Ford – Twój samochód może być idealnym miejscem odbioru przesyłki, gdy nie ma Cię w domu

Wracamy do miejsc pracy, może się więc okazać, że przegapimy odbiór przesyłki wysłanej pod adres domowy. Jednak nawet ci, którzy nadal pracują w domu, nie muszą przerywać rozmowy konferencyjnej, aby odebrać przesyłkę od kuriera.

Ford i Hermes UK opracowały rozwiązanie problemów związanych z dynamicznym rozwojem zakupów internetowych i pomogły w szukaniu przez firmy logistyczne bardziej efektywnych i bezpiecznych sposobów dostaw. Czemu nie dostarczyć paczki do samochodu, gdzie bezpieczna i sucha trafi w Twoje ręce w dogodnym dla Ciebie czasie?

Pilotażowy projekt Bezpieczna dostawa do pojazdu (Secure Delivery to Vehicle), uruchomiony w tym miesiącu w wybranych regionach Wielkiej Brytanii, umożliwi dostarczanie paczek bezpośrednio do pojazdów parkujących w pobliżu adresu kierowcy. System przyczynia się również do przyspieszenia doręczeń, ponieważ nie wymaga od kurierów pukania do drzwi, wchodzenia po schodach, czy szukania sąsiada, który odbierze przesyłkę, gdy adresata nie ma w domu.

Dostawa do pojazdu jest oferowana klientom korzystającym z aplikacji FordPass, co poszerza zakres usług pojazdów skomunikowanych, dostępnych już za pośrednictwem aplikacji. Nie wiąże się to z żadnymi dodatkowymi kosztami, a gwarantuje spełnienie rygorów dystansu w czasie pandemii. Ford i Hermes UK liczą na to, że w miarę rozwoju projektu pilotażowego uda się zwiększyć liczbę chętnych i rozszerzyć jego zakres, np. oferując zwroty przesyłek za pośrednictwem pojazdu i umożliwiając dostawy do samochodów parkujących pod innymi adresami, np. pracy klienta.

Jak to funkcjonuje

Podczas zakupów u wybranych sprzedawców detalicznych, którzy biorą udział w programie pilotażowym, standardową opcją wysyłki będzie „dostawa do samochodu”, wraz z podaniem szczegółów dotyczących lokalizacji pojazdu. Jeśli klient sobie tego zażyczy, będzie mógł również otrzymać przesyłkę do domu.

Škoda testuje usługę Car Access umożliwiającą dostawę kurierską wprost do samochodu

Gdy doręczyciel znajduje się bliżej niż 300 metrów od miejsca przeznaczenia, w aplikacji Hermes wyświetlana jest dokładna lokalizacja pojazdu klienta. W promieniu 50 metrów kurier skanuje kod kreskowy na paczce klienta, aby stworzyć jednorazowy token, odblokowujący pojazd. Dzięki niemu może odryglować bagażnik i pozostawić tam bezpiecznie przesyłkę.

Aby zapewnić bezpieczeństwo samochodu i przesyłki, kurier powinien zaryglować pojazd przed przejściem do następnego punktu odbioru, jeśli jednak tego nie zrobi, zamki ryglują się automatycznie w ustalonym czasie.

Lokalizowanie pojazdu, zdalne otwieranie i ryglowanie zamków jest możliwe dzięki uprawnieniom nadanym przez adresata przesyłki za pośrednictwem aplikacji FordPass. Jeśli samochód nie znajduje się w promieniu 300 metrów od wybranego adresu dostawy, przesyłka jest dostarczana pod adres domowy odbiorcy. Dotyczy to również paczek, które są zbyt duże, aby zmieścić się w pojeździe.

Sprawniejsze i bezpieczniejsze dostawy

Pilotażowy projekt Bezpieczna dostawa do pojazdu to tylko jeden z przykładów współpracy firm Ford i Hermes, służącej usprawnieniu dostaw. Obie firmy wprowadzają pilotażowo nowe, inteligentne oprogramowanie, które koordynuje pracę pieszych kurierów z tradycyjnymi dostawami samochodowymi. Powinno to poprawić terminowość dostaw paczek do miast i wpłynąć korzystnie na środowisko. Firmy uruchomiły również nowy program badań nad pojazdami autonomicznymi, prowadzony we współpracy z klientami. Projekt ma pomóc europejskim przedsiębiorcom poznać korzyści, które takie pojazdy mogą przynieść ich firmom.

– Wspólnie z firmą Hermes poszukujemy bezpieczniejszych i sprawniejszych sposobów dostarczania przesyłek, aby sprostać rosnącym wymaganiom, wynikającym z popularności zakupów w Internecie. Przekształcenie pojazdu w punkt dostawy jest niezwykle wygodne dla odbiorcy przesyłki. Zapewnia kontrolę nad jej odbiorem w wygodnym miejscu i czasie. – powiedział Mark Harvey, dyrektor ds. łączności dla przedsiębiorstw w Ford of Europe.

– Angażujemy się w poszukiwanie innowacyjnych metod dostaw, które zapewnią naszym odbiorcom finalnym jak największą wygodę, a rozpoczęcie projektu pilotażowego było dla nas bardzo ważne, ponieważ widzimy w nim ogromny potencjał. Nowa metoda dostarczania przesyłek wpisuje się w istniejące rozwiązania, takie jak dostawa do domu, pod inny adres, do biura lub do punktu Hermes ParcelShop lub Locker, stanowiąc jednocześnie uzupełnienie naszych bieżących działań, związanych z bezpiecznymi dostawami bezkontaktowymi, które wymusiła pandemia. – powiedział Lynsey Aston, szefowa działu produktów, innowacji i wdrożeń w Hermes UK.

Źródło: Ford