ID.5 GTX jest w pełni połączony ze światem zewnętrznym, może być aktualizowany bezprzewodowo i jest wyposażony w technologię Car2X.
ID.5 GTX to pierwszy elektryczny SUV coupé marki Volkswagen. Dzięki opływowej sylwetce ID.5 GTX jest jednocześnie elegancki i sportowy. Krótkie zwisy i duże koła podkreślają jego mocny charakter.
Groźny przód, elegancka sylwetka
Dynamiczny wygląd przedniej części ID.5 GTX to zasługa matrycowych reflektorów LED IQ.Light, które zapewniają inteligentne sterowanie światłami drogowymi. Listwa świetlna, która zwęża się ku logo Volkswagena, została połączona z trzema podświetlanymi elementami o strukturze plastra miodu zarówno po stronie kierowcy, jak i pasażera. Uzupełniają one światła mijania i dodają autu sportowego charakteru nawet na postoju. Mocno pochylone słupki A, wysunięte daleko w przód, nadają linii dachu eleganckiej płynności – dach przebiega nisko nad nadwoziem i delikatnie opada ku tyłowi, a jego linia kończy się w zintegrowanym spojlerze. Poziome linie z tyłu podkreślają szerokość auta, ale największą uwagę przyciąga świetlny pas. Tylne światła LED o trójwymiarowej stylistyce dopełniają wrażenie obcowania z luksusowym samochodem.
Skrót GTX reprezentuje nowy rodzaj atletyzmu sportowych aut marki Volkswagen. Kontynuuje tradycję udanych modeli spod znaków GTI, GTD i GTE i przenosi ją do świata elektrycznej mobilności. Przy przedniej i tylnej osi ID.5 GTX znajdują się silniki elektryczne – taki rodzaj napędu na cztery koła zapewnia dobre osiągi, doskonałą trakcję i sportowe właściwości jezdne. Akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności energetycznej, umieszczony między osiami, zapewnia przewidywalny zasięg do 497 km*.
Gdy ID.5 GTX pojawi się w sprzedaży w przyszłym roku, będzie drugim modelem sportowej marki GTX i kolejnym impulsem dla strategii ACCELERATE.
Volkswagen chce być najpopularniejszą marką wśród dostawców zrównoważonej mobilności. Do 2030 roku jego celem jest zwiększenie udziału samochodów elektrycznych w Europie do 70 procent sprzedaży. Do 2050 roku Volkswagen chce osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla.
* – Przewidywany zasięg wg WLTP dla ID.5 GTX z akumulatorem o pojemności 77 kWh, dwoma silnikami i z napędem na cztery koła. Zasięg wg WLTP dla samochodów produkcyjnych może się różnić w zależności od wersji wyposażenia.
Źródło: Volkswagen
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…
„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…
Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…