iTaxi podsumowuje 2021 rok

Miniony rok, pomimo trwającej pandemii nie przeszkodził iTaxi w umocnieniu pozycji lidera w sektorze przejazdów realizowanych dla klientów B2B – podpisując niemal tysiąc nowych umów firma podwoiła liczbę użytkowników z tego sektora.

Firma w odpowiedzi na trendy udoskonaliła rozwiązania technologiczne sprzyjające wygodzie pasażerów, zrealizowała kilka akwizycji i rozszerzyła flotę o pojazdy niskoemisyjne. W 2022 iTaxi planuje dalszą rynkową ekspansję, rozwój aplikacji dla kierowców i pasażerów, stałe powiększanie floty eko oraz wprowadzenie nowej usługi kurierskiej – iPaczka.

Konsekwentny rozwój

Izolacja społeczna, praca zdalna i znaczna redukcja spotkań biznesowych w offline nie są sprzymierzeńcami dla rozwoju usług taxi, jednak konsekwentne działania operacyjne i dostosowanie swoich usług do nowych wyzwań rynkowych pozwoliły iTaxi na realizację zakładanych celów biznesowych. W skonsolidowanym ujęciu uwzględniającym działania w obszarze B2B, B2C i akwizycje firma od stycznia do końca grudnia 2021 roku odnotowała wzrost o ponad 70%. Wiązało się to z ogólnym rozwojem organizacji i w efekcie powiększeniem zespołu o 29%.

Podążanie za eko klientami

Firma iTaxi w ubiegłym roku realizowała swoją eko strategię inwestując w pojazdy niskoemisyjne, modyfikując kryteria preferowanych nowych kierowców, jak również przejmując firmę Green Taxi
z Olsztyna, której większość floty to pojazdy niskoemisyjne. Ponadto flota przewoźnika powiększyła się
o elektryczne modele – KIA EV6, Tesla 3, Audi e-Tron, a także Toyoty Mirai z napędem wodorowym, które w tym roku powinny zasilić flotę iTaxi. Będą to pierwsze w Polsce i jedne z pierwszych w Europie taksówki z takim napędem, co jest wyraźnym potwierdzeniem innowacyjności i realizacji obranego kierunku rozwoju.

Nowa aplikacja Pasażer iTaxi 5.0 z dużymi zmianami. Przejazd zamówisz już dwoma kliknięciami

Doskonalone zdajemy sobie sprawę z tego, że już dziś musimy myśleć perspektywicznie w kontekście prośrodowiskowym i wymieniać nasze pojazdy na niskoemisyjne. Takie podejście wpisuje się w naszą strategię zrównoważonego rozwoju w ramach której do końca tego roku takie auta wypełnią połowę floty firmy, a do 2025 aż 80% – mówi Jarosław Grabowski, CEO iTaxi.

Nissan LEAF doskonały w roli taksówki – 1 milion elektrycznych kilometrów korporacji Evity

Nowa aplikacja 5.0

W sektorze usług Mobility-as-a-Service coraz większe znaczenie mają rozwiązania ułatwiające korzystanie z usług poprzez aplikacje. iTaxi wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów w 2021 roku, opracowało nową aplikację w wersji 5.0, której głównym celem było, oprócz odświeżenia warstwy wizualnej, uproszczenie i skrócenie ścieżki zamawiania pojazdu. W efekcie wdrożonych rozwiązań użytkownik może zaledwie dwoma kliknięciami zamówić przejazd.

Integracja aplikacja iTaxi z PetalMaps

Istotnym wydarzeniem minionego roku w życiu iTaxi była integracja własnej aplikacji z PetalMaps, czyli autorskimi mapami Huawei. Dzięki temu użytkownicy urządzeń Huawei z HMS będą mogli korzystać z map Petali z jej poziomu zamawiać przejazdy iTaxi.

Rozwijanie rozwiązań technologicznych stało się niezbędnym elementem wzmacniania biznesu, dlatego współpraca iTaxi z Huawei poszła o krok dalej. Z końcem roku użytkownicy smartwatcha Huawei z serii Watch 3 mogą śledzić status swojego kursu z poziomu zegarka, bez konieczności używania telefonu. Te innowacyjne rozwiązania w pełni wpisują się w koncepcję MaaS, której celem jest urzeczywistnianie multi mobilności i odchodzenie od prywatnego transportu.

Przejazdy z ceną gwarantowaną

Jednym z elementów decydujących o tym, że pasażer wybierze konkretnego przewoźnika, jest cena.  Ustalona, stała stawka za kilometr nie może jednak zapewnić, że ostateczna opłata za kurs będzie równie oczywista, ponieważ zależeć może od wielu czynników w tym, chociażby jak duży jest ruch na drodze i jak duże są korki. Rozwiązaniem tego było wprowadzenie przez firmę przejazdów z ceną gwarantowaną, dzięki czemu cena za przejazd jest już znana w momencie zamawiania kursu i nie ulega zmianie. W całym 2021 roku udział tej usługi wynosił średnio aż 40%.

Usługa ta przeznaczona jest tylko dla użytkowników indywidualnych i kursów zamawianych w chwili obecnej przez aplikację. Niemniej jednak prace nad tą usługą trwają i będzie ona rozwijana o kolejne opcje i kanały zamawiania przejazdów. Między innymi dzięki tej usłudze spółka odnotowała także znaczące wzrosty w sektorze B2C.

Konsolidacja rynku

W 2021 roku iTaxi rozpoczęło proces ekspansji rynkowej poprzez akwizycje i podjęło strategiczną współpracę z Green Taxi – w efekcie tej synergii powstała największa w regionie korporacja taxi z flotą liczącą ponad 200 pojazdów. Wcześniej do iTaxi dołączyło także Miejskie Przedsiębiorstwo Taksówkowe z Warszawy oraz Wicar Taxi z Dolnego Śląska.

Poprzedni rok był dla nas bardzo ważny i pokazał nam, że obrane kierunki rozwoju, podejmowane decyzje i działania były właściwe. Wdrażane rozwiązania organizacyjne i technologiczne były odpowiedzią na największe potrzeby naszych wszystkich klientów i zgodne z rodzącymi się nowymi standardami i trendami rynkowymi. Nie spoczywamy na laurach i nadal stawiamy sobie wysoko poprzeczkę, aby w 2022 roku ugruntować pozycję lidera w sektorze B2B i efektywnie wykorzystać duży potencjał naszej firmy. W planach mamy także kolejne fuzje i już teraz prowadzimy negocjacje z kilkunastoma podmiotami w całym kraju – mówi Jarosław Grabowski, CEO iTaxi.

iTaxi w ramach planów na 2022 rok zapowiada rozwój aplikacji Pasażera i Kierowcy, wdrożenie usługi iPaczki, rozwój flotyeko, wdrożenie wirtualnego taksometru i kasy fiskalnej oraz kontynuowanie prac modernizacyjnych i unowocześniających centralę telefoniczną.

O iTaxi:

iTaxi to polska platforma technologiczna łącząca taksówkarzy i pasażerów poprzez nowoczesną aplikację mobilną, która działa na rynku od ponad 9 lat obejmując swoim zasięgiem największe miasta w Polsce. Firma kieruje ofertę przede wszystkim do klientów biznesowych, zapewniając im rozbudowaną platformę do zarządzania licencjonowanymi przejazdami taxi. Na swoim koncie ma liczne nagrody, w tym m.in. Marketer Roku, Laur Konsumenta czy Dobry Wzór. Została też dostrzeżona w konkursie branżowym – Mobile TrendsAwards 2018 oraz znalazła się na liście „Top Polishstartups to follow in 2020”, przygotowanym przez portal Sifted, należący do Financial Times. Ponadto iTaxi zostało wyróżnione prestiżową nagrodą PetalMaps Partner of the YearAward 2021 przyznanej w trakcie mediolańskiej Gali Huawei.

Źródło: iTaxi