Kolejną nowością jest zintegrowany licznik energii. Co więcej, Wallbox jest technicznie przystosowany, by pobierać aktualizacje oprogramowania bezprzewodowo (ang. over-the-air, OTA) – za pośrednictwem łącza internetowego klienta. Dzięki temu naścienna stacja ładująca jest przygotowana na przyszłość.
Nowy Mercedes-Benz Wallbox sprawia, że inteligentna domowa sieć energetyczna coraz bardziej staje się rzeczywistością. Użytkownicy mogą podłączyć go internetu za pomocą kabla lub korzystając z wi-fi i wygodnie obsługiwać za pomocą aplikacji Mercedes me na swoim smartfonie – bez względu na to, gdzie się znajdują. Aplikacja pozwala na przykład kontrolować proces ładowania samochodu, odczytać aktualny stan naładowania akumulatora lub przeanalizować dotychczasowe procesy ładowania włącznie z kosztami. Aby zabezpieczyć się przed nieautoryzowanym użyciem, stację Mercedes-Benz Wallbox można aktywować lub zablokować za pomocą aplikacji lub karty RFID.
Mercedes-Benz Wallbox dysponuje również techniczną możliwością otrzymywania w przyszłości aktualizacji oprogramowania bezprzewodowo (ang. over-the-air, OTA). W ten sposób można regularnie wzbogacać go o kolejne praktyczne funkcje, na przykład kontrolę dostępu za pomocą karty RFID lub inteligentną integrację Wallboxa z własną siecią energetyczną i systemem zarządzania energią klienta.
Mercedes-Benz ucieleśnia połączenie przekonującej techniki i technologii, wyjątkowego komfortu oraz przełomowego designu. Dotyczy to również nowej stacji ładowania Mercedes-Benz Wallbox. Jej atrakcyjne wzornictwo jest zgodne z zasadami projektowania Mercedes-EQ. Jednocześnie obudowa jest wytrzymała i umożliwia intuicyjną obsługę urządzenia. Wallbox kontroluje proces ładowania, odpowiednio dostosowuje moc tego procesu i pozwala na trójfazowe ładowanie z mocą do 22 kW – wielokrotnie szybciej niż z konwencjonalnego domowego gniazdka. Aktualny status procesu ładowania wskazuje wielokolorowa lampka LED na obudowie. Jeśli tylko urządzenie jest prawidłowo zainstalowane, zintegrowane komponenty z zakresu bezpieczeństwa zapewniają dodatkową ochronę pojazdu, domowej instalacji oraz samej stacji przed prądami zwarciowymi.
Aby spełnić wymogi finansowania obowiązujące w danym kraju, w stosownych przypadkach maksymalna moc ładowania może zostać ograniczona do 11 kW podczas montażu przez wykwalifikowanego elektryka. W Niemczech stacja ładowania Mercedes-Benz Wallbox jest dostarczana z podłączonym na stałe 6-metrowym kablem ładującym z wtyczką typu 2. W zależności od krajowych wymagań przewiduje się, że stacja będzie również dostępna w wersji z gniazdem typu 2 (IV kwartał 2022 r.).
Stacja ładowania Mercedes-Benz Wallbox nadaje się do ładowania wszystkich obecnych i przyszłych aut w 100% elektrycznych oraz hybryd plug-in Mercedes-EQ/Mercedes-Benz za pomocą uniwersalnego złącza typu 2, zgodnie z normą IEC 61851-1. Oczywiście może służyć też do ładowania pojazdów elektrycznych innych producentów.
W najbliższych miesiącach wallbox zostanie udostępniony m.in. w Polsce.
Źródło: Mercedes-Benz
Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…
Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…
„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…