To już drugi rok z rzędu, gdy Kia zajmuje pierwsze miejsce wśród tzw. marek masowych, ale po raz pierwszy w historii tego badania marka popularna zajęła pierwsze miejsce w klasyfikacji ogólnej.
Kia została sklasyfikowana przed wszystkimi markami, zarówno masowymi, jak i premium. Wynik na poziomie 145 punktów w kategorii „liczba problemów na 100 samochodów” (PP100) jest o aż 47 punktów niższy od średniego wyniku całej branży. Kia Sorento już drugi rok z rzędu zajęła pierwsze miejsce w kategorii SUV-ów średniej wielkości.
Kia jest jedną z trzech marek należących do Hyundai Motor Group, która odnotowała doskonałe wyniki w kategorii„PP100”. W zeszłorocznym badaniu Kia zajęła trzecie miejsce wśród marek popularnych i premium. W tym roku awansowała o dwa miejsca, co zaowocowało zwycięstwem.
W tegorocznym badaniu VDS J.D. Power przeprowadziło ankietę wśród 29 487 właścicieli samochodów w Stanach Zjednoczonych, którzy reprezentowali 32 marki. Pod uwagę brani byli tylko zweryfikowani nabywcy i użytkownicy nowych aut z roku modelowego 2019 oraz lekkich ciężarówek zarejestrowanych na użytek własny. W ankiecie na 2022 rok zostały wprowadzone nowe rygorystyczne kryteria, według których zgłoszony poziom problemów wzrósł o aż 59% w stosunku do wyników z 2021 roku, co w kategorii „PP100” podniosło średnią ze 121 do 192 punktów.
Źródło: KIA / J.D.Power
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…
„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…