Categories: Wiadomości

Audi RS Q e-tron przeszło próby pod słońcem Hiszpanii

Rajdowy zespół Audi Sport wykonał kolejny ważny krok na drodze do debiutu w Rajdzie Dakar w styczniu 2022 roku. Nowe Audi RS Q e-tron ukończyło ośmiodniowy test wytrzymałościowy w upale w Hiszpanii, na odcinkach szutrowych, takich, jakie zwykle spotyka się w rajdach cross-country.

Pierwszy sprawdzian funkcjonalności tego innowacyjnego samochodu rajdowego odbył się 30 czerwca w Neuburgu nad Dunajem. Kolejna próba, przeprowadzona w połowie lipca w okolicach Magdeburga, miała na celu zebranie pierwszych doświadczeń na nieutwardzonym podłożu. Teraz przyszedł czas na pierwszy test w realistycznych warunkach rajdowych, który urządzono na poligonie w pobliżu hiszpańskiego miasta Saragossa.

W testach w Aragonii wzięły udział wszystkie trzy załogi kierowców Audi Sport wytypowane do Rajdu Dakar. Rekordzista Dakaru Stéphane Peterhansel i jego współkierowca Edouard Boulanger, testowali Audi RS Q e-tron w pierwszych trzech dniach cyklu. Mattias Ekström i Emil Bergkvist zasiedli za jego kierownicą w ubiegły poniedziałek, na dwa kolejne dni testów. Carlos Sainz i Lucas Cruz, w ubiegły piątek zakończyli tych osiem intensywnych dni pracy nad samochodem.

Audi RS 3 – rekord okrążenia na Pętli Północnej toru Nürburgring

Wszyscy ci doświadczeni kierowcy byli pod ogromnym wrażeniem prowadzenia i niezawodności futurystycznego SUV-a na szybkich odcinkach szutrowych. „Jak na pierwszy test w najbardziej odpowiednich dla tego samochodu warunkach, jestem naprawdę zadowolony z wyników i zaskoczony tym, jak ten pojazd się zachowuje w terenie” – powiedział Carlos Sainz w imieniu swoich kolegów kierowców. „Oczywiście pozostaje jeszcze kilka rzeczy do dopracowania, ale punkt wyjścia jest dobry.”

Na szutrowych odcinkach o długości nawet 17 km, Audi RS Q e-tron osiągało prędkość maksymalną 180 km/h. Temperatury dochodzące do 34 stopni Celsjusza w cieniu były poważnym, dodatkowym sprawdzianem dla koncepcji chłodzenia tego zaawansowanego technicznie pojazdu.



„Głównym celem całego cyklu testowego była jazda i jeszcze raz jazda oraz wykrywanie w tym czasie wszystkich słabych punktów samochodu” – powiedział po przejechaniu ponad 1700 testowych kilometrów w ekstremalnie trudnych warunkach inż. Arnau Niubó Bosch. „Następny test we wrześniu – po raz pierwszy pojedziemy na wydmy.”

W Audi RS Q e-tron zastosowano w pełni elektryczny układ napędowy z dwoma zespołami generator-rozrusznik (MGU), znanymi już z bolidów Formuły E. Opracowany przez Audi Sport wysokonapięciowy akumulator ładowany jest podczas jazdy przez przetwornik energii składający się z wydajnego silnika TFSI oraz z jednego z MGU.

Źródło: Audi

 



Redakcja

Recent Posts

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

15 godzin ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

16 godzin ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

2 dni ago

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

3 dni ago

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

4 dni ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

6 dni ago