Categories: Wiadomości

AAA Auto – 5 000 aut używanych z LPG mniej na rynku niż w 2020 roku

W Polsce trwa dyskusja na temat zmian w przepisach dotyczących homologacji samochodów, które mają dostosować polskie regulacje do tych z Unii Europejskiej, AAA AUTO postanowiło przyjrzeć się sytuacji samochodów z LPG na polskim rynku aut używanych. To właściciele aut z instalacjami LPG mogą być najbardziej zaniepokojeni potencjalną zmianą przepisów.

Z danych AAA AUTO wynika, że z roku na rok jest mniej aut z LPG na polskim rynku. W 2020 w ofertach sprzedaży samochodów używanych pojawiło się 19 033 pojazdów z taką instalacją, w 2021 zaś – już tylko 14 341.

Fakt, że proponowane przepisy są sformułowane w dość niejasny sposób, wywołał ogromne zaniepokojenie wśród właścicieli aut z LPG oraz osób, które planują inwestycje w takie samochody. Obawiają się, że w styczniu 2022 roku nie będą mogli wyjechać na drogi. Projektowane przepisy mają ustanowić równolegle do systemu polskiego, dodatkową krajową procedurę uzyskania homologacji przewidzianą w regulaminie ONZ nr 15. Obie ścieżki będą miały funkcjonować równolegle. Niemniej jednak planowane zmiany zasiały zamęt wśród kierowców.

„Polska jest drugim na świecie krajem, pod względem liczby aut z instalacją LPG. Również
w ramach naszej Grupy AAA AUTO, w Europie Środkowo-Wschodniej, klient polski bije rekordy, jeśli chodzi o popyt na samochody na autogaz. Czy zmiana w przepisach wpłynie na skłonność Polaków do kupowania samochodów używanych z instalacją LPG? Myślę, że tak, tym bardziej, że utrzymanie tego typu aut jest coraz droższe, ponieważ wzrastają ceny autogazu. Już w przeciągu zeszłego roku niemal o 5 000 spadła liczba aut z LPG oferowanych na polskim rynku. Zmiana przepisów może wzmocnić tendencję spadkową“ – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

AAA Auto – oferta używanych modeli SUV w Polsce wzrosła o 5,1%, ale nie zaspokoi popytu

TOP 10 aut używanych z LPG w pierwszych 10 miesiącach 2020 i 2021r.:

Poz. 2020 2021
1. Opel Astra Opel Astra
2. Skoda Fabia Skoda Fabia
3. BMW 3 Audi A4
4. Audi A4 BMW 3
5. Opel Corsa Opel Corsa
6. Opel Vectra Renault Megane
7. Skoda Octavia Opel Vectra
8. Renault Megane Ford Focus
9. Ford Focus Renault Scenic
10. Renault Scenic Ford Mondeo

Według miesięcznego raportu AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, we wrześniu 2021 roku w Polsce pojawiło się 203 196 ofert sprzedaży samochodów używanych, co oznacza nieznaczny wzrost w stosunku do sierpnia br. o 4 084 aut. Jednocześnie, w ciągu ostatniego roku liczba samochodów oferowanych na rynku wtórnym zmalała aż o 43 000 pojazdów. W ciągu ostatniego miesiąca miała miejsce duża zmiana w przypadku mediany ceny, ponieważ w sierpniu 2021 roku wynosiła 20 000 złotych, a we wrześniu 21 900 złotych, czyli o 1 900 złotych więcej. Nieznacznie natomiast spadła mediana przebiegu aut używanych w ciągu ostatniego miesiąca z 183 000 km do 181 000 km.



Źródło: AAA Auto

 



Redakcja

Recent Posts

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

1 dzień ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

1 dzień ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

2 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

2 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

2 dni ago

Volkswagen chce zdobyć nowych klientów w Chinach

Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…

3 dni ago