Nowy Opel Astra – w Rüsselsheim ruszyła produkcja, Astra rozpoczyna nową erę

W zakładach w Rüsselsheim rozpoczął się montaż nowego Opla Astry. Premier Hesji Volker Bouffier, minister gospodarki Hesji Tarek Al-Wazir oraz burmistrz Rüsselsheim Udo Bausch, zaproszeni przez dyrektora generalnego firmy Opel Uwe Hochgeschurtza, przybyli dzisiaj do zakładów w Rüsselsheim, gdzie wzięli udział w uroczystości zorganizowanej z okazji uruchomienia produkcji nowego Opla Astry.

Do dzisiaj wyprodukowano już około 500 egzemplarzy nowego modelu. W najbliższych miesiącach fundamentem elektryfikacyjnej ofensywy marki z Rüsselsheim będzie nowa generacja Opla Astry. Pierwsze egzemplarze pięciodrzwiowej Astry dotrą do klientów wiosną. Od samego początku samochód można będzie kupić także jako hybrydę plug‑in. W 2023 r. do oferty dołączy w pełni elektryczna Astra‑e.

„O powierzeniu produkcji tego fascynującego modelu fabryce w Rüsselsheim zadecydowała jej rosnąca konkurencyjność” – powiedział Ralph Wangemann, dyrektor zarządzający ds. personalnych. „Ta inwestycja umożliwi pracę na dwie zmiany, a kwalifikacje, zaangażowanie i zapał pracowników będą odgrywały ważną rolę w przyszłym sukcesie naszej nowej Astry”.

„Zespół doskonale poradził sobie mimo licznych restrykcji związanych z pandemią. Jesteśmy bardzo dumni, że to u nas powstaje Astra – nowoczesny i bardzo popularny wśród klientów samochód klasy kompaktowej, wyróżniający się najwyższą jakością” – powiedział dyrektor zakładu, Michael Lewald.

Opel – elektryczny 2022 rok z Astrą w roli głównej

Nowy Opel Astra jest już w sprzedaży. Nowa, szósta generacja kompaktowego bestsellera to prawdziwy stylistyczny klejnot z przednim pasem Opel Vizor, w pełni cyfrowym kokpitem Pure Panel oraz rozwiązaniami technicznymi z najwyższej półki, takimi jak najnowsza wersja adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED®. Nowość rynkowa niemieckiego producenta otwiera kolejny rozdział w ponad 30‑letniej historii sukcesu Astry: po raz pierwszy model klasy kompaktowej z Rüsselsheim jest dostępny z  napędem elektrycznym. W ciągu roku wprowadzona zostanie także druga, mocniejsza wersja hybrydy plug‑in. Od 2023 r. ofertę uzupełni w pełni elektryczna Astra‑e. Ponadto dostępne są wersje z oszczędnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz zoptymalizowaną pod względem tarcia sześciobiegową przekładnią manualną lub ośmiobiegową skrzynią automatyczną.

Wśród wariantów napędu nowej Astry każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. To pierwszy model Opla, w przypadku którego klienci już wkrótce będą mieli wybór między napędem w pełni elektrycznym, hybrydą plug-in oraz silnikami spalinowymi. Moc poszczególnych wersji wynosi od 81 kW/110 KM do 165 kW/225 KM, co gwarantuje znakomite osiągi. W najnowszej generacji kompaktowego bestsellera Opel łączy przyjemność z jazdy z najwyższą wydajnością i dbałością o środowisko.

Nowy Opel Astra zaprojektowany przez kobiety

Jak zwykle ceny także są konkurencyjne: pięciodrzwiowy model o sportowej sylwetce kosztuje od 82 900 zł (wszystkie ceny są sugerowanymi cenami detalicznym z VAT w Polsce). Standardowe wyposażenie każdej wersji obejmuje liczne i najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę, takie jak system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją hamowania awaryjnego, wykrywanie pieszych, ostrzeżenie przed niekontrolowanym opuszczeniem pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych czy wykrywanie senności kierowcy. Dynamiczne osiągi zapewnia trzycylindrowy silnik o pojemności 1,2 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Rozwija on moc 81 kW/110 KM i jest łączony z 6‑biegową przekładnią manualną.

Klienci preferujący jazdę z napędem elektrycznym mogą wybrać nową Astrę Hybrid w konkurencyjnej cenie od 152 900 zł. Układ hybrydowy zapewnia łączną moc 133 kW/180 KM i aż 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego (zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP1: 1,1 l/100 km; emisja CO2: 26–24 g/km). W trybie elektrycznym nowa Astra Hybrid może przejechać do 60 km (WLTP2) bez emisji spalin. Jeszcze w bieżącym roku w ofercie znajdzie się też najmocniejsza wersja napędzana flagowym układem hybrydowym, rozwijającym łączną moc 165 kW/225 KM (zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP1: 1,4–1,1 l/100 km; emisja CO2: 31–24 g/km; wartości wstępne).

Opel Vizor z reflektorami pikselowymi Intelli-Lux LED®: przyciąga wzrok najnowszymi technologiami

Nowy Opel Astra stanowi też deklarację możliwości stylistycznych marki. Jeszcze dynamiczniejsza sylwetka, ścięte, muskularne powierzchnie pozbawione zbędnych ozdób oraz nowe oblicze marki, czyli Opel Vizor. Nie ulega wątpliwości, że Astra jest gotowa do zdefiniowania nowej epoki.

Podobnie jak poprzedni model wprowadzony na rynek w 2015 r., nowa generacja wnosi do klasy kompaktowej innowacje, które klienci znali wcześniej jedynie z droższych pojazdów. Na przykład Astra potrafi „zamienić noc w dzień” – najnowsza ewolucja adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED® pochodzi prosto z flagowego Opla Insignii, a 168 elementów LED zapewnia miejsce lidera w segmentach pojazdów kompaktowych i średniej wielkości.

Zmiany we wnętrzu nowej generacji Astry to wręcz skok w czasie. Dzięki całkowicie cyfrowemu Pure Panelowi wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Zastępuje je nowy interfejs człowiek-maszyna (HMI) o świeżej, nowoczesnej grafice, oferujący klientom klarowne, bardziej intuicyjne doświadczenie. Kierowca i pasażerowie mogą obsługiwać nową Astrę intuicyjnie, korzystając z szerokich ekranów dotykowych podobnie jak ze smartfona. Projektanci oraz inżynierowie firmy Opel dołożyli wszelkich starań, aby zapewnić kierowcy dostęp do wszystkich niezbędnych informacji i przydatnych opcji – jednak bez obciążania go nadmiarem danych czy funkcji. Ponadto najważniejsze ustawienia, w tym parametry działania klimatyzacji, można nadal regulować za pomocą fizycznych przełączników i przycisków.

Tradycyjnie firma Opel oferuje też wyjątkowy komfort foteli nowego modelu klasy kompaktowej. Przednie fotele, opracowane wewnętrznie przez markę, mają atest AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — niemiecka Kampania na rzecz Zdrowych Pleców) i dzięki wzorowej ergonomii są niezwykle komfortowe, co ma znaczenie szczególnie podczas długich podróży. Kierowcę wspierają najnowocześniejsze systemy: od wyświetlacza projekcyjnego po zestaw systemów wspomagających Intelli-Drive 1.0 oraz kamerę Intelli-Vision 360 stopni.

Dynamiczne, ale spokojne prowadzenie oraz skuteczność hamowania i stabilność przetestowana na niemieckich autostradach

Nowa Astra ma 4374 mm długości i 1860 mm szerokości. Jest tylko o 4 mm dłuższa od poprzedniego modelu. Rozstaw osi zwiększył się o 13 mm do 2675 mm. W muskularnej i solidnej bryle pięcioosobowego nadwozia nie zabrakło miejsca na praktyczny bagażnik z regulowaną podłogą, który po złożeniu tylnych siedzeń można powiększyć aż do 1339 litrów pojemności (1268 litrów w Astrze Hybrid).

Nowa Astra jest oparta na trzeciej generacji wysoce elastycznej, nowoczesnej platformie EMP2 przystosowanej do montażu różnych napędów, z DNA marki Opel wdrożonym od samego początku prac rozwojowych. Oznacza to, że prowadzenie samochodu jest zarówno komfortowe, jak i dynamiczne, a nowa Astra — podobnie jak każdy Opel — jest „Autobahnproof”. Innymi słowy jednym z głównych założeń projektowych było dostosowanie konstrukcji do jazdy z wysokimi, autostradowymi prędkościami.

Układ kierowniczy oraz zawieszenie i podwozie – z kolumnami McPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu – zaprojektowano z myślą o maksymalnym ograniczeniu poprzecznych przechyłów nadwozia (tłumienie ruchu wokół osi poziomej). Nowy model ma bardzo skuteczne hamulce oraz wyróżnia się stabilnością zarówno w czasie jazdy na wprost, jak i przy pokonywaniu zakrętów. Sztywność skrętna nowej Astry wzrosła o 14% w porównaniu z poprzednią generacją.

Zamówienia na nowego Opla Astrę na polskim rynku można składać od grudnia zeszłego roku, a pierwsi klienci otrzymają swoje samochody latem. Najpierw w sprzedaży pojawi się wersja pięciodrzwiowa ze sportową sylwetką w stylu coupé. Wkrótce potem dołączy do niej eleganckie kombi Sports Tourer, które można już zobaczyć na zdjęciach. Nowa Astra, zaprojektowana i skonstruowana w centrali firmy Opel w Rüsselsheim, jest również produkowana w tamtejszych zakładach z zachowaniem najwyższej precyzji. Opel Astra – made in Germany!

Źródło: Opel