Kompaktowy, ale przestronny, praktyczny, ale stylowy, funkcjonalny, ale dynamiczny – nowy Mercedes-Benz Citan dopełnia rodzinę modeli pojazdów dostawczych Mercedes-Benz Vans w segmencie małych vanów. Od dziś można go zamówić również w Polsce. Pojazdy demonstracyjne będą dostępne w salonach dealerów w czwartym kwartale tego roku.
Nowy Citan został zaprojektowany przez profesjonalistów z myślą o profesjonalistach. Stąd szerokie możliwości zastosowania małego vana, który oferuje imponujących rozmiarów wnętrze oraz wiele funkcjonalnych elementów ułatwiających użytkowanie. Przestrzeń ładunkowa Citana w wersji furgon wynosi do 2,9 m3. W środku mieszczą się więc dwie europalety w poprzek, jedna za drugą. W dodatku oprócz wersji ze stałą ścianą działową, między częścią ładunkową a kabiną kierowcy można zainstalować składaną kratkę, co dodatkowo zwiększa ilość miejsca do przewiezienia np. długich przedmiotów.
Nowy Citan może być wyposażony w maksymalnie dwoje drzwi przesuwnych, które oferują otwory o 615 milimetrach szerokości i wysokości 1059 milimetrów (obie liczby odnoszą się do prześwitu). Tylne drzwi Citana są dostępne w kilku opcjach – jako dwuskrzydłowe z możliwością otwarcia do 180 stopni oraz jako tylna klapa – w obu przypadkach z szybą i wycieraczką lub bez.
Najmłodszy brat Sprintera i Vito, choć najmniejszy, jest także dynamiczny i silny. W wersji z silnikiem o mocy 85 kW Nowy Citan posiada funkcję overpower i overtorque, która na krótko może zapewnić do 89 kW mocy i 295 Nm momentu obrotowego. To sprawia, że manewry wyprzedzania są jeszcze łatwiejsze i bardziej dynamiczne. Pojazd oferuje uciąg 1,5 tony, a przyczepę można sprząc za pomocą stałego zaczepu lub nisko położonej głowicy kulowej – w tej drugiej wersji łatwiejsze staje się otwieranie tylnych drzwi.
Jak przystało na członka rodziny Mercedes-Benz Vans, Nowy Citan zapewnia także wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu. Celem projektantów było maksymalne zbliżenie się pod tym względem do wyposażenia oferowanego w samochodach osobowych marki z gwiazdą. Na pokładzie furgonu fabrycznie zainstalowano więc sześć poduszek powietrznych (przednie poduszki dla kierowcy i pasażera, poduszki nadokienne i poduszki boczne na klatkę piersiową), natomiast Citan Tourer standardowo posiada ich aż siedem – dzięki dodatkowej centralnej poduszce między fotelami kierowcy i pasażera z przodu. Wśród systemów asystujących warto wspomnieć o Asystencie hamowania (standard w Citanie Tourer; opcjonalny w Citanie furgon), który może drastycznie skrócić drogę hamowania w sytuacji awaryjnej. Przy prędkości 120 km/h szybsza reakcja pozwala skrócić dystans o sześć metrów. Dodatkowo oprócz wymaganych prawem systemów ABS i ESP, nowa generacja Citana jest standardowo wyposażona w Asystenta ruszania pod górę, Asystenta bocznego wiatru, system ostrzegający o zmęczeniu ATTENTION ASSIST i system połączenia alarmowego Mercedes-Benz. Opcjonalnie do obydwu wariantów można zamówić reflektory LED High Performance. Zapewniają one większe bezpieczeństwo w nocy dzięki szerszemu rozsyłowi światła i jego barwie zbliżonej do światła dziennego, jednocześnie zużywając mniej energii.
Projektanci Nowego Citana położyli także duży nacisk na osiągnięcie poziomu komfortu typowego dla marki, w tym wzorcowego poziomu hałasu i wygodnego fotela, nie wspominając o szeregu praktycznych elementów wyposażenia. Wpływa to korzystnie na poziom zmęczenia kierowcy – a tym samym podnosi bezpieczeństwo.
Kolejny element „rodzinnego podobieństwa” Citana do pozostałych modeli Mercedes-Benz Vans to dostępny opcjonalnie nowoczesny system multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience). W jego ramach dostępny jest m.in. inteligentny asystent głosowy „Hej Mercedes”, który może być używany do wygodnej obsługi funkcji informacyjno-rozrywkowych. Na przykład w połączeniu z Mercedes me connect systemem nawigacji można z jego pomocą sterować za pomocą zwrotów potocznych.
Najmniejszy z pojazdów dostawczych Mercedes-Benz Vans oprócz swoich praktycznych walorów, przyciąga też wzrok wysmakowanym, typowym dla marki designem, opartym na prostocie i czystych, zmysłowych liniach mocnej sylwetki nadwozia. Wewnątrz horyzontalna deska rozdzielcza i stylistyka elementów takich jak wloty powietrza oraz ozdobne detale również nie pozostawia wątpliwości co do przynależności do rodziny Mercedes-Benz. Wieńcząca przedni grill trójramienna gwiazda jest po prostu kropką nad i.
California to kultowy kamper. Wyprodukowano już ponad 280 000 egzemplarzy tego bestsellerowego modelu. Teraz Volkswagen…
Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…
Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…
„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…