Silna pozycja lidera w połączeniu unikalnej technologii pozyskiwania przez Grupę z bezpośrednimi zamówieniami od konsumentów oraz jej wprowadzeniem w Niemczech za pośrednictwem marki Driverama, pozwoliły zapewnić jej znakomite wyniki.
Spośród 86 571 sprzedanych samochodów największym rynkiem Grupy pozostały Czechy, a następnie Polska i Słowacja. Grupa sprzedała rekordową liczbę 20 417 samochodów w Polsce, 49 271 w Republice Czeskiej i 16 846 na Słowacji. Ten mocny rok umożliwił Grupie przekroczenie 2,6 mln klientów, których obsłużyła od momentu powstania w 1992 roku.
„Pomimo wszystkich komplikacji związanych z pandemią koronawirusa cieszymy się, że w ubiegłym roku osiągnęliśmy najlepszy wynik sprzedaży w 30-letniej historii AURES Holdings. Niedobór nowych samochodów, opóźnienia w produkcji i rosnące ceny samochodów na rynku europejskim, przyczyniły się do wzrostu popytu wśród konsumentów w zakresie wymiany aut na używany model, zamiast potencjalnie bardzo długiego oczekiwania na nowy pojazd. Inwestycja Grupy w możliwości internetowe również odegrała swoją rolę, wspierając udaną sprzedaż samochodów nawet podczas obowiązujących blokad. Czesi, Polacy i Słowacy nauczyli się poruszać w świecie online kupując używane samochody, odkrywając, że nawet droższą rzecz, taką jak samochód, można bezpiecznie kupić online i za pośrednictwem naszego Contact Center. Wielkie podziękowania kierujemy również do naszych pracowników, którzy przystosowali się do funkcjonowania w tych niespokojnych czasach i pomogli całej Grupie przezwyciężyć ostatnie dwa trudne lata” – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO, Mototechna i Auto Diskont.
„Miło mi poinformować, że 2021 rok obfitował w historyczne osiągnięcia. Najmocniejszym miesiącem Grupy był październik, w którym sprzedaliśmy 8844 auta. W Czechach mieliśmy sześć najbardziej udanych miesięcy z rzędu, w maju sprzedaliśmy najwięcej samochodów. Zarówno w Polsce, jak i na Słowacji październik był najbardziej pracowitym miesiącem w historii“ – dodała Karolína Topolová.
Skoda Octavia od dawna jest najpopularniejszym samochodem sprzedawanym w całej Grupie. Była siłą napędową, zwłaszcza w Czechach i na Słowacji, gdzie zajęła pierwsze miejsce. W Polsce zajęła czwarte miejsce. Drugie i trzecie miejsce w Czechach i na Słowacji zajmują dwa inne bardzo popularne modele, Skoda Fabia i Volkswagen Passat. Drugie miejsce w Polsce zajmuje Ford Focus, a trzecie Opel Insignia.
Polska | Republika Czeska | Słowacja |
Opel Astra | Škoda Octavia | Škoda Octavia |
Ford Focus | Škoda Fabia | Škoda Fabia |
Opel Insignia | Volkswagen Passat | Volkswagen Passat |
Škoda Octavia | Škoda Superb | Škoda Superb |
Volkswagen Passat | Volkswagen Golf | Kia Ceed |
Skoda Fabia | Hyundai i30 | Kia Sportage |
Volkswagen Golf | Ford Focus | Volkswagen Golf |
Kia Sportage | Ford Mondeo | Opel Astra |
Renault Megane | Škoda Rapid | Hyundai i30 |
Dacia Duster | Kia Ceed | Ford Focus |
W Czechach samochody kombi pozostały najpopularniejszym wyborem w 2021 roku. 29% klientów zdecydowało się na zakup tych modeli, 27% kupiło hatchbacka, a 22% SUV-a. „Obecny trend nadal znajduje się pod silnym wpływem pandemii. Podróżowanie własnym samochodem jest bezpieczniejsze niż korzystanie z transportu publicznego, gdzie ryzyko infekcji jest wyższe. Co więcej, samochód jest ważnym środkiem do podróży zagranicznych, dlatego też popyt na większe samochody dla bezpieczeństwa i komfortu stale rośnie” – dodała Karolina Topolová.
Analizując rodzaj paliwa w samochodach sprzedawanych w 2021 roku, w Polsce 67% aut sprzedawanych było z silnikami benzynowymi, a w Czechach stanowiły 51% sprzedanych pojazdów. Na Słowacji jednak liderem utrzymały się samochody z silnikiem Diesla, które stanowiły 52% sprzedaży. Ponad jedna czwarta Czechów i Słowaków wybierała samochód z automatyczną skrzynią biegów, a z kolei w Polsce tylko 17% klientów preferowało automat.
„Odczuliśmy również rosnące zainteresowanie pojazdami napędzanymi paliwami alternatywnymi, zwłaszcza pojazdami elektrycznymi. Podczas gdy Europa Środkowo-Wschodnia jest na bardzo wczesnym etapie wprowadzania elektromobilności, Grupa pozostaje zaangażowana w inwestycje w alternatywne rodzaje paliw i zainstalowała już punkty ładowania w wielu swoich oddziałach” – podsumowała Karolina Topolová.
Źródło: AAA Auto
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…