Nowy COLT, który będzie rywalizował z rynkową konkurencją obok modeli Space Star, niedawno zapowiedzianego nowego ASX-a oraz Eclipse Cross PHEV, znacząco zwiększy zasięg oferty Mitsubishi Motors w kluczowych segmentach europejskiego rynku motoryzacyjnego. Nowa gama samochodów osobowych marki będzie więc od 2023 roku składać się z hatchbacków i SUV-ów, oferowanych także ze zelektryfikowanymi układami napędowymi.
Nazwa modelu COLT, która pojawiła się w 1962 roku, ma bogatą tradycję i towarzyszyła wielu generacjom kompaktowych aut marki na całym świecie, stając się jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli w gamie Mitsubishi. Poprzednia generacja, która była produkowana także w Europie, sprzedała się w latach 2004-2014 w tym regionie w liczbie 403 957 egzemplarzy.
Nowy COLT będzie dysponował bogatym zestawem wyposażenia, najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi i pełną gamą układów napędowych. Produkcja będzie odbywać się w zakładzie Renault w Bursie w Turcji. Podobnie jak ASX nowej generacji, COLT będzie bazował na platformie CMF-B, opracowanej przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi.
Frank Krol, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe, powiedział: „Wprowadzenie nowego hatchbacka COLT i zapowiadanego wcześniej nowego ASX-a, obok podstawowego modelu Space Star i elektrycznego i hybrydowego Eclipse Cross PHEV, znacznie poszerzy naszą ofertę dla klientów w 2023 roku. Mitsubishi Motors może poszczycić się długą historią w segmencie B, a oznaczenie COLT jest jej symbolem – z niecierpliwością czekamy na ten nowy rozdział w historii COLT-a i marki Mitsubishi Motors w Europie.”
Źródło: Mitsubishi
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…
„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…
Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…