— Na pierwszy rzut oka BMW Motorrad Concept CE 02 zdradza niewiele cech typowych dla BMW Motorrad. Chcemy tworzyć nowe rozwiązania i być pionierami, co udowodniliśmy już w przeszłości poprzez różne projekty. Concept CE 02 pokazuje nowe proporcje i nowoczesne formy dwukołowej mobilności dla środowiska miejskiego. Poza tym chcieliśmy osiągnąć taki poziom innowacyjności wzornictwa, jakiego jeszcze u nas nie było. Ważna była przy tym nieskomplikowana obsługa, ale przede wszystkim element emocjonalny i radość z jazdy — wyjaśnia Edgar Heinrich, szef działu projektowania BMW Motorrad.
Ze swoimi niewielkimi wymiarami i młodzieżowymi proporcjami jest on wyraźnie adresowany także do nowej grupy docelowej: osób w wieku od 16 lat, które dotychczas nie jeździły motocyklem, jednak są otwarte na nowe doświadczenia, inteligentną technologię, a przede wszystkim na mobilność połączoną z przyjemnością. Jako lekki, ważący ok. 120 kg pojazd elektryczny BMW Motorrad Concept CE 02 idealnie nadaje się do użytku miejskiego z dużą dozą radości z jazdy lub do prostych, stylowych dojazdów do pracy. Moc 11 kW i pełny moment obrotowy od samego ruszenia z miejsca, umożliwiają szybki start ze świateł. Prędkość maksymalna 90 km/h i zasięg 90 km zapewniają łatwe dotarcie z punktu A do punktu B i z powrotem nawet w gęstym ruchu miejskim.
Ogólny wygląd już na pierwszy rzut oka zdradza nowatorski charakter BMW Motorrad Concept CE 02. — Chcieliśmy opracować łatwo dostępny dwukołowiec dla wszystkich, którzy chcą być mobilni i niezależni — wyjaśnia Alexander Buckan, szef działu projektowania pojazdów BMW Motorrad. — Concept CE 02 to niezawodny towarzysz w codziennym życiu. Uwielbiasz go, bo zawsze jest do dyspozycji i po prostu działa – nawet jeśli czasami nie obchodzisz się z nim zbyt ostrożnie, a dzięki naklejkom, taśmom lub innym formom indywidualizacji każdy będzie widzieć, że należy on do Ciebie. Jest on uosobieniem młodzieńczej wolności i beztroski, jest niczym deskorolka na dwóch kółkach.
Proste i czytelne proporcje zapewniają uczciwą, emocjonalną estetykę. Dwa duże koła, podobne do tych z fun-bike’ów, zapewniają wytrzymałość i nieskomplikowaną radość z jazdy. Ich design w formie kół tarczowych podkreśla wizualne proporcje pojazdu. Pomiędzy nimi ciemny obszar dla dwóch akumulatorów i utrzymany w srebrnym kolorze napęd tworzą kompaktową bryłę. Długie, wąskie siedzenie i rama stanowią dopełnienie niezależnej sylwetki.
Płaskie nadwozie zapewnia niski środek ciężkości, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy. Jednocześnie BMW Motorrad Concept CE 02 dzięki dużym kołom tarczowym i niskiej wysokości siedziska wygląda zachęcająco i budzi zaufanie. Nowe proporcje nie tylko pozwalają na bardzo zwinną jazdę, ale także mają zachęcać osoby niejeżdżące dotychczas motocyklem do wsiadania i spróbowania swoich sił.
Biegnące na całej długości siedzenie pokazuje wszechstronność koncepcji. W pozycji odchylonej z nogami do przodu, w pozycji pochylonej do przodu z nogami na tylnych podnóżkach lub oczywiście także we dwójkę – długie siedzenie umożliwia wiele pozycji siedzących, ponieważ dzięki napędowi elektrycznemu nie trzeba używać dźwigni hamulca nożnego. Poza tym wolna przestrzeń pomiędzy siedzeniem a ramą oferuje miejsce na mały bagaż. W przedniej części siedzenia dwie skrzyżowane elastyczne taśmy w kolorze petrol są umieszczone w sposób pozwalający na wygodne zamocowanie pod nimi mniejszych akcesoriów. Dodatkowe miejsce do przechowywania zapewnia uchwyt, na którym zamontowane są również przednie podnóżki. Można na nim przewieźć także deskorolkę i wykorzystać ją jako podnóżek.
Po bliższym przyjrzeniu się, purystyczny design pozwala dostrzec wysokiej jakości detale i zaawansowane rozwiązania techniczne. Światło emitowane jest przez kwadratowy, czarny reflektor przedni z czterema wyrazistymi elementami diodowymi. Światło tylne składa się z dwóch małych, półprzezroczystych listków diodowych, które są przymocowane z tyłu po lewej i prawej stronie siedzenia. Mały kolorowy wyświetlacz na kierownicy oferuje podstawowe funkcje. Do wyświetlacza prowadzi dobrze widoczna, optycznie wyolbrzymiona wiązka kablowa. Pozostała technologia jest celowo dyskretna. W połączeniu z kołami tarczowymi i wahaczem jednoramiennym, wysunięte na pierwszy plan elementy, takie jak pasek napędowy, kierownica i widelec, szczegółowo podkreślają nowoczesny miejski charakter tego koncepcyjnego motocykla.
BMW Motorrad Concept CE 02 jest purystyczny również w kwestii kolorów: podstawowy schemat to kolor czarny i srebrny. Czerń nawiązuje do wczesnych motocykli BMW. Nowość stanowi tu jednak zestawienie powierzchni matowych i błyszczących, które nadają koncepcyjnemu motocyklowi większej wyrazistości. Elementy w kolorze srebrnym, takie jak głowica widelca i napęd, białe grafiki, a także taśmy bagażowe w kolorze petrol umiejętnie wprowadzają akcenty i większą swobodę w wizerunku motocykla. Technoidalna typografia jest stosowana jako aktywny środek stylistyczny i budzi skojarzenia z informacjami technicznymi na maszynach. Logo BMW zostało zintegrowane na białym silikonowym siedzeniu tuż przed kierownicą. Poza nim nazwę producenta zdradza jedynie logotyp BMW na obręczach kół i na taśmach bagażowych.
Dzięki tej raczej powściągliwej kolorystyce, BMW Motorrad Concept CE 02 tworzy idealną scenerię dla kierowcy i jego indywidualnego charakteru. Dodatkowa indywidualizacja za pomocą naklejek lub taśm jest możliwa i mile widziana.
Innowacyjne koncepcyjne wyposażenie dla kierowców jest idealnie dopasowane do BMW Motorrad Concept CE 02. Dwie inspirowane duchem czasu kurtki swoimi innowacyjnymi materiałami i technikami obróbki pokazują nowe możliwości w zakresie funkcjonalnej, a zarazem modnej odzieży. Oba warianty kontynuują typograficzne podejście do grafiki pojazdu. Kurtki o swobodnym kroju podkreślają również młodzieńczą świadomość mody.
Fantazyjne wykorzystanie przezroczystości i tym samym ujawnienie funkcji jako elementu designu czyni ten produkt zarówno funkcjonalnym, jak i modnym ubraniem na co dzień. Tym samym obie kurtki świadomie kontrastują z konwencjonalnym wyposażeniem dla kierowców, koncentrując się raczej na aktualnych trendach w modzie.
W obu wariantach wyposażenia dla kierowców protektory są częścią przesłania graficznego. Nowo opracowana technika (GRDXKN®) umożliwia nadruk funkcji protektorów. Zintegrowany, objętościowy materiał jest odporny na ścieranie i absorbuje uderzenia. W ten sposób w obu strojach powstaje absolutnie nowatorskie współdziałanie grafiki i struktury, które w sprytny sposób łączy funkcjonalność i design.
Kurtka damska poprzez swój lekko przezroczysty materiał Windstopp ukazuje neonowopomarańczowy kolor protektora w kształcie plastra miodu, a złote grafiki odblaskowe i kolorowe gradienty kolorów tworzą piękne struktury stylistyczne.
W kurtce męskiej szczególną uwagę zwraca trójwymiarowa struktura nadruku. Detale w kolorze petrol i białe grafiki współgrają z kolorystyką motocykla koncepcyjnego i dopełniają jego ogólnego wyglądu.
Produkcję elementów wyposażenia dla kierowców udało się zrealizować wspólnie z niemal wyłącznie regionalnymi ekspertami i dostawcami w Niemczech.
Akumulator: brak danych
Moc: 11 kW dla kategorii prawa jazdy od A1 (ECE)
Prędkość maksymalna: 90 km/h
Zasięg: ok. 90 km (według WMTC)
Obręcze: koło tarczowe 15 cali z przodu i z tyłu
Wysokość siedziska: 730 mm
Masa własna: ok. 120 kg
Źródło: BMW
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…
„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…
Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…