Categories: Wiadomości

Stellantis zapowiada nowego Fiata Professional Scudo i nowego Fiata Ulysse

Stellantis zapowiada rozpoczęcie produkcji nowej generacji samochodów, które już wkrótce będą produkowane w legendarnym zakładzie Stellantis w Hordain, niedaleko Valenciennes w północnej Francji. Jeden z nich to minivan marki Fiat, a drugi to średniej wielkości samochód dostawczy marki Fiat Professional.

Oba nowe modele będą dostępne zarówno w wersji spalinowej ICE (Internal Combustion Engine), jak i w 100% elektrycznej BEV (Battery Electric Vehicle). Silniki spalinowe będą napędzane olejem napędowym, w zestawieniu z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Samochód dostawczy będzie dostępny w trzech wersjach: van, kombi i kabina z platformą pod zabudowę, aby spełnić wszystkie wymagania związane z profesjonalnym transportem. Ponadto, oba pojazdy są oparte na platformie EMP2, której modułowy charakter umożliwia zaspokojenie specyficznych potrzeb poszczególnych grup klientów, poprzez dostosowanie jej do bardzo różnych modeli i segmentów. Dość powiedzieć, że Peugeot Expert i Traveller, Citroën Jumpy i Spacetourer, Opel/Vauxhall Vivaro i Zafira Life oparte są na tej samej platformie.

Do francuskiej fabryki powracają dwie włoskie marki, które stworzyły tam swoje najsłynniejsze modele: wysokiej klasy vana Fiata Ulysse, produkowanego w latach 1994-2002 oraz Fiata Scudo, samochód dostawczy, produkowany w latach 1996-2016. Kompleks przemysłowy, otwarty w 1992 roku w wyniku historycznego utworzenia joint venture w 1978 roku pomiędzy ówczesnymi Grupami Fiat i PSA, będzie „kolebką” dwóch nowych modeli Fiat i Fiat Professional, gotowych sprostać wyzwaniom nowej, coraz bardziej zrównoważonej i przyjaznej dla środowiska miejskiej mobilności.

Zainspirowane sukcesem swoich poprzedników, dwa nowe modele będą nosić nazwy Fiat Ulysse i Fiat Professional Scudo. Wzbogacą one ofertę marek z Turynu i będą stanowić kolejny krok w strategii elektryfikacji, zapewniając zeroemisyjne rozwiązanie skierowane do dużych rodzin, rynku pojazdów rekreacyjnych, transportu z kierowcą, profesjonalistów i firm wykonujących zabudowę. Do znanych i niezawodnych wersji obu samochodów z silnikami spalinowymi dołączą innowacyjne modele w 100% elektryczne, które z pewnością wzbudzą duże zainteresowanie klientów.

Nowa generacja Fiata i Fiata Professional jest zatem odpowiedzią na trwające przejście do bezemisyjnej mobilności. Przede wszystkim, przy rosnącym wykorzystaniu samochodów dostawczych na obszarach miejskich – częściowo ze względu na wzrost popytu na usługi dostawcze online – samochody te w znacznym stopniu przyczynią się do ograniczenia emisji spalin w miastach. Podobnie, wersje przeznaczone do przewozu osób pozwolą rodzinom cieszyć się „ekologicznym” i aktywnym trybem życia, poprzez wykorzystanie innowacyjnych technologii, wyjątkowego poziomu komfortu i przestrzeni oraz zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa.



Fiat Talento Furgon – wszechstronnie utalentowany dostawczak

Na głównych rynkach zamówienia na Fiata Professional Scudo będzie można składać na przełomie roku 2021 i roku 2022, natomiast Fiat Ulysse będzie dostępny w pierwszym kwartale roku 2022.

Stellantis już odgrywa wiodącą rolę w tym zakresie, czego dowodem jest niekwestionowana pozycja lidera w Europie na rynku samochodów dostawczych oraz wyraźne dążenie do osiągnięcia pozycji światowego lidera w dziedzinie elektrycznych samochodów dostawczych. Grupa zresztą dąży do realizacji wszechstronnej strategii elektryfikacji, aby zapewnić swoim kultowym markom ekscytujące, najnowocześniejsze samochody, wykorzystując zarówno własne doświadczenie, jak i partnerstwa i joint venture do opracowania zaawansowanych technologii w przystępnych cenach. W ciągu najbliższych trzech lat proces elektryfikacji samochodów dostawczych obejmie wszystkie produkty i wszystkie regiony, w tym ofertę samochodów dostawczych zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi do końca 2021 roku.

Do 2030 roku samochody niskoemisyjne Stellantis będą stanowiły ponad 70% sprzedaży w Europie i ponad 40% w USA, a inwestycje w elektryfikację i rozwój oprogramowania do 2025 r. wyniosą ponad 30 mld euro.

Źródło: Stellantis



Redakcja

Recent Posts

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

16 godzin ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

3 dni ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

3 dni ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

4 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

4 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

4 dni ago