietnia polskie salony Toyoty opuściło 17 907 aut hybrydowych, o 2 396 egzemplarzy więcej niż w tym samym okresie 2021 roku (+15%). Łączna liczba hybryd Toyoty sprzedanych do tej pory w Polsce wynosi prawie 170 000 samochodów. Toyota wprowadziła do swojej polskiej oferty pierwszy samochód hybrydowy – model Prius 2. generacji – w 2004 roku. Od 2010 roku, kiedy zadebiutował hybrydowy Auris, sprzedaż hybryd marki w naszym kraju nieprzerwanie rośnie.

Najczęściej kupowane hybrydy Toyoty w Polsce

Najpopularniejszym modelem hybrydowym w tym roku jest Toyota Corolla Hybrid, która zajmuje pozycję lidera od początku swojej obecności na rynku. Jej sprzedaż od stycznia od kwietnia 2022 roku wyniosła 5 465 aut. Corolla jest dostępna w Europie z dwoma napędami hybrydowymi do wyboru oraz z silnikami benzynowymi – wersje hybrydowe odpowiadały w tym roku za 72% całkowitej sprzedaży modelu.

Drugim najczęściej kupowanym modelem hybrydowym marki jest RAV4 Hybrid, którego sprzedaż w ciągu 4 miesięcy 2022 roku wyniosła 3 506 samochodów. Hybrydowe wersje odpowiadają za 91% sprzedaży RAV4.



Toyota Yaris Cross milionowym samochodem hybrydowym Toyoty wyprodukowanym we Francji

Trzecie miejsce zajmuje Toyota C-HR – model dostępny wyłącznie z napędami hybrydowymi. Klienci marki kupili 3 354 egzemplarze tego kompaktowego crossovera. Yaris Hybrid trafił do polskich kierowców w liczbie 2 105 samochodów, hybrydowa Camry osiągnęła wynik 1 128 aut, zaś hybrydowy 7-osobowy SUV Highlander zanotował sprzedaż 641 egzemplarzy.

Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

2 dni ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

2 dni ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

3 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

3 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

3 dni ago

Volkswagen chce zdobyć nowych klientów w Chinach

Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…

4 dni ago