Categories: E-mobility

Toyota Motor Europe dostarczy moduł ogniw paliwowych drugiemu producentowi autobusów w Europie

Toyota Motor Europe (TME) nawiązała współpracę z Daimler Buses i dostarczy niemieckiemu producentowi moduł ogniw paliwowych TFCM2-F-60 do nowego autobusu miejskiego Mercedes-Benz eCitaro Range Extender. Daimler Buses jest częścią Daimler Truck AG.

TFCM2-F-60 to płaski moduł ogniw paliwowych drugiej generacji, który wytwarza moc 60 kW i można go łatwo zintegrować z dachem autobusu, umieszczając obok baterii i zbiorników wodoru. Moduł ogniw paliwowych Toyoty zwiększy zasięg elektrycznego autobusu w ruchu miejskim do około 400 km w przypadku krótszego modelu i do 350 km w przypadku autobusu przegubowego. Połączenie baterii i ogniw paliwowych wydłużających zasięg eliminuje potrzebę przerywania pracy autobusu w ciągu dnia na ładowanie baterii.

Inżynierowie TME włączą się w zaprojektowanie całego systemu napędowego autobusu eCitaro oraz będą uczestniczyć opracowaniu montażu modułu ogniw paliwowych na dachu pojazdu, aby zapewnić optymalną wydajność, moc i trwałość. Dzięki zintegrowanemu konwerterowi napięcia, moduł TFCM2-F-60 działa w zakresie napięć od 450 do 700 woltów i pracuje najbardziej wydajnie przy mocy około 30 kW.

Zgodnie ze wizją bezemisyjnego społeczeństwa, Toyota promuje zastosowanie technologii wodorowych ogniw paliwowych nie tylko w samochodach osobowych, ale także w ciężarówkach, małych samochodach dostawczych, łodziach i autobusach. W tych działaniach Toyota nawiązuje współpracę z wieloma europejskimi producentami. Wprowadzenie technologii ogniw paliwowych do różnego rodzaju pojazdów oraz dalsza rozbudowa infrastruktury wodorowej pozwolą tworzyć wodorowe ekosystemy, w których bezemisyjny transport oparty na tej technologii będzie mógł się dalej rozwijać.

Nowa Toyota PROACE CITY Electric już w polskich salonach

„Cieszymy się, że możemy współpracować z Daimler Buses i że nasza sprzedaż wodorowych układów napędowych w Europie stale rośnie. Toyota dąży do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla i wierzymy, że wodór jest jednym z kluczowych elementów, które pozwolą w przyszłości stworzyć bezemisyjną gospodarkę” – powiedział Matt Harrison, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.



Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

1 dzień ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

1 dzień ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

1 dzień ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

2 dni ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

3 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

4 dni ago