Ford Mustang Mach-E – sukces rynkowy w pełni elektrycznego modelu

Świetna sprzedaż już od rynkowego debiutu, liczne rekordy (w tym rekord Guinnessa m.in. w pokonanym dystansie na 1 kWh energii), nagrody i wyróżnienia – Ford Mustang Mach-E to bez wątpienia przełomowy model nie tylko dla marki, ale także dla całej idei elektromobilności. Do 2023 roku produkcja samochodu zostanie zwiększona, aby zaspokoić rosnący popyt i sprostać licznym zamówieniom klientów z całego świata.

Całkowicie elektryczny Ford Mustang Mach-E spotkał się z ogromnym zainteresowaniem klientów i bardzo dobrym przyjęciem przez dziennikarzy oraz specjalistów z branży na całym świecie. Już po pierwszych testach było wiadomo, że ten rewolucyjny SUV wyznaczy nowe trendy w elektromobilności. To niezwykle przestronny samochód, który swoją atrakcyjną sylwetką przyciąga spojrzenia, ma bardzo bogate wyposażenie, doskonale wykonane wnętrze oraz jest jednym z najlepiej prowadzących się aut elektrycznych, oferującym zaskakująco daleki zasięg. Potwierdzeniem tych słów są między innymi liczne rekordy, w tym rekordy Guinnessa tj. najkrótszego czasu ładowania (43 minuty i 13 sekund) podczas najdłuższej podróży (ok. 805 km) i przy najmniejszym zużyciu energii (ok. 10,5 kilometra na 1 kWh).

– Wszystkie te rekordy, wyróżnienia oraz nagrody upewniają nas, że bezprecedensowy popyt na Mustanga Mach-E jest w pełni zasadny. Między innymi dlatego Ford zamierza wykorzystać całą fabrykę Cuautitlan wyłącznie do produkcji Mustanga Mach-E, aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na ten model. Już od przyszłego roku zwiększymy produkcję i spodziewamy się osiągnąć poziom ponad 200 000 sztuk rocznie do 2023 roku. Oprócz tego pojawiają się liczne inwestycje, które podejmujemy w związku z produkcją pojazdów elektrycznych i akumulatorów, a także szybko rozszerzamy naszą ofertę pojazdów zelektryfikowanych. Szybki wzrost produkcji Mustanga Mach-E to główna, ale nie jedyna część naszego planu – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.

The Best of Moto 2021 – Ford Mustang Mach-E najwyżej

W ciągu najbliższych kilku lat Ford zamierza zostać drugim największym producentem samochodów elektrycznych w Ameryce Północnej. Wysokość stale czynionych nakładów w produkcję akumulatorów, opracowywanie innowacyjnych całkowicie elektrycznych modeli oraz szeroka współpraca z wiodącymi dostawcami usług pojazdów skomunikowanych pozwolą marce na rzucenie wyzwania liderowi tego segmentu rynku.

Liczne nagrody i wyróżnienia

Ford Mustang Mach-E od samego debiutu cieszy się ogromną popularnością. To niezwykle innowacyjny projekt, który imponuje nie tylko klientom, którzy chętnie po niego sięgają, ale również dziennikarzom, specjalistom z branży i miłośnikom motoryzacji. Jednym z ostatnich wyróżnień jest tytuł Samochodu Roku 2022 w prestiżowym plebiscycie Car of the Year Polska. Jury konkursu składa się z doświadczonych dziennikarzy motoryzacyjnych, którzy są niekwestionowanymi autorytetami w swojej branży. Zawodowo zajmują się testowaniem i oceną samochodów, dzięki czemu mają bezpośrednią styczność z wieloma modelami z najróżniejszych segmentów. Pochodzą oni z różnych mediów i redakcji, dzięki czemu konkurs jest w pełni niezależny, demokratyczny, ponadredakcyjny i transparentny. W tegorocznej edycji, w której startowało na początku aż 37 modeli, Ford Mustang Mach-E zdobył 98 punktów i okazał się najlepszy spośród finałowej piątki.

Ford Mustang Mach-E pokonał dystans 807,2 km na jednym ładowaniu

Oprócz tego Ford Mustang Mach-E zdobył tytuł Samochodu Roku w plebiscycie The Best of Moto 2021. W trakcie wręczania statuetki jurorzy podkreślili, że choć tegoroczna stawka była wyjątkowo wyrównana, to zarówno czytelnicy jak i jurorzy nie mieli wątpliwości i swoimi głosami wskazali, że to właśnie Mustang Mach-E zasługuje na zwycięstwo w głównej kategorii konkursu.

Zwiększenie produkcji jest zatem naturalną odpowiedzią marki na zapotrzebowania wymagających klientów, którzy w swoich samochodach poszukują nie tylko innowacyjnych rozwiązań i imponujących osiągów, ale także ducha prawdziwej motoryzacji.

Źródło: Ford