Categories: Wiadomości

BMW M4 – rumuński fotograf Radu Chindriş w cyfrowym dialogu z Domagojem Dukecem, szefem działu projektowego BMW

Fotografia, poprzez kadrowanie i ekspozycję, buduje subiektywny obraz i jest okazją do tworzenia nowych perspektyw. To właśnie było punktem wyjścia dla wyjątkowego dialogu na temat nowego BMW M4 pomiędzy rumuńskim fotografem Radu Chindrişem a Domagojem Dukecem, szefem działu projektowego BMW.

Wszystko zaczęło się od Radu, który stworzył specjalną sesję zdjęciową nowego modelu, eksponując jego spektakularne detale. Dzięki ciasnemu kadrowaniu i precyzyjnej kontroli odbić wykorzystującej technikę wielokrotnej ekspozycji i malowania światłem fotograf podkreślił każdą linię i powierzchnię BMW M4 – wybitnie sportowego modelu, który eksponuje swoje osiągi poprzez ekstrawertyczne, pełne napięcia kształty. W sumie powstał zestaw 5 ujęć, które wydobywają na pierwszy plan ukryte detale i doskonale podkreślają „rzeźbiarski” kształt karoserii.

Zdjęcia zostały później przeanalizowane przez Domagoja Dukeca, szefa BMW. Odpowiedział on na zaproszenie i przedstawił swoją perspektywę, interpretację treści, którą zawiera każde zdjęcie. Była to wyjątkowa (re)konfrontacja twórcy z jego dziełem przefiltrowanym przez obiektyw aparatu fotograficznego.

JEFF KOONS x BMW – specjalna edycja BMW serii 8 Gran Coupé zaprojektowana przez artystę

Efektem tego jest zestaw pięciu kolaży, które łączą zdjęcia Radu Chindrişa i komentarze Domagoja Dukeca. To zaproszenie do odkrywania według dwóch doskonałych „drogowskazów” – pieczołowicie wykonanych fotografii i objaśnień twórcy samochodu. Ten wyjątkowy dialog pomiędzy rumuńskim fotografem Radu Chindrişem a Domagojem Dukecem, szefem działu projektowego BMW, będzie prezentowany w nadchodzących miesiącach w ramach wystaw organizowanych przez oficjalnych dealerów BMW M w Rumunii.

— BMW M4 to prawdziwy monument. Mamy tu do dyspozycji perspektywę 360 stopni umożliwiającą jego poznawanie. Światło może ukrywać lub uwydatniać wiele szczegółów. W każdej chwili możesz odkryć nowe elementy, które Cię zafascynują — wyjaśnia Radu Chindriş.



Domagoj Dukec o pięciu fotografiach

— Jestem zachwycony tym, jak w M4 połączyliśmy symetrię i piękną geometrię. Równowaga pomiędzy przetłoczeniami na masce, otworami atrapy chłodnicy oraz logo BMW jest moim zdaniem bardzo plastyczna.

— Spójrzcie, jak precyzyjnie zaprojektowaliśmy przód. Otwór atrapy chłodnicy bez zwykłego obramowania, czy wyraziste krawędzie pasa przedniego. Wyglądają jak wycięte ostrym dłutem.

— Lotka z włókna węglowego, niezwykle trójwymiarowe lampy tylne i wyrazisty dyfuzor stanowią charakterystyczne dla M elementy designu – to właśnie tak inni najczęściej będą oglądać ten samochód na drodze – od tyłu.

— Naprawdę podoba mi się widok przodu M4; wygląda tak, że gdy przechodzisz obok zaparkowanego samochodu, zatrzymujesz się i chłoniesz tę charakterystyczną stylistykę. Atrapa chłodnicy została zaprojektowana w bardzo otwarty sposób – a wraz z kształtami maski silnika wygląda jak dwie turbiny przenikające karoserię samochodu.

— Detale są dla mnie bardzo ważne – spójrzcie na ten grill ze znaczkiem M4 Competition lub pieczołowicie zaprojektowane obręcze kół. Podoba mi zastosowanie dużej ilości czerni w tych detalach – daje to ekspresyjny efekt.

Źródło: BMW



Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

16 godzin ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

16 godzin ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

16 godzin ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

2 dni ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

3 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

4 dni ago