Nowe Renault AUSTRAL zanim trafi do produkcji pokona w testach 2 mln km

Nowy SUV pod osłoną kamuflażu wkracza w ostatnia fazę testów po europejskich drogach. Celem tego etapu prac jest sprawdzenie niezawodności samochodu i ostateczne dopracowanie gamy silników. Testy wytrzymałościowe potwierdzają niezawodność i trwałość poszczególnych elementów i podzespołów samochodu.

Takim testom w ciężkich warunkach została poddana nowa platforma CMF-CD3 i gama całkowicie zelektryfikowanych napędów. Każdy nowy model Renault przechodzi fazę testów tzw. „Confirmation Runs”. W ten etap wkracza obecnie Renault AUSTRAL. W praktyce to nie jeden, lecz około stu egzemplarzy tego samochodu, pokona łącznie dystans dwóch milionów kilometrów.

Nowy SUV Renault AUSTRAL wyruszy na drogi Francji, Hiszpanii, Niemiec i Rumunii, aby zweryfikować trafność przyjętych rozwiązań. Dziewięciuset kierowców pokona dystans 600 000 km w rzeczywistych warunkach drogowych, a kolejne 1 400 000 km na torach.

Renault – najnowszy SUV marki będzie nazywał się Austral i zastąpi Kadjara

Testy pozwolą na przykład na zatwierdzenie przyjętych parametrów technicznych nowej platformy CMF-CD3, działania systemów wspomagania prowadzenia, wyciszenia kabiny czy komfortu zawieszenia. Po to, by oferować najlepsze rozwiązania naszym przyszłym klientom.

Nowy Renault Megane E-TECH elektryczny – znamy polskie ceny

Testy walidacyjne obejmują między innymi zespoły napędowe. Nowy SUV będzie dysponował ofertą składającą się w całości ze zelektryfikowanych jednostek benzynowych, w większości zupełnie nowych: nowej generacji napędu E-TECH Hybrid oraz 1.2 TCe mild-hybrid 12 V. Nowa gama jednostek napędowych zapewnia rekordową wydajność: niską emisję od 105 g CO2/km (dla silnika E-TECH w cyklu WLTP, w trakcie homologacji) przy maksymalnej mocy sięgającej 200 KM.

Źródło: Renault