Elektryczne BMW i4 z zasięgiem do 590 km

Czysta elektromobilność sięga do serca BMW. BMW i4 to pierwszy pojazd elektryczny marki, który jest konsekwentnie skoncentrowany na dynamice jazdy. Radość z jazdy bez lokalnej emisji spalin, bezkompromisowa jakość premium i dostosowana do potrzeb klienta indywidualizacja po raz pierwszy dają się odczuć w tradycyjnym centrum segmentu klasy średniej. BMW i4 łączy charakterystyczny sportowy charakter i przekonujący nawet na długich dystansach zasięg z elegancką stylistyką, komfortem przestrzennym i praktycznością czterodrzwiowego Gran Coupé.

Nowe BMW i4 zostanie wprowadzone na rynek w dwóch wariantach: BMW i4 M50 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 24 – 19 kWh/100 km; emisja CO2 0 g/km) jako pierwszy całkowicie elektryczny samochód o wysokich osiągach BMW M GmbH o mocy 400 kW (544 KM), z napędem na wszystkie koła i zasięgiem do 510 km, BMW i4 eDrive40 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 20 – 16 kWh/100 km; emisja CO2 0 g/km) o mocy 250 kW (340 KM), z klasycznym napędem na tylne koła i zasięgiem do 590 kilometrów.

Unikalna na tle konkurencji pełna harmonia pojazdu dzięki zastosowaniu zintegrowanych komponentów napędu i układu jezdnego oraz wieloletniemu know-how uznanego producenta wyjątkowo sportowych samochodów klasy premium. Typowa dla marki dynamika jazdy, wykraczająca daleko poza szybkie przyspieszanie podczas jazdy na wprost, łączy się z doskonałym komfortem jazdy na długich dystansach.

Typowe dla BMW zrównoważone połączenie między sportowym charakterem a praktycznością podczas pokonywania długich tras: wydajna technologia napędowa i inteligentna lekka konstrukcja zapewniają zachwycającą dynamikę jazdy i duży zasięg także bez nieproporcjonalnie dużych i ciężkich akumulatorów.

BMW i4 bazuje na modułowej architekturze pojazdu zaprojektowanej z myślą o napędzie w pełni elektrycznym

Długi rozstaw osi i szeroki rozstaw kół. Zoptymalizowana pod względem masy i jednocześnie bardzo sztywna konstrukcja karoserii. Charakterystyczne dla tego modelu rozpórki skrętne, aluminiowa płyta wzmacniająca i rama zawieszenia przedniego trwale połączone z obudową akumulatora wysokonapięciowego. Zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne ze współczynnikiem CX na poziomie 0,24.

Nowa, precyzyjnie dostosowana do koncepcji pojazdu technika układu jezdnego z osią przednią z dwuprzegubowymi kolumnami resorującymi i pięciowahaczową osią tylną. Amortyzatory z tłumieniem zależnym od skoku i zawieszenie pneumatyczne tylnej osi w wyposażeniu standardowym. Wyjątkowa trakcja i stabilność jazdy podczas bardzo dynamicznych manewrów dzięki ograniczeniu poślizgu kół w pobliżu aktuatora po raz pierwszy w połączeniu z elektrycznym napędem na wszystkie koła. BMW i4 M50 jest również wyposażone w charakterystyczny dla tego modelu adaptacyjny układ jezdny M, adaptacyjny sportowy układ kierowniczy, sportowy układ hamulcowy M oraz opcjonalnie w obręcze kół M ze stopów lekkich w rozmiarze do 20 cali.

Technologia napędu BMW eDrive piątej generacji obejmująca wysoce zintegrowaną jednostkę napędową z silnikiem elektrycznym, elektroniką mocy i skrzynią biegów oraz najnowszymi ogniwami akumulatorowymi. Silniki elektryczne są zbudowane na zasadzie maszyny synchronicznej o wzbudzeniu elektromagnetycznym. Gęstość mocy do 2,14 kW/kg, spontaniczne oddawanie mocy w szerokim zakresie obrotów.

BMW i4 M50 z funkcją Sport Boost dla zapewnienia wyjątkowo dynamicznego oddawania mocy dwóch silników elektrycznych o najwyższej mocy i maksymalnym momencie obrotowym systemu na poziomie 795 Nm. Przyspieszenie od zera do 100 km/h w 3,9 s. BMW i4 eDrive40 o maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm i przyspieszeniu 5,9 s.

Charakterystyczny dla tego modelu dźwięk napędu z dynamiczną reakcją na aktualne obciążenie i prędkość. BMW i4 M50 o wyjątkowo energetycznym brzmieniu. Opcja BMW IconicSounds Electric umożliwia integrację nowych wariantów dźwiękowych powstałych w wyniku współpracy z kompozytorem muzyki filmowej Hansem Zimmerem.

Opracowany specjalnie do BMW i4, umieszczony płasko i głęboko w podłodze pojazdu akumulator wysokonapięciowy o wyjątkowo niskiej wysokości ogniw wynoszącej 110 milimetrów. Środek ciężkości pojazdu o nawet 53 milimetrów niższy niż w BMW serii 3 Limuzyna. Pojemność energetyczna brutto: 83,9 kWh.

Dostępne do wyboru adaptacyjna lub indywidualnie regulowana rekuperacja energii hamowania zwiększa wydajność i umożliwia powstanie wrażenia jazdy „na jednym pedale”, a także korzystanie z funkcji swobodnego toczenia w zależności od zapotrzebowania i sytuacji na drodze.

Zintegrowany system ogrzewania i chłodzenia z funkcją pompy ciepła dla wnętrza, akumulatora wysokonapięciowego i napędu. Inteligentne zarządzanie termiczne dla akumulatora wysokonapięciowego optymalizuje wydajność ładowania.

Zintegrowana jednostka ładująca umożliwia korzystanie ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 200 kW. Pozwalają one w ciągu 10 minut zwiększyć zasięg nawet o 164 (BMW i4 eDrive40) lub 140 kilometrów (BMW i4 M50). BMW Charging ze specjalnymi taryfami dla publicznych stacji ładowania i stacji High Power Charging firmy IONITY.

BMW i4 jako nowe uosobienie ekologicznego sportowego charakteru, komfortu i funkcjonalności w codziennej eksploatacji w segmencie premium klasy średniej. Koncepcja pojazdu w Gran Coupé łączy komfort jazdy na poziomie limuzyny z nowoczesną funkcjonalnością. Sportowo-elegancka stylistyka o smukłych proporcjach coupé, z płynną linia dachu, czterema drzwiami z bezramkowymi szybami i dużą klapą tylną.

W dużym stopniu zamknięty przód pojazdu i wyrazista atrapa chłodnicy BMW z dyskretnie zintegrowanymi czujnikami kamer oraz czujnikami ultradźwiękowymi i radarowymi. Płaskie reflektory, opcjonalnie ze światłami laserowymi BMW. Akcenty w kolorze niebieskim BMW i. BMW i4 eDrive40 w wersji modelowej M Sport oraz BMW i4 M50 ze specjalnymi wskaźnikami osiągów. Dostępny w momencie wprowadzenia na rynek pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M i akcesoria M Performance Parts.

Luksusowa atmosfera premium i przestrzeń do wszechstronnego wykorzystania we wnętrzu. Szyby o zwiększonej izolacji akustycznej, ogrzewanie postojowe i klimatyzacja postojowa, fotele sportowe i skórzana kierownica sportowa w wyposażeniu standardowym. Konsola środkowa z nowoczesnym panelem obsługi dźwigni biegów, kontrolerem BMW iDrive i przyciskamifunkcyjnymi. Duża klapa tylna z elektrycznym mechanizmem otwierania i zamykania w standardzie. Pojemność bagażnika z możliwością zwiększenia z 470 do nawet 1290 l. Elektrycznie wysuwany i chowany hak holowniczy jako opcja. Maksymalna dopuszczalna masa przyczepy: 1600 kg.

BMW – aktualizacja modeli w 2021 roku

Szeroka gama możliwości indywidualizacji jako typowa cecha samochodu klasy premium

Ukierunkowane zwiększenie radości z jazdy i komfortu dzięki elementom wyposażenia dodatkowego, takim jak ogrzewanie i wentylacja foteli, tapicerka skórzana Vernasca i tapicerki skórzane BMW Individual, deska rozdzielcza obita Sensatekiem i skórą, pakiet sportowy M Pro, oświetlenie ambientowe, system nagłośnienia surround marki Harman Kardon oraz duży dach przesuwno-uchylny.

Premiera nowej generacji systemu obsługi BMW iDrive. Wyraźny nacisk na funkcję dotykową nowego zakrzywionego ekranu BMW i naturalna komunikacja głosowa z unowocześnionym inteligentnym asystentem osobistym BMW. W pełni cyfrowy zespół ekranów złożony z monitora pokładowego o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacza centralnego o przekątnej 14,9 cala. Nowoczesny interfejs graficzny i wydajne oprogramowanie na bazie systemu operacyjnego BMW 8.

Klimatyzacja automatyczna z nowatorskim układem sterowania za pomocą ekranu dotykowego i zintegrowanym filtrem z nanowłókien. Inteligentnie zharmonizowana regulacja temperatury poprzez nawiew, podgrzewanie foteli i kierownicy.

Zdalne aktualizacje oprogramowania pojazdu gwarantują zawsze najnowszą wersję systemu operacyjnego BMW. Nawigacja dzięki opartemu na chmurze systemowi BMW Maps. Planowanie tras z uwzględnieniem przerw na ładowanie poprzez Connected Charging. Kompleksowa integracja smartfonów obejmująca korzystanie z Apple CarPlay i Android Auto. Personalizacja poprzez BMW ID i aplikację My BMW. Integracja osobistego konta komórkowego w pojeździe z Personal eSIM. Szybka transmisja danych w technologii 5G.

Dostępnych około 40 funkcji wspomagających kierowcę. Ostrzeganie przed kolizją czołową, wskazanie ograniczeń prędkości, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu w wyposażeniu standardowym. Opcjonalny aktywny regulator prędkości z automatycznym asystentem ograniczeń prędkości i prowadzeniem po trasie. Ponadto dostępny: system asystujący kierowcy Professional z asystentem kierowania i prowadzenia po pasie ruchu.

Park Distance Control i kamera cofania w standardzie. Opcjonalny asystent parkowania z asystentem cofania. Asystent parkowania plus między innymi z Surround View i Remote 3D View.

Wyraźny nacisk na zrównoważony rozwój poprzez odpowiedzialne wykorzystanie zasobów w całym łańcuchu wartości i maksymalne ograniczenie śladu CO2 w całym cyklu życia produktu. Produkcja pojazdów w zakładach BMW Group w Monachium i produkcja ogniw akumulatorowych przy użyciu wyłącznie ekologicznej energii elektrycznej.

Szerokie zastosowanie surowców wtórnych, materiałów naturalnych i materiałów pochodzących z recyklingu. Specjalna zasada konstrukcji silników elektrycznych, umożliwiająca rezygnację z metali ziem rzadkich. Kontrolowane, transparentne i zrównoważone wydobycie kobaltu i litu do akumulatorów wysokonapięciowych.

Nowe BMW i4 można już zamawiać u dealerów. Ceny rozpoczynają się od 245 200 zł dla BMW i4 eDrive40 oraz od 289 900 zł dla BMW i4 M50

Wszystkie dane liczbowe są tymczasowe. Wartości homologacyjne nie są jeszcze dostępne.

Źródło: BMW