Ford w USA odnotowuje rekordowe liczby zamówień na nowe samochody

W lutym 2022 r. Ford w Stanach Zjednoczonych przyjął rekordową ilość zamówień na swoje samochody. Ponadprzeciętną sprzedażą od początku roku mogą pochwalić się flagowe SUV-y oraz zelektryfikowane modele marki.

W lutym 2022 r. Ford przyjął ponad 72 tysiące zamówień na nowe samochody, co oznacza wzrost względem tego samego miesiąca w ubiegłym roku o 54 tysiące. Ponadto 33 procent lutowej sprzedaży marki do klientów indywidualnych to właśnie złożone wcześniej zamówienia. Podobnie wygląda statystyka, jeśli chodzi o siedem ostatnich miesięcy. W tym czasie marka sprzedała klientom jedną trzecią swoich samochodów, realizując wcześniejsze zamówienia.

Sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Forda wzrosła o 55,3% względem zeszłego roku, zapewniając rekordowy start roku. Co ważne, sprzedaż samochodów Forda z tego segmentu rośnie szybciej niż innych marek na rynku, a dynamika sprzedaży wzrosła do 54% – o 13 punktów procentowych więcej niż rok temu.

Ford F-150 Lightning Power Play – pierwszy elektryczny pick-up zwiększający niezależność energetyczną domu

Ford Pro ma na koncie sprzedaż pierwszych E-Transitów – w pełni elektrycznej wersji najlepiej sprzedającego się vana w Stanach Zjednoczonych. Ford ma ponad 10 000 zamówień na ten model od różnej wielkości klientów – od małych rodzinnych firm, po wielkie koncerny, takie jak Walmart. Do końca 2023 roku firma Ford będzie dysponować globalną zdolnością produkcyjną wynoszącą 600 000 pojazdów elektrycznych (BEV) rocznie.

Ford Motor Company Craiova – jak powstaje Ford Puma

Od wielu miesięcy świetną sprzedażą w segmencie samochodów zelektryfikowanych mogą pochwalić się m.in. F-150 Hybrid – 5 657 egzemplarzy sprzedanych w 2022 roku, dwie wersje hybrydowe Escape (odpowiednik europejskiego Forda Kugi) – 5 457, Maverick Hybrid – 5 431, czy też Mustang Mach-E – 4 371. 75% sprzedaży tego ostatniego modelu do klientów indywidualnych stanowiły wcześniej złożone zamówienia. Co ważne, sprzedaż rodziny pojazdów Mustang (Mustang i Mustang Mach-E) wzrosła względem lutego 2021 r. o 18,6%.

Doskonałymi wynikami mogą pochwalić się także pick-upy Forda. Seria F przez dwa pierwsze miesiące nowego roku zwiększyła swoją przewagę nad drugim modelem w zestawieniu najchętniej wybieranych pojazdów, sprzedając o 14 345 samochodów więcej. Ford Maverick w tym czasie sprzedał się w 10 550 egzemplarzach, z czego 5 431 stanowiła wersja hybrydowa. Auta te trafiają do klientów w zaledwie 6 dni od momentu pojawienia się w salonach sprzedaży. W przypadku tego modelu ponad 80% sprzedaży do klientów indywidualnych stanowiły wcześniejsze zamówienia.

Dobrze radzą sobie także flagowe SUV-y Forda, które przy wzroście sprzedaży o 5,3% względem analogicznego okresu 2021 r. odnotowały rekordowy początek roku, jeśli chodzi o transakcje z klientami indywidualnymi. Hitem marki pozostaje nowy Ford Bronco, który znika z salonów w ciągu zaledwie 14 dni. Sprzedaż do klientów indywidualnych Bronco i Bronco Sport wzrosła w ciągu ostatniego roku o 131%.

Źródło: Ford