Categories: Wiadomości

AAA Auto – większość aut ma jeden z czterech kolorów

Kolory aut stały się monochromatyczne. Jak wynika z danych AAA AUTO, większość samochodów używanych, które oferowane są na wtórnym rynku, ma cztery podstawowe kolory: biały, czarny, szary i srebrny.

Według AAA AUTO większość samochodów z drugiej ręki ma mało rzucające się w oczy kolory nadwozia. Dane z ostatnich lat wskazują na niesłabnące zainteresowanie kupujących czarnym i srebrnym, które otwierają zestawienie ulubionych kolorów aut Polaków. W pierwszej piątce najpopularniejszych kolorów znalazły się także szary, biały i niebieski.

Potwierdzają to dane zebrane w 2019 roku przez firmę BASF zajmującą się lakierami, z których wynika, że 39 proc. samochodów na świecie jest białych. Kolory czarny, szary i srebrny stanowią razem kolejne 39 proc. samochodów na drogach. Oznacza to, że prawie 80 proc. wszystkich pojazdów jest malowana lakierami achromatycznymi, a więc: białym, czarnym oraz wszystkimi stopniami szarości. Z kolei, najpopularniejszym kolorem chromatycznym jest niebieski — około 9 proc. samochodów jest w tym kolorze, a tylko 7 proc. aut jest pomalowanych na czerwono.

AAA Auto – na rynku wtórnym zmalała liczba ofert wszystkich aut za wyjątkiem hybryd i elektrycznych

„W dzisiejszych czasach wszystkie samochody wyglądają podobnie, co wynika z potrzeby zwiększenia ekonomiki zużycia paliwa, czy stale rosnącej listy funkcji i technologii bezpieczeństwa. Kolory aut także stały się jednolite. Producenci aut unikają ryzyka i decydują się na sprzedaż najpopularniejszych kolorów, ograniczając w ten sposób ogólną podaż nietypowych odcieni. Z kolei klienci nie chcą martwić się, że rzadko występujący kolor obniży wartość ich samochodu w sprzedaży na wtórnym rynku” – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Producenci powłok twierdzą jednak, że dzisiejsze kolory są bardziej zróżnicowane, niż pokazują statystyki. Biały to nie tylko biały, podobnie jak czarne, szare czy srebrne kolory nie są jednolite. Powłoki można modyfikować na wiele sposobów – dodając efekty, takie jak płatki metalu, kawałki szkła lub miki. Odcienie kolorów można również modyfikować – dodanie lekko niebieskawego odcienia do bieli wywołuje futurystyczny wygląd, a nieco żółtawa biel oznacza luksus.



TOP 10 kolorów aut sprzedanych w sieci autocentrów AAA AUTO w latach 2019-2022:

2019 2020 2021 2022
Czarny 20,0% 19,4% 20,6% 20,4%
Srebrny 19,8% 19,3% 16,6% 14,6%
Szary 16,3% 16,1% 16,9% 17,8%
Biały 10,9% 10,7% 10,9% 11,3%
Niebieski 10,8% 12,4% 13,5% 13,5%
Czerwony 6,4% 6,7% 7,0% 7,2%
Brązowy 4,5% 4,7% 4,3% 4,5%
Beżowy 3,1% 3,0% 3,0% 3,6%
Złoty 2,2% 2,1% 1,9% 1,8%
Zielony 2,0% 1,9% 1,6% 1,7%

Według miesięcznego raportu AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w marcu 2022 roku w Polsce pojawiło się 231 824 samochody używane. O ile w lutym liczba aut w stosunku do stycznia 2022 roku wzrosła jedynie o 3 271 pojazdów, to w marcu rynek samochodów z drugiej ręki zwiększył się aż o 33 705 aut. Mimo wyraźnie większej oferty, wzrosła także mediana ceny aut używanych z 23 000 złotych w lutym 2022 roku do 23 500 złotych w marcu br.

Źródło: AAA Auto



Redakcja

Recent Posts

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

2 dni ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

2 dni ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

3 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

3 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

3 dni ago

Volkswagen chce zdobyć nowych klientów w Chinach

Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…

4 dni ago