Dzięki płaskiej podłodze można było optymalnie wykorzystać przestrzeń w kabinie, czego efektem jest mnóstwo miejsca, zarówno w odmianie osobowej, jak i dostawczej. Co ważne, to nie jedyne zalety platformy MEB.
Platforma MEB jest skalowalna, czyli można ją łatwo dopasować do samochodów różnych klas. Początkowo trafiła do modeli ID.3 i ID.4, potem ID.5 i ID.6 (ten ostatni nie jest oferowany w Europie), a teraz wykorzystano ją w modelu ID. Buzz. Dzięki temu, że akumulator umieszczono między osiami możliwe jest zastosowanie płaskiej podłogi, udało się także obniżyć położenie środka ciężkości, co gwarantuje dobre właściwości jezdne.
Akumulator, zależnie od wersji, składa się z maksymalnie dwunastu modułów, a ich liczba oczywiście przekłada się na pojemność. Największy ze stosowanych w tej chwili w modelach ID.3, ID.4 i ID.5 ma 12 modułów i pojemność 77 kWh. Ten sam akumulator trafił do najnowszego auta rodziny ID. – ID. Buzza. Auto trafi do sprzedaży w 2022 roku.
Płaska podłoga, czyli jedna z zalet platformy MEB pozwala w pełni wykorzystać miejsce w kabinie. Właśnie dlatego ID. Buzz jest tak przestronny: w wersji osobowej mieści pięciu pasażerów i 1121 litrów bagażu, a w odmianie dostawczej, jako ID. Buzz Cargo – dwóch lub trzech pasażerów oraz dwie europalety (przestrzeń ładunkowa ma objętość 3,9 m3).
Ponieważ w modelu ID. Buzz nie ma silnika z przodu, można było zaprojektować przekładnię kierowniczą w taki sposób, by auto było maksymalnie zwrotne. Efekt? Średnica zawracania to ok. 11 m – tyle samo, co w kompaktowym Golfie. To umożliwia parkowanie nawet w ciasnych lukach, ID. Buzz świetnie sprawdzi się więc w zatłoczonych miastach.
Dzięki modelowi ID. Buzz Grupa Volkswagen przyspieszy swoją transformację w czołowego dostawcę samochodów elektrycznych. Kluczową rolę pełni w niej platforma MEB, pierwsza na świecie skalowalna płyta podłogowa dla samochodów elektrycznych, różnych marek i segmentów. Obecnie ok. 30 procent w pełni elektrycznych aut Grupy jest budowana na platformie MEB, a do 2025 roku ten odsetek wzrośnie do ok. 80 procent. Pozwoli to znacząco ograniczyć ślad węglowy całego portfolio produktów i zbliżyć się do celu, jakim jest uzyskanie neutralnego bilansu emisji CO2 do 2050 roku.
Źródło: Volkswagen
Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…
Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…
„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…