Categories: Wiadomości

Škoda testuje usługę Car Access umożliwiającą dostawę kurierską wprost do samochodu

Škoda Auto konsekwentnie rozszerza swoją ofertę usług online. Marka testuje obecnie w Pradze stworzone przez siebie narzędzie Car Access, które umożliwia dostarczenie zamówienia bezpośrednio do samochodu. Dzięki tej funkcjonalności kurierzy mogą zlokalizować samochód klienta i w wybranym przedziale czasowym umieścić paczkę w bagażniku. Taka forma dostawy może być dużo wygodniejsza, niż standardowe doręczenie przesyłki do domu.

– Dzięki Car Access pojazdy Škody mogą zaoferować użytkownikom przydatną usługę również wtedy, gdy pozostają zaparkowane. Obecnie chcemy rozszerzyć naszą ofertę rozwiązań mobilnych o opcję, która może zaoszczędzić czas klientów, zapewnić im większą wygodę i na wiele sposobów ułatwić codzienne życie. Car Access umożliwia kurierowi zostawienie paczki w samochodzie klienta, dzięki czemu nie musi on umawiać się z klientem na doręczenie jej do domu. Kurier wybranej firmy otrzymuje dostęp do niezbędnych danych pojazdu, a dostawa odbywa się bezdotykowo. To wielka zaleta, zwłaszcza w obecnych czasach – wyjaśnia Martin Jahn, członek zarządu Škoda Auto ds. Sprzedaży i marketingu.

Adresem dostawy jest lokalizacja pojazdu i tablica rejestracyjna. Dzięki tej funkcjonalności klienci ŠKODY mieliby możliwość zamówienia przesyłki internetowej z dostawą bezpośrednio do bagażnika swojego samochodu. Wystarczy, że za pośrednictwem Car Access umożliwią dostawcom zlokalizowanie samochodu, odblokowanie bagażnika i pozostawienie tam paczki.

Partnerzy usługi

Faza pilotażowa usługi realizowana w Pradze powinna zakończyć się w grudniu 2021 roku. Następnie funkcjonalność zostanie poddana kolejnej optymalizacji, która zapewni pełne korzystanie z usługi. W kolejnej fazie Car Access ma pojawić się również w innych czeskich miastach oraz poza granicami Czech. Aktualnie trwają przygotowania do wdrożenia usługi we współpracy z partnerami marki. Car Access powinien zostać udostępniony dla modeli ŠKODY produkowanych od 2019 roku, pod warunkiem, że będą posiadać Care Connect: Remote Access. W modelach ENYAQ iV, KAMIQ i SCALA usługa będzie oferowana w późniejszym terminie.

Škoda Superb – 20 lat współczesnej rodziny

Pierwszymi firmami zaangażowanymi w projekt są lider rynku e-commerce w Europie Środkowej Alza.cz; firma technologiczno-logistyczna, członek Packeta Group, Zásilkovna; a także start-up logistyczny DoDo. Planowane jest również podjęcie partnerstwa z innymi organizacjami.



 

Korzystanie z Car Access

Aby skorzystać z usługi, klienci będą musieli zarejestrować się w ŠKODA Connect i aktywować funkcję Lock/Unlock w aplikacji MyŠKODA. Proces składania zamówienia z dostawą do samochodu będzie różnił się w zależności od wybranego partnera. Kurierzy natomiast będą mieli do dyspozycji specjalną aplikację na smartfonie, aby zlokalizować i odblokować samochód. W ten sposób auto będzie można otworzyć tylko raz i w zaakceptowanym przez klienta przedziale czasowym. Kurier odchodzi od auta dopiero po jego zamknięciu. Aktualizacje statusu wszystkich zamówień będą dostępne w aplikacji MyŠKODA.

Źródło: Škoda Auto



Redakcja

Recent Posts

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

20 godzin ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

2 dni ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

2 dni ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

3 dni ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

3 dni ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

4 dni ago