Alfa Romeo Tonale – La Metamorfosi (premiera światowa)

Alfa Romeo ma przyjemność zaprezentować Tonale, model, który jest wyrazem metamorfozy marki. Wierna swojemu DNA, Alfa Romeo, którą od 1910 roku cechuje szlachetna włoska sportowa elegancja, dzięki nowemu modelowi Tonale, przechodzi radykalną ewolucję ku przyszłości i nowej erze elektryfikacji oraz łączności ze światem.

Dzięki niezwykłej pracy wykonanej w Centro Stile Alfa Romeo, produkcyjna wersja Alfy Romeo Tonale jest niezwykle wierna samochodowi koncepcyjnemu, z którego się wywodzi. Stworzona z myślą o młodych i dynamicznych mieszkańcach miast, Tonale, cechuje się wyrazistym, zmysłowym i wybiegającym w przyszłość designem, wyznaczając nowe kanony stylistyczne, które pozostaną punktem odniesienia w przyszłych modelach Alfy Romeo: 5-otworowe, aluminiowe obręcze kół, zegary w „teleskopowej” tablicy rozdzielczej, 3-ramienna sportowa kierownica i reflektory główne o sinusoidalnie wygiętym kształcie.

Kompaktowe wymiary Tonale – długość 4,53 m, szerokość 1,84 m i wysokość 1,6 m – łączą w sobie wyjątkowość włoskiego kunsztu i oryginalny, współczesny styl typowy dla Alfy Romeo, tworząc syntezę prestiżowego dziedzictwa i spojrzenia w przyszłość.

Widzimy charakterystyczne cechy stylistyczne, które weszły do historii światowej motoryzacji, jak „GT Line”, która biegnie od tyłu do reflektorów, przywołując na myśl kształty Giulii GT i przeplatając się z pełnymi i eleganckimi bryłami nadwozia, przypominającymi kultowe modele, jak 8C Competizione.  Z przodu znajduje się niepowtarzalne „Trilobo” oraz charakterystyczny grill Alfy Romeo „Scudetto” w centralnym punkcie.

Reflektory adaptacyjne (matrycowe) „3+3” z nową matrycą Full-LED przywodzą na myśl dumny wygląd modelu SZ Zagato lub samochodu koncepcyjnego Proteo. Trzy moduły, opracowane we współpracy z firmą Marelli, tworzą unikalną linię przodu samochodu i jednocześnie zapewniają światła dzienne, dynamiczne kierunkowskazy oraz funkcję „Welcome and Goodbye” (aktywowaną za każdym razem, gdy kierowca włącza lub wyłącza samochód), aby zapewnić najlepsze warunki oświetlenia dzięki wprowadzeniu dwóch zaawansowanych technologii. Pierwsza z nich, „Adaptive Driving Beam”, stale dostosowuje światła mijania w zależności od prędkości i warunków jazdy; druga, „Glare-Free High Beam Segmented Technology”, automatycznie wykrywa ruch przed samochodem i/lub jazdę z przeciwnego kierunku, aby uniknąć oślepiania przez inne samochody; wreszcie trzeci moduł, automatycznie aktywowany podczas pokonywania zakrętów, aby zapewnić najlepsze możliwe oświetlenie boczne. Technologie te zapewniają większą wydajność – pod względem trwałości i oszczędności energii, dzięki dwukrotnie większej intensywności światła w porównaniu z konwencjonalnymi lampami halogenowymi i niższej emisji – oraz większe bezpieczeństwo, dzięki mniejszemu zmęczeniu oczu i lepszemu komfortowi jazdy.

W tylnych światłach zastosowano te same elementy stylistyczne, co w światłach przednich, tworząc krzywą sinusoidalną, która oplata całą tylną część samochodu, tworząc niepowtarzalną i charakterystyczną sygnaturę świetlną.

Zmysłowość i dynamizm samochodu przejawiają się również w ogromnej tylnej szybie, będącej hołdem dla modelu 8C Competizione, oraz we wzorze obręczy kół, które odwzorowują „tarczę telefonu”.

Zainspirowane historią wyścigów Alfy Romeo, wnętrze Tonale jest silnie skoncentrowane na kierowcy, z łatwym dostępem do wszystkich elementów sterujących, co zapewnia bezpieczne i niezrównane wrażenia z jazdy. Z taką samą troską potraktowano pasażerów, którym zapewniono idealną przestrzeń do komfortowego podróżowania. W rezultacie powstało wnętrze zaprojektowane dla i wokół pasażerów, charakteryzujące się drobiazgową dbałością o szczegóły oraz najwyższą jakością.

Wnętrze Tonale wzbudza prawdziwe emocje, nie wspominając o najnowszej technologii, która zapewnia łączność i komfort, przy jednoczesnym zachowaniu przyjemności ze sportowej jazdy.

Alfa Romeo Tonale wprowadza nową strategię gamy, dzięki której konfigurowanie samochodu przez klienta stanie się jeszcze łatwiejsze. Dostępne są dwa główne poziomy wyposażenia: Super i Ti, oba z jasno zdefiniowaną specyfikacją techniczną, która zaspokoi potrzeby najbardziej wymagających klientów. Poziom wyposażenia Super, będący wejściowym poziomem do wyjątkowego komfortu Alfy Romeo, można wzbogacić o wersję Sprint, która zawiera dodatkowe liczne opcje o zdecydowanie sportowym charakterze. Z kolei poziom wyposażenia Ti, który uwydatnia elegancję i wyrazisty charakter Tonale, można rozbudować wybierając wersję Veloce, aby uzyskać maksymalne osiągi i sportowy charakter.

Alfa Romeo – rekordowa sprzedaż w Polsce (2021)

Alfa Romeo Tonale jest produkowana w odnowionym zakładzie Stellantis, Giambattista Vico w Pomigliano d’Arco (Neapol) – jednym z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych Grupy – na zmodernizowanej linii produkcyjnej przeznaczonej dla nowego modelu Alfy Romeo, ze specjalnie stworzoną, ultranowoczesną jednostką montażową. Zaprojektowany w 1968 roku przez Alfę Romeo i działający od 1972 roku kompleks przemysłowy wyprodukował do tej pory 5 milionów samochodów i zdobył liczne międzynarodowe nagrody, w tym: w 2012 roku srebrny certyfikat World Class Manufacturing (WCM) i nagrodę Automotive Lean Production dla najlepszego zakładu w Europie, a następnie w 2013 roku złoty medal WCM. W ubiegłym roku zakład przeszedł gruntowną modernizację, aby sprostać wyzwaniom przyszłości, czego dowodem jest przyjęcie najbardziej innowacyjnych technologii do produkcji samochodów hybrydowych przez wyszkolonych pracowników oraz poszanowanie środowiska naturalnego.

Alfa Romeo Giulia GTA – 500 pasjonatów i koneserów motoryzacji

Alfa Romeo Tonale jest dostępna z wydajnymi silnikami hybrydowymi, które podkreślają konkretne zaangażowanie marki w budowanie bardziej zrównoważonej mobilności przyszłości. Jest to naturalna ewolucja marki na drodze do synergii napędu, będącego w stanie poprawić osiągi i dynamikę jazdy, przy pełnym poszanowaniu środowiska naturalnego. Bowiem, w przypadku Tonale, marka nie tylko dostosowuje się do nowych standardów, ale na nowo interpretuje własne DNA, aby uchwycić nową ideę energii, harmonii ze środowiskiem, wydajności i intuicyjnego zarządzania trybami jazdy. W istocie, nowa technologia sprawia, że nowy model Alfy Romeo zapewnia autentyczne wrażenia z jazdy hybrydą. Dostępne są dwa poziomy elektryfikacji, Hybrid i Plug-in Hybrid, oznaczające pierwszy krok Alfy Romeo w procesie elektryfikacji całej gamy. Hybrydowy silnik VGT (Variable-Geometry Turbo) o mocy 160 KM debiutuje wyłącznie dla modelu Tonale.

Punktem wejścia do świata Tonale jest wersja Hybrid 130 KM, nowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm, w połączeniu z  siedmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem i wbudowanym 48-woltowym silnikiem elektrycznym „P2″ o mocy 15 kW i momencie obrotowym 55 Nm.

Najwyższe osiągi gwarantuje Plug-in Hybrid Q4 o mocy 275 KM, najmocniejsza wersja w gamie pod względem osiągów i poziomu elektryfikacji. Zaawansowany układ hybrydowy łączy 1,3-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy MultiAir z rodziny Global Small Engine, zapewniający napęd na przednie koła, z silnikiem elektrycznym napędzającym tylne koła. System jest wyposażony w akumulator o pojemności 15,5 kWh i dostarcza łączną moc 275 KM.

Źródło: Alfa Romeo