Hyundai SEVEN – to SUEV zmieniający segment

Hyundai Motor Company zaprezentował model SEVEN – nowy prototyp SUV-a o napędzie elektrycznym (SUEV, czyli Sport Utility Electric Vehicle) na targach AutoMobility LA. Ten przełomowy koncept elektrycznego SUV-a jest prezentowany wraz z innymi wiodącymi w swoich segmentach modelami, takimi jak IONIQ 5 i XCIENT Fuel Cell.

Po prototypach 45 z 2019 roku i Prophecy z 2020 roku, koncepcyjny SEVEN otwiera nowy rozdział dla marki IONIQ, ukierunkowanej na prezentację pojazdów elektrycznych firmy Hyundai, zasilanych akumulatorami (BEV). Wyróżniający design i innowacje technologiczne stawiają wartości Klienta ponad normami branżowymi. Model SEVEN jest również wyraźnym odzwierciedleniem zaangażowania Hyundaia w osiągnięciu neutralności węglowej do 2045 roku.

-Koncept SEVEN pokazuje kreatywną wizję Hyundaia i zaawansowany rozwój technologiczny dla naszej przyszłej, zelektryfikowanej mobilności. Jego innowacyjne wnętrze, przyjazny dla środowiska układ napędowy oraz najnowocześniejsze technologie w zakresie bezpieczeństwa i wygody kształtują ekscytującą przyszłość dla Klientów SUV-ów Hyundaia. – powiedział José Muñoz Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor North America.

Konferencję prasową, na której zaprezentowano SEVEN można obejrzeć na stronie Hyundai Motor America. Hyundai Motor pokazał także film opowiadający o stylu życia, przedstawiający koncepcję nowych doznań kierowcy i pasażerów w modelu SEVEN oraz jego nowoczesne wyposażenie.

Nowa definicja SUV-a z aerodynamiczną i mocną sylwetką

Koncepcja SEVEN jest oparta na platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP) Hyundai Motor Group, przeznaczonej dla pojazdów elektrycznych (BEV). Długi rozstaw osi i płaska podłoga platformy E-GMP umożliwia stworzenie zupełnie nowej klasy pojazdów, która zaoferuje Klientom całkiem nowe doznania.

SEVEN ma aerodynamicznie czyste kształty, które odbiegają od typowego SUV-a. Niska, przednia krawędź maski, opływowa linia dachu i wydłużony rozstaw osi stanowią wyraźne odejście od wyglądu tradycyjnych SUV-ów napędzanych silnikami spalinowymi. Minimalistyczna forma SEVEN kontrastuje z potężną sylwetką i władczą, surową prezencją auta.

Za silną prezencją modelu SEVEN na drodze odpowiadają obręcze kół wyposażone w zintegrowane, aktywne klapy aerodynamiczne, które rozkładają się lub chowają w zależności od aktualnych wymagań dotyczących chłodzenia hamulców lub niskiego oporu powietrza.

Nawet w ciemności model SEVEN jest łatwo rozpoznawalny, dzięki charakterystycznym dla rodziny IONIQ reflektorom Parametric Pixel, które zapewniają powitalną sekwencję świateł podczas uruchamiania. Diodowe światła łączą w sobie style cyfrowy i analogowy, podkreślając, że projektanci wzięli pod uwagę każdy aspekt projektu SEVEN, aż do pojedynczego piksela reflektorów.

Przyjazne, luksusowe wnętrze w stylu lounge, na miarę ery autonomicznej jazdy

Priorytetem w modelu SEVEN jest innowacyjna aranżacja przestrzeni, która zapewnia naszym Klientom większą swobodę niż kiedykolwiek wcześniej. Rozstaw osi modelu SEVEN sięga 3,2 metra, dzięki zastosowanemu zamysłowi konstrukcyjnemu, w ramach którego rozsunięto koła, aby maksymalnie wydłużyć rozstaw osi.

Dzięki płaskiej podłodze projektanci Hyundai Motor mogli znaleźć alternatywę dla tradycyjnego ustawienia rzędów siedzeń w aucie, tworząc bardziej płynny układ wnętrza. Drzwi otwierane pod wiatr oraz brak słupka B oferują wygodny dostęp, ale też ukazują przyjazne wnętrze z zupełnie nowym wymiarem przestrzeni. Opływowa linia dachu, długi rozstaw osi i płaska podłoga, która sięga aż do trzeciego rzędu, otwierają nowe możliwości wyposażenia wnętrza tak, jak w luksusowym salonie.

SEVEN ucieleśnia także przyszłą wizję Hyundaia w zakresie autonomicznej mobilności. Przed kierowcą jest wysuwany drążek sterowniczy, który chowa się, gdy nie jest używany. Bez konieczności wykorzystania typowego wyposażenia dla kierowcy, ultracienki kokpit i zintegrowane ekrany tworzą wrażenie przebywania w salonie. Układ siedzeń różni się od tradycyjnych SUV-ów, dzięki obrotowym fotelom i zakrzywionej kanapie. Ten układ siedzeń można dostosować do indywidualnych potrzeb w zależności od trybu jazdy – kontroli przez kierowcy lub autonomicznego.

SEVEN oferuje elastyczną przestrzeń, którą można dostosować do indywidualnych potrzeb pasażerów. To skoncentrowane na człowieku podejście pozwala SEVEN wyobrazić sobie przyszłość mobilności i łączności, jednocześnie kładąc podwaliny pod przyszłe modele z rodziny IONIQ.

SEVEN posiada uniwersalną konsolę, specjalnie zaprojektowane sprzęty jak z domowego AGD oraz wielofunkcyjny graficzny interfejs systemu Smart Hub. Korzystając ze Smart Hub i łącząc przednie fotele z tylnym szezlongiem, SEVEN staje się miejscem, w którym Klienci mogą spędzać czas w pojedynkę lub razem, w blasku oświetlenia bocznych drzwi. Wbudowana minilodówka zapewnia orzeźwienie w podróży, a specjalne schowki na buty odświeżają obuwie pasażerów.

Hyundai Kona 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT – uspokaja podczas jazdy

Dach panoramiczny wyposażony jest w ekran, który nie tylko wyświetla różne treści w zależności od gustu pasażerów, ale także zmienia ogólną atmosferę wnętrza, aby zagwarantować maksymalny relaks i przyjemność podczas podróży.

-SEVEN ośmiela się zerwać z utartymi schematami. SEVEN wyznacza drogę do tego, czym SUV musi stać się w erze samochodów elektrycznych, dzięki aerodynamicznej, czystej formie, która nie narusza jego surowej osobowości. Wnętrze otwiera nowy wymiar przestrzeni, która dba o swojego pasażera jako rodzinną przestrzeń życiową. – powiedział SangYup Lee Starszy Wiceprezes, Szef Hyundai Global Design.

Zrównoważone i higieniczne środowisko mobilności

Hyundai Motor skupił się na opracowywaniu takich pojazdów, aby zawsze zapewniać bezpieczne i zdrowe wrażenia z podróży. SEVEN wykorzystuje różne przyjazne dla środowiska materiały, oferując jednocześnie wiodące w segmencie funkcje higieniczne, takie jak system higienicznego przepływu powietrza i sterylizacja powietrza techniką UVC.

Hyundai zastosował biofarbę na zewnętrznej części modelu SEVEN, a całe wnętrze wykonano z materiałów pochodzących z recyklingu i materiałów odnawialnych. Gips mineralny, bambusowe listwy i dywan, biożywica i farba do wnętrz są oparte na odnawialnych źródłach, które mogą zmniejszyć zanieczyszczenie w procesie produkcyjnym. Szerokie zastosowanie miedzi i higienicznie obrobionej tkaniny z funkcjami antybakteryjnymi zapewnia, że wszystkie powierzchnie wewnątrz SEVEN pozostają czyste przez cały czas.

Hyundai Kona Electric – w Europie sprzedało się już ponad 100 000 egzemplarzy

Funkcja Hygiene Airflow System czerpie inspirację z wyrafinowanego zarządzania przepływem powietrza w samolotach pasażerskich. W trybie pionowym powietrze jest pobierane przez wbudowane wloty powietrza w relingach dachowych, z których przepływa od góry do dołu, a następnie jest wyprowadzane przez zewnętrzny wlot powietrza za tylnymi kołami. W trybie poziomym powietrze przepływa z smukłej deski rozdzielczej do tylnych nawiewów.

Co najważniejsze, system ten może aktywować się niezależnie od tego, czy pojazd jest w ruchu, czy też nie, aby zmniejszyć zanieczyszczenie krzyżowe wśród pasażerów i izolować przepływ powietrza między pasażerami z przodu i z tyłu.

Sterylizacja powietrza techniką UVC uruchamia się po opuszczeniu pojazdu przez pasażerów. Wysuwają się drążki sterujące, szuflada w pierwszym rzędzie i głośniki. Zintegrowane odkażające lampy UVC pomagają oczyścić wnętrze z bakterii i wirusów. Ponadto dezynfekowane są też schowki na rzeczy osobiste w kanapie i w konsoli Smart Hub.

Potężne osiągi z całkowicie elektrycznym zasięgiem 300 mil

Dzięki wszechstronnej platformie E-GMP, SEVEN będzie w stanie zapewnić wyjątkowy zasięg jazdy i ultraszybkie możliwości ładowania, zapewniając wrażenia z jazdy dostosowane do potrzeb Klienta. W warunkach rzeczywistych z ładowarką o mocy 350 kW model SEVEN jest w stanie naładować akumulatory od 10 do 80 procent w około 20 minut. Koncepcja została również zaprojektowana tak, aby osiągnąć docelowy zasięg ponad 300 mil.

Źródło: Hyundai