Categories: E-mobility

Hyundai Motor wśród najbardziej zelektryfikowanych producentów w Europie

 

Hyundai Motor jest o krok bliżej osiągnięcia pełnej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2045 roku. W 2021 roku firma osiągnęła w Europie wynik emisji CO2 na poziomie 108,0 g, czyli znacznie poniżej celów emisji obowiązujących w Unii Europejskiej.

Ten sukces był po części spowodowany stale rosnącym udziałem pojazdów bezemisyjnych w sprzedaży firmy. W pierwszych dwóch miesiącach 2022 roku pojazdy bezemisyjne stanowiły 20 procent sprzedaży Hyundaia w Europie, co stanowi 102 procentowy wzrost w porównaniu do lutego 2021 roku. W całym poprzednim roku pojazdy bezemisyjne stanowiły 14,1 procent, więc firma jest już na dobrej drodze do osiągnięcia jeszcze lepszego wyniku w 2022 roku.

Głównym motorem tego trendu był IONIQ 5, w pełni elektryczny CUV firmy i pierwszy model z gamy IONIQ, sprzedany w liczbie 8137 egzemplarzy w pierwszych dwóch miesiącach 2022 roku.
– Mobilność bezemisyjna nie jest już wyłącznie trendem; stała się koniecznością. Dzięki naszemu silnemu i rozwijającemu się portfolio sprawiamy, że to rozwiązanie staje się bardziej atrakcyjne dla szerszego grona Klientów. IONIQ 5, zdobywca 10 tytułów „Samochodu Roku” w całej Europie, jest tego wyraźnym dowodem. Oferując inteligentne i atrakcyjne rozwiązania w zakresie mobilności zeroemisyjnej, nie tylko przekraczamy nasze cele w zakresie emisji, ale jednocześnie pomagamy chronić środowisko – powiedział Michael Cole Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor Europe.

Pojazdy elektryczne odzwierciedlają ogólny trend sprzedaży

Po mocnym końcu roku 2021, wzrostowy trend sprzedaży samochodów Hyundai jest kontynuowany w 2022 roku. Jak podaje Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów, ACEA w styczniu i lutym 2022 roku 74 661 samochodów Hyundai zostało zarejestrowanych na terenie Unii Europejskiej, Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu i Wielkiej Brytanii (UE + EFTA + Wielka Brytania). Stanowiło to wzrost o 28,8 procent w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku. Tylko w lutym 2022 roku w Europie zarejestrowano 37 032 pojazdów Hyundaia, co stanowi 25,5% wzrost w porównaniu z lutym 2021 roku.

Hyundai TUCSON bohaterem emocjonujących przygód w filmie Uncharted

Hyundai nie tylko pobił własne wyniki sprzedaży z tego samego okresu poprzedniego roku, ale także osiągnął lepsze wyniki niż reszta branży. W krajach UE+EFTA+Wielka Brytania w styczniu i lutym tego roku zarejestrowano 1 626 350 pojazdów, co oznacza spadek o 3,9 procent rok do roku.



Najpopularniejszymi modelami Hyundaia w Europie w pierwszych dwóch miesiącach 2022 roku był TUCSON, który stanowił 29,3 procent sprzedaży; KONA, która stanowiła 21,4 procent sprzedaży oraz i20, który osiągnął 11,1 procent sprzedaży. Dotyczy to zarówno wersji spalinowych, jak i elektrycznych. TUCSON jest dostępny w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu plug-in; KONA jest dostępna z napędem spalinowym, hybrydowy i elektryczny.

Tymczasem IONIQ 5 ma teraz bardzo wysoki udział w sprzedaży Hyundaia, biorąc pod uwagę, że został wprowadzony na rynek zaledwie rok temu. Obecnie flagowy model elektryczny Hyundaia stanowi 10,3 procent całkowitej sprzedaży.

Rekordowe udziały w kluczowych rynkach europejskich

Dzięki osiąganiu lepszych wyników od rynku, udział Hyundaia w Europie stale rośnie. W tym miesiącu samochody Hyundaia stanowiły 4,6 procent europejskiego rynku – o 1,1 punktu procentowego więcej niż w lutym 2021 roku i o 0,2 punktu procentowego więcej niż w całym ubiegłym roku. W 2021 roku udział firmy w rynku był o jeden punkt procentowy wyższy niż rok wcześniej, co potwierdza wzrostowy trend i świadczy o umacnianiu pozycji Hyundaia w Europie.

Głównymi czynnikami wpływającymi na tak dobry rezultat były wyniki sprzedaży w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, gdzie Hyundai osiągnął rekordowe udziały w rynku za pierwsze dwa miesiące 2022 r. na poziomie odpowiednio 6,0 i 5,0 procent. Stanowiło to wzrost rok do roku o 37,5 procent w Hiszpanii i 100,6 procent w Wielkiej Brytanii. W Niemczech tymczasem udział marki Hyundai w rynku wzrósł o 0,3 punktu procentowego do 3,7 procent w porównaniu z lutym 2021 roku.

Droga do elektryfikacji

Osiągnięcie celów w zakresie emisji CO2 i zwiększenia udziału samochodów zeroemisyjnych w całej Europie nie są przypadkiem, ale częścią celowej, ciągłej strategii zmierzającej do elektryfikacji i transformacji w kierunku dostawcy inteligentnych rozwiązań mobilnych. Hyundai nadal jest liderem w branży pod względem elektryfikacji i oferuje najszerszą ze wszystkich producentów gamę układów napędowych – od spalinowych i miękkich hybryd przez hybrydy i hybrydy typu plug-in, wersje elektryczne, a nawet elektryczne z ogniwami paliwowymi.

Na całym świecie Hyundai planuje sprzedać 1,87 miliona pojazdów elektrycznych i osiągnąć siedmioprocentowy udział w rynku do 2030 roku.

Źródło: Hyundai



Redakcja

Recent Posts

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

9 godzin ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

10 godzin ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

1 dzień ago

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

2 dni ago

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

3 dni ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

5 dni ago