Categories: Wiadomości

Green NCAP – Mazda2 błyszczy w kategorii realnego zużycia paliwa

Mazda2 z silnikiem benzynowym 1,5 Skyactiv-G otrzymała 3,5 gwiazdki w teście Green NCAP za efektywność paliwową i emisję spalin. Dzięki temu wynikowi, wielokrotnie nagradzany model z segmentu B, w testowanej wersji o mocy 55kW/75KM znajduje się w bardzo wąskim gronie pojazdów, napędzanych silnikami spalinowymi.

„Te rezultaty stanowią potwierdzenie słuszności strategii Mazdy, polegającej na ciągłym udoskonalaniu silników spalinowych, a tym samym łagodzeniu rzeczywistego wpływu naszych samochodów na środowisko naturalne” – mówi Heiko Strietzel, Menadżer ds. Układów Napędowych w Mazda Motor Europe. „Jest to element naszej strategii opartej na wszechstronnych rozwiązaniach, które obejmują różne źródła napędu i drobiazgowe starania w celu zmniejszenia każdego możliwego grama masy naszych pojazdów.”

Lekki, szybko reagujący i wydajny, atrakcyjnie wyglądający samochód miejski Mazdy jest jednym z zaledwie trzech pojazdów spalinowych bez pełnego układu hybrydowego, które otrzymały 3,5 gwiazdki. Wyższe oceny Green NCAP uzyskały tylko modele w pełni elektryczne (BEV) i hybrydy typu plug-in (PHEV).

„Gratulujemy firmie Mazda imponujących wyników, zwłaszcza w zakresie efektywności paliwowej” – skomentował w imieniu Green NCAP Aleksandar Damyanov. Oprócz dobrego wyniku w kategorii zużycia paliwa, organizacja podkreśliła niską emisję zanieczyszczeń Mazdy 2, zauważając, że najmniejszy model japońskiego producenta uzyskałby jeszcze lepszy wynik, gdyby był wyposażony w benzynowy filtr cząstek stałych.

Nowy model jeszcze bardziej efektywny

Najnowsza wersja Mazdy 2 z rocznika modelowego 2022 o mocy 55kW/75KM, która jest obecnie wprowadzana na rynek europejski, wyposażona jest w silnik benzynowy Skyactiv-G o wyższym stopniu sprężania (15:1 w porównaniu do 13:1) i nowej technologii.



W rezultacie Mazda obniżyła zużycie paliwa i emisję CO₂ o około 10% w porównaniu z testowanym modelem, pomimo rezygnacji z systemu miękkiej hybrydy Mazda M Hybrid, zwiększając jednocześnie o 6% maksymalny moment obrotowy. Oficjalne dane producenta są niezwykle dokładne i zgodne z rzeczywistymi wynikami: średnie zużycie paliwa Mazdy 2 podczas testów Green NCAP było tylko nieznacznie wyższe niż oficjalne wartości WLTP dla jazdy w cyklu mieszanym.

Mazda – 80 lat kompaktowych modeli

Z inicjatywy Euro NCAP, organizacji oceniającej bezpieczeństwo, Green NCAP wyróżnia producentów samochodów, których modele wykraczają poza minimalne wymagania w zakresie wydajności paliwowej i emisji spalin. W tym celu wykorzystuje się szereg testów drogowych i laboratoryjnych odzwierciedlających różne realistyczne sytuacje na drodze, w tym skrajne wartości temperatury (od -7°C do +35°C), przejazdy na wysokości do 1200 m nad poziomem morza, testy na krótkich dystansach, jazdę z dużym obciążeniem i przejazdy z prędkościami autostradowymi. Ocena w postaci gwiazdek wskazuje średnie wyniki w trzech obszarach, obejmujących efektywność energetyczną, poziom zanieczyszczeń i emisję gazów cieplarnianych.

Źródło: Mazda


Redakcja

Recent Posts

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

15 godzin ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

16 godzin ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

2 dni ago

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

3 dni ago

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

4 dni ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

6 dni ago