Categories: E-mobility

Co Volkswagen ID. Buzz zawdzięcza platformie MEB

Platforma skonstruowana dla samochodów elektrycznych Volkswagena, czyli MEB jest wykorzystywana w wielu modelach aut Grupy Volkswagen, ale najbardziej jej zalety widać w najnowszym, w pełni elektrycznym modelu ID. Buzz.

Dzięki płaskiej podłodze można było optymalnie wykorzystać przestrzeń w kabinie, czego efektem jest mnóstwo miejsca, zarówno w odmianie osobowej, jak i dostawczej. Co ważne, to nie jedyne zalety platformy MEB.

Platforma MEB jest skalowalna, czyli można ją łatwo dopasować do samochodów różnych klas. Początkowo trafiła do modeli ID.3 i ID.4, potem ID.5 i ID.6 (ten ostatni nie jest oferowany w Europie), a teraz wykorzystano ją w modelu ID. Buzz. Dzięki temu, że akumulator umieszczono między osiami możliwe jest zastosowanie płaskiej podłogi, udało się także obniżyć położenie środka ciężkości, co gwarantuje dobre właściwości jezdne.

Volkswagen ID.- jak ograniczyć zmniejszenie zasięgu w samochodach elektrycznych

Akumulator, zależnie od wersji, składa się z maksymalnie dwunastu modułów, a ich liczba oczywiście przekłada się na pojemność. Największy ze stosowanych w tej chwili w modelach ID.3, ID.4 i ID.5 ma 12 modułów i pojemność 77 kWh. Ten sam akumulator trafił do najnowszego auta rodziny ID. – ID. Buzza. Auto trafi do sprzedaży w 2022 roku.

Więcej miejsca w kabinie dzięki platformie MEB

Płaska podłoga, czyli jedna z zalet platformy MEB pozwala w pełni wykorzystać miejsce w kabinie. Właśnie dlatego ID. Buzz jest tak przestronny: w wersji osobowej mieści pięciu pasażerów i 1121 litrów bagażu, a w odmianie dostawczej, jako ID. Buzz Cargo – dwóch lub trzech pasażerów oraz dwie europalety (przestrzeń ładunkowa ma objętość 3,9 m3).



Ponieważ w modelu ID. Buzz nie ma silnika z przodu, można było zaprojektować przekładnię kierowniczą w taki sposób, by auto było maksymalnie zwrotne. Efekt? Średnica zawracania to ok. 11 m – tyle samo, co w kompaktowym Golfie. To umożliwia parkowanie nawet w ciasnych lukach, ID. Buzz świetnie sprawdzi się więc w zatłoczonych miastach.

Platforma MEB pełni kluczową rolę w transformacji Grupy Volkswagen

Dzięki modelowi ID. Buzz Grupa Volkswagen przyspieszy swoją transformację w czołowego dostawcę samochodów elektrycznych. Kluczową rolę pełni w niej platforma MEB, pierwsza na świecie skalowalna płyta podłogowa dla samochodów elektrycznych, różnych marek i segmentów. Obecnie ok. 30 procent w pełni elektrycznych aut Grupy jest budowana na platformie MEB, a do 2025 roku ten odsetek wzrośnie do ok. 80 procent. Pozwoli to znacząco ograniczyć ślad węglowy całego portfolio produktów i zbliżyć się do celu, jakim jest uzyskanie neutralnego bilansu emisji CO2 do 2050 roku.

Źródło: Volkswagen



Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

2 dni ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

2 dni ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

2 dni ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

3 dni ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

4 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

5 dni ago