Firma Mitsubishi Motors Europe ogłosiła dziś, że następna generacja modelu ASX wejdzie do sprzedaży wiosną 2023 roku. Nowa generacja ASX zastąpi aktualny model, który był jednym z pierwszych SUV-ów, konkurujących w kształtującym się segmencie kompaktowych SUV-ów i stał się jednym z najbardziej udanych modeli Mitsubishi w ostatnich latach, osiągając sprzedaż 379 542 egz. pojazdów od momentu wprowadzenia na rynek w 2010 roku.
ASX nowej generacji, konkurujący w ścisłym gronie najpopularniejszych małych SUV-ów, będzie oferował obszerną listę wyposażenia, obejmującą najnowsze rozwiązania techniczne oraz pełną gamę układów napędowych, w tym hybrydę ładowaną z zewnętrznego źródła (PHEV) i pełną hybrydę (HEV).
Firma Mitsubishi Motors była pierwszym producentem, który wprowadził na rynek SUV-ów elektryczną hybrydę ładowaną z gniazdka. Od 2013 roku w Europie sprzedało się 199 784 egz. hybrydowych SUV-ów typu Plug-in, podążających za sukcesem pionierskiego modelu Outlander PHEV oraz Eclipse Cross PHEV, wprowadzonego do salonów w 2021 roku.
Nowe Mitsubishi ASX będzie bazowało na platformie CMF-B, opracowanej przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi, a jego produkcja odbywać się będzie w zakładach Renault w Valladollid w Hiszpanii.
Frank Krol, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe, powiedział: „Mitsubishi Motors ma bogaty dorobek w obszarze SUV-ów i było pierwszym producentem, który zaoferował w segmencie SUV-ów hybrydę ładowaną z gniazdka (Plug-in Hybrid), wprowadzając Outlandera PHEV, a teraz Eclipse Cross PHEV. Formuła pojazdu typu SUV cieszy się rosnącym zainteresowaniem w Europie, dlatego w momencie, kiedy hybrydy typu Plug-in stają się popularnym środkiem transportu, zamierzamy wykorzystać to dziedzictwo w kolejnej generacji modelu ASX. Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym obecnym i przyszłym klientom wysoce konkurencyjny nowy pojazd w naszej gamie produktów.
Źródło: Mitsubishi
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…