Już na pierwszy rzut oka zauważyć było można niepowtarzalny, wspólny design motocykla i samochodu – zadbali o to projektanci obu marek. W evencie uczestniczyli również i fachowych rad udzielali fabryczni kierowcy Audi Motorsport: Emil Bergkvist, Stéphane Peterhansel, Edouard Boulange, Carlos Sainz i Lucas Cruz oraz zawodnik Ducati, Danilo Petrucci.
Dwa niezwykłe pojazdy, wspaniałe tereny do jazdy off-road oraz urok nowości: entuzjazm uczestników prezentacji był przeogromny. Ducati pokazując model DesertX, po raz pierwszy wkracza w segment motocykli offroad. Włoska marka do tej pory wyznaczała standardy swoimi motocyklami sportowymi, drogowymi i turystycznymi. Dzięki mocnemu silnikowi Testastretta, dużemu prześwitowi i dużemu skokowi zawieszenia, nowy model jest w stanie z łatwością pokonać każde wzniesienie. Jednocześnie DesertX jest w pełni funkcjonalnym, kompetentnym i wydajnym motocyklem szosowym. Podczas wspólnego pokonywania szutrowych ścieżek na południowy zachód od sardyńskiego miasta Olbia, motocykl i samochód prezentowały się niemal identycznie.
DesertX w czarno-szaro-czerwonym malowaniu uchwycił designerski styl odzwierciedlający zaawansowaną technikę Audi RS Q e-tron. Pustynny prototyp rajdowy Audi uosabia czystą wydajność. Innowacyjny napęd elektryczny RS Q e-tron, jego wysokonapięciowy akumulator i przetwornik energii, przesuwają granice możliwości. W styczniu RS Q e-tron debiutował w Rajdzie Dakar, gdzie wygrał cztery etapy. W marcu natomiast, samochód odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w Abu Dhabi Desert Challenge. Danilo Petrucci, jeżdżący dla Ducati w MotoAmerica Superbike Series, jest zwycięzcą MotoGP, a w roku 2022 po raz pierwszy startował w Rajdzie Dakar. Jazda w samochodzie z Carlosem Sainzem zafascynowała tego doświadczonego profesjonalistę. „To dla mnie spełnienie marzeń – już jako dziecko byłem fanem Carlosa Sainza” – powiedział Włoch. „Nie da się opisać tego uczucia, jakie ogarnia człowieka siedzącego w kokpicie tego samochodu. Nie spodziewałem się, że RS Q e-tron będzie tak szybkie w terenie. Jego technologia wytycza drogę do przyszłości motoryzacji.”
Kierowca fabryczny Audi, Carlos Sainz, podkreślił znaczenie tego modelu dla fabrycznego programu sportów motorowych. „To, co Audi osiągnęło dzięki tej koncepcji, jest technicznie wyjątkowe i stanowi prawdziwą korzyść dla nas, kierowców” – powiedział Hiszpan. „Impreza na Sardynii była świetną okazją do przekazania informacji o zaletach napędu elektrycznego. Wszystkie media były pod wrażeniem.” Sainz trzykrotnie wygrywał w Rajdzie Dakar i był zwycięzcą pierwszego etapu wygranego przez RS Q e-tron. Podobnie jak jego koledzy z zespołu, dwukrotny rajdowy mistrz świata był poszukiwanym rozmówcą podczas wspólnego eventu na Sardynii – milowego kamienia współpracy Audi i Ducati.
Źródło: Audi
Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…
Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…
„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…