Categories: Wiadomości

Volvo Cars Tech Fund inwestuje w internetową platformę sprzedaży carwow

Volvo Cars przejęło strategiczny mniejszościowy udział w carwow, wiodącej internetowej platformie kupna i sprzedaży samochodów. Inwestycji dokonano za pośrednictwem funduszu venture capital Volvo Cars Tech Fund.

Carwow to w Europie wiodąca platforma służąca do kupowania nowych aut, ale także pomagająca konsumentom w sprzedaży ich obecnych samochodów. Wszystko drogą online. W ostatnich latach platforma carwow odnotowała znaczny wzrost i jest obecnie jednym z liderów rynku sprzedaży nowych samochodów online w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Hiszpanii.

Dzięki tej inwestycji Volvo Cars zyska cenny wgląd w takie obszary, jak sprzedaż online, pozyskiwanie klientów i tworzenie treści, co pomoże w przejściu na relacje internetowe i bezpośrednie relacje z klientami.

Inwestycja kapitałowa jest kolejnym krokiem w ramach istniejącego partnerstwa między Volvo Cars i carwow, które obejmuje współpracę w ramach usługi subskrypcji Volvo Cars, a także dostarczanie Volvo Cars i jej dealerom ruchu oraz danych potencjalnych klientów.

Platformy sprzedaży innych firm odgrywają kluczową rolę w każdej branży konsumenckiej, w tej konkurencyjnej branży, w której działa Volvo Cars, powiedział Lex Kerssemakers, dyrektor handlowy w Volvo Cars. Byliśmy jednym z pierwszych producentów samochodów, którzy zdecydowali się przejść na sprzedaż online, a dzięki temu strategicznemu partnerstwu będziemy uczyć się i zdobywać wgląd w zachowania zakupowe w Internecie. Nasza współpraca z carwow pomoże nam i naszym partnerom detalicznym zwiększyć sprzedaż i osiągnąć nasz cel, jakim jest sprzedaż około połowy naszych wolumenów online do 2025 roku.



Dążenie Volvo Cars do sprzedaży online jest częścią jej celu, jakim jest zostanie światowym liderem w szybko rozwijającym się segmencie samochodów elektrycznych premium z milionami bezpośrednich relacji z klientami. Jej strategia sprzedaży online opiera się na zmieniających się zachowaniach konsumentów i trendach w branży w połączeniu z ambicją, by do 2030 roku stać się wiodącą marką samochodów elektrycznych.

Koncentracja firmy na sprzedaży online i bezpośrednich relacjach z klientami obejmuje tworzenie prostego i intuicyjnego sposobu zamawiania produktów i usług Volvo, z przejrzystymi cenami i informacjami o produktach, a także przejrzystymi terminami dostaw za pośrednictwem sklepu internetowego na stronie.

Volvo Car Poland – punkty szybkiego ładowania samochodów elektrycznych u dealerów

Volvo Cars i carwow mają te same ambicje: sprawić, by kupowanie samochodu przez Internet było łatwe i bezproblemowe oraz pomóc konsumentom w przejściu na samochody elektryczne – powiedział Alexander Petrofski, szef Volvo Cars Tech Fund. Nasza inwestycja w carwow jest dobrym przykładem tego, jak fundusz Volvo Cars Tech Fund ma wspierać ogólny kierunek strategiczny firmy.

Carwow to wiodąca internetowa platforma sprzedaży nowych aut w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Hiszpanii. Firma ma siedzibę w Londynie i zatrudnia ponad 400 osób w całej Europie. Rozpoczęła działalność jako agregator recenzji, ale stała się również jedną z najbardziej wpływowych marek w mediach konsumenckich poświęconych samochodom. Jej kanał motoryzacyjny na YouTube ma ponad sześć milionów subskrybentów i jest ich coraz więcej.

Źródło: Volvo



Redakcja

Recent Posts

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

23 godziny ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

23 godziny ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

2 dni ago

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

3 dni ago

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

4 dni ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

6 dni ago