Volkswagen Group Polska – kadra zarządzająca przesiada się na samochody elektryczne i hybrydowe plug-in

Oferta samochodów Grupy Volkswagen, które mogą być ładowane z gniazdka i tym samym pozwalają na jazdę w sposób bezemisyjny szybko rośnie. Marki Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Cupra, Porsche i Volkswagen Samochody Dostawcze oferują dziś w Polsce w sumie ponad 10 modeli elektrycznych i ponad 20 hybrydowych typu plug-in w niemal wszystkich segmentach – od aut kompaktowych, przez SUV-y, aż po samochody sportowe i dostawcze.

Coraz więcej pracowników spółki Volkswagen Group Polska na co dzień korzysta z auta elektrycznego. Firma zdecydowała, że cała kadra zarządzająca będzie poruszać się tylko samochodami w pełni elektrycznymi lub hybrydami typu plug-in. Aby korzystanie z tych aut było tak wygodne, jak ze spalinowych, Volkswagen Group Polska rozbudowuje infrastrukturę ładowarek na terenie firmy. W ciągu najbliższych miesięcy na ternie spółki będzie funkcjonować 50 punktów ładowania. Co istotne, zarówno ładowarki, jak i cała firma są zasilane energią, która pochodzi z polskich farm wiatrowych.

„Niektórzy pracownicy Volkswagen Group Polska już od ponad dwóch lat jeżdżą na co dzień autem elektrycznym. Oferta samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in Grupy Volkswagen jest już bardzo szeroka, wypełnia niemal wszystkie segmenty rynku. Zdecydowaliśmy, że dyrektorzy naszej firmy będą użytkować wyłącznie takie auta. Dzięki temu osoby te w mieście będą poruszać się w sposób bezemisyjny, ekologiczny i przyjazny mieszkańcom. W ten sposób istotnie obniżamy emisję CO2 floty samochodów i czynimy krok w kierunku całkowicie bezemisyjnej mobilności” – powiedział Pavel Šolc, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska.

Kluczem do wygodnego korzystania z samochodów elektrycznych jest infrastruktura. W Volkswagen Group Polska dla pracowników jest dostępnych 36 punktów ładowania, trwają już prace nad zwiększeniem ich liczby do 50. Pracownicy, którzy korzystają z samochodów elektrycznych tracą na ich ładowanie mniej czasu niż użytkownicy aut spalinowych na tankowanie. Wpięcie wtyczki na firmowym parkingu zajmuje zaledwie kilkanaście sekund. Po wyjściu z biura akumulator w samochodzie jest naładowany na 80 lub 100 procent pojemności. Jeżeli pracownik nie wyjeżdża w dalsze trasy, z reguły wystarczy, że auto jest ładowane raz w tygodniu.

Wyzwaniem wciąż pozostaje infrastruktura publiczna. Dlatego Grupa Volkswagen w Polsce aktywnie przyczynia się także do jej powiększania. Cała sieć dealerska od dawna inwestuje w ładowarki, już niemal wszystkie salony dealerskie zainstalowały stacje ładowania. W wielu lokalizacjach trwają odbiory techniczne i prace nad przygotowaniem systemu, który pozwoli je upublicznić. Głównie są to stacje prądu przemiennego (AC) o mocy 11 KW, ale są także punkty prądu stałego (DC) o mocy 50 KW, a nawet mocniejsze. W najbliższych tygodniach zostaną udostępnione ładowarki Porsche Turbo Charger o mocy aż 320 kW, które znajdują się przy salonach Porsche w Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie, Łodzi i Warszawie. Ładowanie modeli Porsche Taycan czy Audi e-tron GT przy użyciu Porsche Turbo Charger od 5% do 80% pojemności akumulatora zajmuje zaledwie 22,5 minuty. Na zwiększenie zasięgu o 100 km potrzeba jedynie kilka minut.

Porsche wspiera także instalację ładowarek przy hotelach, restauracjach i w innych miejscach często odwiedzanych przez kierowców. W Polsce działa już ponad 40 ładowarek Porsche Destination Charging. Właściciele samochodów Porsche mogą tam ładować auta bezpłatnie, ale ładowarki te są dostępne także dla użytkowników samochodów innych marek.

Volkswagen ID.3 i ID.4 dostępne w nowej ofercie i ze zwiększoną mocą ładowania

Grupa Volkswagen, poprzez udział w joint venture IONITY, inwestuje również w rozwój sieci bardzo szybkich ładowarek przy autostradach. W tej chwili IONITY prowadzi prace w 5 lokalizacjach w Polsce.

Zakrojona na szeroką skalę ofensywa Grupy Volkswagen w zakresie samochodów elektrycznych przynosi efekty. W 2020 sprzedaż modeli koncernu wyposażonych w napęd wyłącznie elektryczny wzrosła ponad trzykrotnie. Najdalej do 2025 roku koncern zamierza osiągnąć pozycję światowego lidera w dziedzinie elektromobilności. W tym celu w ciągu kolejnych pięciu lat przeznaczy na rozwój elektrycznych i hybrydowych samochodów 46 miliardów euro. Do 2030 roku udział pojazdów elektrycznych (BEV) w sprzedaży ma wzrosnąć w Europie do 60 procent. Do 2030 roku koncern zamierza wprowadzić na rynek 70 modeli wyposażonych w napęd wyłącznie elektryczny i 60 samochodów hybrydowych typu plug-in.

Już w tej chwili marki należące do Grupy Volkswagen w Polsce oferują modele elektryczne w niemal wszystkich segmentach rynku. Wśród nich są auta, które na jednym ładowaniu potrafią przejechać ponad 500 km, jak – na przykład – Volkswagen ID.3, Volkswagen ID.4, Skoda ENYAQ iV czy Audi e-tron Q4.

Koncern Volkswagen jako pierwszy producent samochodów już w 2018 roku zobowiązał się do realizacji celów klimatycznych zawartych w Porozumieniu Paryskim. Do 2050 roku koncern zamierza stać się neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Kluczem do realizacji tego celu jest elektryczna mobilność.

Źródło: Volkswagen