Nowy Opel Astra – światowa premiera w Rüsselsheim

A NEW BLITZ IS BORN – pod takim hasłem Opel zaprezentował dziś w Rüsselsheim całkowicie nową, szóstą generację Astry. W obecności 180 dziennikarzy i około 500 przedstawicieli mediów za pośrednictwem transmisji na żywo, nowy dyrektor generalny, Uwe Hochgeschurtz, zaprezentował nową Astrę w swoim pierwszym dniu pracy w firmie Opel.

  • Astra jest teraz dostępna jako hybryda plug‑in, a od 2023 roku także jako w pełni elektryczna Astra‑e
  • Odważna i czysta stylistyka z motywem Vizor i opcjonalnym dwukolorowym nadwoziem
  • Całkowicie cyfrowy kokpit Pure Panel z panoramicznymi ekranami oraz intuicyjnymi elementami sterującymi
  • Najnowsze reflektory pikselowe Intelli-Lux LED® ze 168 elementami LED
  • Wiele zautomatyzowanych systemów wspomagania zapewniających wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu
  • Ergonomiczne fotele z atestem AGR, opcjonalnie z tapicerką skórzaną lub z Alcantary
  • Zaprojektowany, opracowany i produkowany w siedzibie firmy Opel w Niemczech
  • Zamówienia na sportowy, pięciodrzwiowy model będzie można składać od października 2021 r.

Szefa Opla wspierał menedżer Liverpoolu, Jürgen Klopp. Ambasador marki Opel był zachwycony nową Astrą. Latem, podczas wizyty w studiach projektowych Opla, Klopp miał okazję przejechać kilka kilometrów modelem przedprodukcyjnym.

Firma Opel prezentuje zupełnie nową, szóstą generację kompaktowego bestsellera. Prawdziwy stylistyczny klejnot z przednim pasem Opel Vizor, w pełni cyfrowym Pure Panelem oraz rozwiązaniami technicznymi z najwyższej półki, takimi jak najnowsza wersja adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED®. Nowość rynkowa niemieckiego producenta otwiera kolejny rozdział w 30‑letniej historii sukcesu Astry: po raz pierwszy model klasy kompaktowej z Rüsselsheim będzie dostępny z napędem elektrycznym. Opel zaoferuje nową Astrę jako hybrydę plug‑in w dwóch wersjach różniących się osiągami, a od 2023 roku także jako w pełni elektryczną Astrę‑e. Ponadto dostępne są wersje z bardzo wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnym oraz przekładniami o obniżonym tarciu wewnętrznym: sześciobiegową skrzynią manualną i ośmiobiegowym automatem.

Wśród wariantów napędu nowej Astry każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. To pierwszy model Opla, w przypadku którego klienci już wkrótce będą mieli wybór między napędem w pełni elektrycznym, hybrydą z funkcją doładowania z zewnętrznego źródła prądu (plug-in) oraz silnikami spalinowymi. Moc poszczególnych wersji napędu wynosi od 81 kW/110 KM do 165 kW/225 KM (łączna moc systemu)1, co gwarantuje znakomite osiągi.

„Fantastyczny samochód! Nowa Astra otworzy nowy, ekscytujący rozdział w historii modeli Opla klasy kompaktowej. Po raz pierwszy zaoferujemy zarówno wersję w pełni elektryczną, jak i hybrydową typu plug-in tego samego modelu. Jestem przekonany, że nowa Astra i Astra-e zrobią mocne wrażenie i przyciągną do marki wielu nowych klientów” – powiedział dyrektor generalny Opla, Uwe Hochgeschurtz, podczas światowej premiery w Rüsselsheim.

Opel – 50 lat temu odbyła się uroczystość z okazji wyprodukowania 10 milionowego samochodu

Natomiast ambasador marki Opel, Jürgen Klopp, opisał pierwsze wrażenia, jakie wyniósł z przedprodukcyjnego pojazdu: „Miałem okazję jeździć zakamuflowaną Astrą w wersji hybrydowej plug-in – naprawdę bardzo imponująca. Cicha i mocna jednocześnie, prowadzenie prawie jak w samochodzie sportowym. No i stylistyka: odważna, innowacyjna, kreatywna. Dobra robota Opel!”

30 lat Opla Astry: Bestseller i twarz marki

Od premiery następcy Kadetta w 1991 roku, Opel sprzedał prawie 15 milionów egzemplarzy modelu Astra. 30 lat później ten model klasy kompaktowej jest bardziej przełomowy niż kiedykolwiek. Nowy Opel Astra to stylistyczna deklaracja marki. Bardziej dynamiczna sylwetka, z ostro ściętymi, muskularnymi powierzchniami pozbawionymi zbędnych ozdób oraz nowym obliczem marki Opel Vizor. Szósta generacja wchodzi w tym roku na rynek jako sportowy pięciodrzwiowy samochód o nisko zawieszonej sylwetce oraz większej przestrzeni wewnątrz niż jej poprzednik.

Nowa generacja została zaprojektowana i opracowana w siedzibie firmy Opel w Rüsselsheim, gdzie jesienią tego roku rozpocznie się jej produkcja. Nowy model wnosi do klasy kompaktowej innowacje, które wcześniej klienci znali tylko z droższych pojazdów. Na przykład, Astra debiutuje z najnowszą wersją adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED®. System oświetlenia pochodzi prosto z flagowego Opla Insignii, a 168 elementów LED zapewnia miejsce lidera w segmentach pojazdów kompaktowych i średniej wielkości.

Zmiany we wnętrzu nowej generacji Astry to wręcz skok w czasie. Dzięki całkowicie cyfrowemu kokpitowi Pure Panel, wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Zastępuje je nowy interfejs (HMI) o świeżej, nowoczesnej grafice, oferujący klientom klarowne, bardziej intuicyjne doświadczenie. Kierowca i pasażerowie mogą obsługiwać nową Astrę intuicyjnie, korzystając z szerokich ekranów dotykowych podobnie jak ze smartfona. Nigdy wcześniej Opel nie był tak intuicyjny i łatwy w obsłudze jak nowa Astra.

Źródło: Opel