Nowa Mazda CX-60 PHEV wprowadza na europejski rynek SUV-ów pierwszą dla marki, pełną technologię hybrydową typu plug-in. Układ napędowy Mazdy CX-60 PHEV łączy czterocylindrowy silnik benzynowy 2,5 Skyactiv-G z dużym silnikiem elektrycznym o mocy 129 kW, całkowicie nową, ośmiobiegową przekładnią automatyczną i akumulatorem o pojemności 17,8 kWh.
Takie zestawienie silnika spalinowego i elektrycznego zapewnia maksymalną moc systemową 327 KM/241 kW i maksymalny moment obrotowy 500 Nm, co czyni CX-60 najmocniejszym samochodem drogowym w historii Mazdy. Z drugiej strony, nowa Mazda PHEV wykazuje się znakomitymi właściwościami ekologicznymi. Średnie zużycie paliwa wg WLTP wynosi zaledwie 1,5 l/100 km, a średnia emisja CO₂ wg WLTP to tylko 33 g/km.
Seryjna produkcja europejskiej Mazdy wersji CX-60 rozpoczęła się już 15 marca 2022 roku, a statek z pierwszą partią samochodów ma planowo 26 kwietnia opuścić port Nakanoseki i wyruszyć w drogę do Europy. Jeszcze w czerwcu pierwsze egzemplarze nowego modelu trafią do pierwszych klientów w Niemczech i krajach skandynawskich, na pozostałych rynkach europejskich, w tym w Polsce, Mazda CX-60 pojawi się na przełomie września i października 2022 roku.
Źródło: Mazda
Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…
Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…
„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…