Nowy Mercedes-Maybach Klasy S łączy perfekcję i zaawansowane rozwiązania techniczne Klasy Sz ekskluzywnością i tradycją Maybacha. 18-centymetrowe zwiększenie rozstawu osi względem długiej wersji „eski” w pełni służy wygodzie podróżujących z tyłu. Standardowo oferowane pakiety Executive oraz Chauffeur sprawiają, że tylna część kabiny staje się wygodną przestrzenią do pracy albo relaksu. Uwagę zwracają tam również ekskluzywne detale, takie jak dodatkowe drewniane okładziny. Mercedes-Maybach Klasy S trafia do sprzedaży w Polsce w dwóch wersjach silnikowych: S 580 4MATIC (V8) oraz S 680 4MATIC (V12). Jego ceny rozpoczynają się od 799 000 zł.
Mercedes-Maybach S 580 4MATIC korzysta z benzynowej jednostki V8 (M176) z rozrusznikiem zintegrowanym z alternatorem drugiej generacji oraz 48-woltową pokładową instalacją elektryczną. Wariant S 680 4MATIC jest napędzany znanym silnikiem V12 (M279), po raz pierwszy połączonym jednak z napędem na obie osie 4MATIC. Obie jednostki współpracują z przekładnią 9G-TRONIC.
Niemal kompletna specyfikacja Mercedesa-Maybacha Klasy S obejmuje m.in. dach panoramiczny, wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, cyfrowe wskaźniki 3D czy innowacyjne reflektory DIGITAL LIGHT.Na życzenie nową limuzynę można zamówić m.in. z dwukolorowym lakierem (70 568 zł), skrętną tylną osią (do 10 stopni; 7339 zł), a także z elementami dostępnymi w pakietach wyposażenia, takimi jak elektrycznie sterowane tylne drzwi, posrebrzane kieliszki do szampana czy wysokiej klasy nagłośnienie przestrzenne Burmester® 4D. To ostatnie łączy się z układem aktywnej redukcji szumów, sprawiając, że znakomicie wygłuszone wnętrze Maybacha staje się jeszcze cichsze.
Mercedes-Maybach | |||
S 580 4MATIC | S 680 4MATIC | ||
Układ i liczba cylindrów | V8 | V12 | |
Pojemność skokowa | Ccm | 3982 | 5980 |
Moc maks. | kW/KM | 370/503 | 450/612 |
przy | obr./min | 5500 | 5250-5500 |
Dodatkowa moc (boost) | kW/KM | 15/20 | – |
Maks. moment obrotowy | Nm | 700 | 900 |
przy | obr./min | 2000-4500 | 2000-4000 |
Dodatkowy mom. obr. (boost) | Nm | 200 | – |
Zużycie paliwa w cyklu miesz.(WLTP) | l/100 km | 10,4-11,7 | 13,4-14,4 |
Emisje CO2 w cyklu miesz. (WLTP) | g/km | 236-267 | 304-326 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 4,8 | 4,5 |
Prędkość maks. | km/h | 250 | 250 |
Ceny od | zł | 799 000 | 1 030 000 |
Źródło: Mercedes-Benz
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…