„Nie po raz pierwszy Ford stara się zdefiniować od nowa kierunki rozwoju przyszłości i podąża własną drogą” – powiedział Bill Ford, Prezes Zarządu Forda. „Mamy niezwykłą okazję, aby prowadzić działalność w porywającej nowej erze pojazdów skomunikowanych i elektrycznych, dawać klientom to, co Ford ma najlepszego, a także realnie pomagać w poprawianiu stanu naszej planety.”
W maju ubiegłego roku Prezes i Dyrektor Generalny Forda Jim Farley przedstawił plan Ford+, nazywając go największą szansą firmy na wzrost i tworzenie wartości od czasu, gdy Henry Ford rozpoczął produkcję Modelu T na dużą skalę. Utworzenie dwóch odrębnych, ale strategicznie współzależnych firm motoryzacyjnych, czyli Ford Blue i Ford Model e, wraz z nową firmą funkcjonującą pod nazwą Ford Pro, pomoże uwolnić pełen potencjał planu Ford+, jak również będzie napędzać dalszy wzrost i budowanie wartości. Dzięki temu Ford zajmie pozycję, która pozwoli mu na osiągnięcie przewagi, zarówno nad starszymi producentami samochodów, jak i nowymi konkurentami z branży EV.
„W krótkim czasie dokonaliśmy ogromnego postępu. Wprowadziliśmy na rynek światowy serię niezwykle popularnych produktów, a popyt na nasze nowe pojazdy elektryczne, takie jak F-150 Lightning i Mustang Mach-E, jest ogromny” – stwierdził Jim Farley. „Niemniej, dzięki programowi Ford+ chcemy ponownie zyskać miano wyjątkowej i zmieniającej świat firmy, a to wymaga koncentracji. Idziemy na całość, tworząc oddzielne, ale uzupełniające się firmy, które pozwolą na szybkie wdrożenie zmian i zapewnią nieograniczoną innowacyjność w działaniu”.
Ford Model e oraz przemysłowe know-how Ford Blue. Wielkość produkcji i kultowe marki, takie jak Bronco, to coś, o czym firmy dopiero rozpoczynające działalność mogą tylko pomarzyć.”
Motorem zmian było przekonanie, że aby Ford mógł się rozwijać oraz dostarczać pojazdy
i usługi elektryczne i połączone cyfrowo, a także czerpać korzyści z kultowej rodziny pojazdów spalinowych, potrzebne jest zupełnie inne podejście, a także talenty i wreszcie organizacja.
Decyzja o stworzeniu Ford Model e była oparta na sukcesie małych, nastawionych na realizację misji zespołów Forda, które opracowały Forda GT, SUV-a Mustanga Mach-E i pickupa F-150 Lightning, jak również działu Forda zajmującego się pojazdami elektrycznymi w Chinach.
„Ford Model e będzie centrum innowacji i rozwoju Forda – zespołem najlepszych na świecie specjalistów w dziedzinie oprogramowania, elektryki i motoryzacji, który stworzy naprawdę niesamowite pojazdy elektryczne i opracuje cyfrowe rozwiązania dla nowych pokoleń klientów Forda” – powiedział Farley.
„Misją Ford Blue jest zbudowanie bardziej dochodowej i dynamicznej działalności w zakresie pojazdów spalinowych, wzmocnienie pozycji odnoszących sukcesy i kultowych rodzin pojazdów oraz zwiększenie lojalności klientów poprzez świadczenie nieocenionych usług. Chodzi o wykorzystanie stuletniego doświadczenia i wiedzy do budowania nowej przyszłości. Ten zespół będzie wyjątkowo mocno zaangażowany w dostarczanie najwyższej jakości, ograniczanie strat w każdym aspekcie działalności, maksymalizację przepływów finansowych i optymalizację naszego śladu przemysłowego.”
Ford Model e i Ford Blue będą działać odrębnie, ale będą się również wzajemnie wspierać – podobnie jak Ford Pro, którego zadaniem jest zapewnienie klientom biznesowym i podmiotom publicznym kompleksowej obsługi w zakresie pojazdów konwencjonalnych i elektrycznych oraz pełnego pakietu oprogramowania, ładowania, finansowania, serwisu i wsparcia w zakresie produktów Forda oraz produktów firm zewnętrznych. Ford Model e i Ford Blue będą również wspierać mobilność Ford Drive.
Zadania stojące przed Ford Model e to przede wszystkim:
Co więcej, Ford Model e ma odegrać czołową rolę w opracowywaniu nowych, ekscytujących rozwiązań związanych z zakupem i eksploatowaniem pojazdów elektrycznych. Chodzi tu przede wszystkim o proste, intuicyjne platformy e-commerce, przejrzyste cenniki oraz spersonalizowaną obsługę klienta ze strony ambasadorów Forda. Ford Blue wdroży te najlepsze praktyki z myślą o podniesieniu jakości komunikacji oraz satysfakcji właścicieli pojazdów spalinowych.
Ford Blue będzie czerpać z wiedzy Forda w dziedzinie motoryzacji, aby:
Ford potwierdza prognozy na rok 2022, które zakładają osiągnięcie od 11,5 mld do 12,5 mld USD skorygowanego zysku EBIT firmy. Górna granica odpowiada marży na poziomie 8%, której osiągnięcie byłoby możliwe o rok wcześniej, niż zakładał to poprzedni cel firmy. Dzięki ogłoszonym dziś zmianom, Ford podnosi swoje długoterminowe cele operacyjne i finansowe:
Ford podtrzymał swoje zobowiązanie co do osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 r. oraz do wykorzystywania w 100% lokalnej, odnawialnej energii elektrycznej we wszystkich swoich zakładach produkcyjnych do 2035 r.
„Nowe struktury zwiększą naszą zdolność do generowania najwyższego w branży wzrostu, rentowności i płynności w nowej erze transportu” – powiedział John Lawler, dyrektor finansowy Forda. „Dzięki temu zwiększymy naszą skuteczność w alokacji kapitału na działalność związaną z technologiami pojazdów spalinowych i elektrycznych oraz oczekiwane przez nas zyski – pomoże w tym maksymalne wykorzystanie obecnych możliwości, dodawanie nowych kompetencji tam, gdzie są one potrzebne, upraszczanie procesów i obniżanie kosztów. Co najważniejsze, wierzymy, że przyniesie to wzrost i znaczny profit dla naszych akcjonariuszy.”
Ford Model e i Ford Blue będą ściśle współpracować z innymi podmiotami wchodzącymi w skład działalności Forda. Ford Pro będzie nadal dostarczał najlepsze w branży produkty, usługi i doradztwo, na których polegają klienci biznesowi. Wspierane przez Forda firmy Model e i Ford Blue oraz Lincoln będą nadal produkować atrakcyjne pojazdy, dające właścicielom wyjątkowe powody do satysfakcji. Ford Drive będzie kontynuował rozwój nowych, skomunikowanych z siecią cyfrowych projektów biznesowych. Ford Credit będzie nadal dbać o wsparcie kupującego i zwiększać jego zadowolenie, oferując pełen pakiet produktów i usług finansowych.
Wraz z otwarciem działalności Ford Blue i Ford Model e, Ford ogłasza kilka nominacji na stanowiska kierownicze. Jim Farley będzie pełnił funkcję prezesa Ford Model e, sprawując jednocześnie obecne funkcje prezesa i dyrektora generalnego Ford Motor Company.
Doug Field będzie kierował procesami opracowywania produktów Forda Model e jako główny specjalista ds. pojazdów elektrycznych i systemów cyfrowych. Będzie również kierował pracami nad rozwojem oprogramowania i zintegrowanych systemów dla całego Forda. Marin Gjaja będzie pełnił funkcję dyrektora ds. klienta w Model e, kierując działaniami w zakresie wprowadzania produktów na rynek, satysfakcji klienta oraz nowych inicjatyw biznesowych.
„Projektowanie naprawdę wyjątkowych pojazdów elektrycznych i sterowanych poprzez oprogramowanie – zapewniających satysfakcję, której klienci nie mogą sobie jeszcze wyobrazić – wymaga niestandardowych rozwiązań” – powiedział Field. „Tworzymy strukturę organizacyjną, która korzysta z całego know-how i możliwości Forda, ale która może działać szybko i z nieograniczaną wyobraźnią, tworząc nowe, rewolucyjne produkty.”
„Założenia Ford Blue są niezwykle ambitne” – powiedział Galhotra. „Zainwestujemy w naszą niezwykle popularną linię modeli F, uwolnimy pełen potencjał takich hitów jak Bronco i Maverick oraz wprowadzimy na rynek nowe pojazdy, m.in. przeznaczone na rynki światowe pickupy Ranger, Ranger Raptor i Raptor R. Połączymy te wspaniałe produkty z prostym, wygodnym i w pełni skomunikowanym systemem obsługi klienta, który zapewni wzrost poziomu lojalności właścicieli. Będziemy wysoce konkurencyjni pod względem kosztów i sprawimy, że jakość stanie się powodem, dla którego warto wybrać Forda. Dzięki temu Ford Blue stanie się motorem generującym przychody i rentowność dla całej firmy.”
Stuart Rowley i Hau Thai-Tang obejmą nowe stanowiska w globalnej strukturze, aby wspierać transformację Forda.
Rowley będzie pełnił funkcję głównego specjalisty ds. transformacji i jakości. Będzie on dążył do osiągnięcia wysokiej jakości, stanowiącej motywację klientów do wyboru Forda oraz pokieruje działaniami zmierzającymi do poprawy wydajności, opracowania uproszczonej, oszczędnej i konkurencyjnej struktury kosztów w całym przedsiębiorstwie.
Thai-Tang będzie kierował infrastrukturą produkcji Forda jako główny specjalista ds. platformy przemysłowej. Będzie kierował pracami nad pracami rozwojowymi produktów, łańcuchem dostaw i inżynierią produkcji w zakresie pojazdów spalinowych, a także systemów wspólnych dla Ford Blue, Ford Model e, Ford Pro i Ford Drive.
Źródło: Ford
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…