Nowy Express Van ma stylistykę typową dla samochodów Renault z charakterystycznym układem świateł LED w kształcie litery C (C-Shape). Pionowy zderzak, wysoka osłona chłodnicy, przetłoczenia na masce i płynne linie nadwozia wyrażają solidność i dynamikę nowego modelu. Pojawiają się również atrakcyjne elementy wykończenia i chromowane wstawki. Jest dostępny w pięciu kolorach nadwozia.
We wnętrzu zobaczymy nowoczesną deskę rozdzielczą z poziomym układem linii, której minimalizm podkreśla przestrzeń w kabinie. W nowym Express Vanie szczególną uwagę zwrócono na schowki, które mają rekordową pojemność sięgającą 48 litrów.
Wymiary nowego Renault Express Vana plasują się w czołówce klasy: długość załadunku mierzona po podłodze wynosi 1,91 m (w wersji ze ścianką działową na całej szerokości kabiny), szerokość przesuwnych drzwi bocznych – 716 mm. Pojemność części ładunkowej od 3,3 do 3,7 m³ należy do największych w segmencie. Ładowność wersji benzynowej wynosi do 780 kg, a wysokoprężnej – 650 kg. Samochód jest wyposażony w sześć obrotowych uchwytów do mocowania ładunku w podłodze i cztery dodatkowe na ścianach.
Nowy Express Van oferuje trzy systemy multimedialne: Radio Connect R&Go i system multimedialny Renault EASY LINK (z ekranem dotykowym 8” i funkcją replikacji ekranu smartfona) w dwóch wersjach – z nawigacją lub bez. Ma ładowarkę indukcyjną do smartfona i do trzech gniazd USB oraz cztery gniazda 12 V, w tym jedno w strefie cargo.
W nowym Express Vanie kierowca zdecydowanie lepiej kontroluje otoczenie samochodu, wspomagany m.in. przez asystenta monitorowania strefy za samochodem, który w samochodzie bez tylnych szyb pokazuje, co się dzieje z tyłu, na ekranie umieszczonym na miejscu lusterka wstecznego. System monitorowania martwego pola poprawia widoczność w strefie martwego pola z obu stron samochodu, a lusterko szerokokątne zmniejsza martwe pole z prawej strony samochodu bez szyb w części ładunkowej. Kamera cofania ułatwia manewry parkowania. Obraz z kamery jest wyświetlany na ekranie systemu multimedialnego lub w wewnętrznym lusterku wstecznym.
W Europie nowy Express Van będzie dostępny z silnikiem benzynowym 1.3 TCe 100 FAP oraz silnikami wysokoprężnymi 1.5 Blue dCi 75 i 95 i 6 biegową skrzynią mechaniczną. Silnik wysokoprężny Ecoleader 1.5 Blue dCi 75 umożliwia obniżenie zużycia paliwa poprzez ograniczenie prędkości do 100 km/h.
Nowy model pojawi się w sprzedaży w Europie i na rynkach pozaeuropejskich w kwietniu br. W Polsce wprowadzenie do sprzedaży będzie miało na przełomie kwietnia i maja 2021 roku.
Źródło: Renault
Opel rozpoczął produkcję samochodów 125 lat temu i wkrótce zaczął odnosić pierwsze sukcesy, wprowadzając na…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
CX-80 to drugi, po CX-60 model zbudowany w oparciu o platformę Mazda Large Architecture jest…
100 000 000 komponentów wyprodukowano już w Odlewni Volkswagen Poznań, jednej z najnowocześniejszych w całym…
Firma Astara – wyłączny importer i dystrybutor samochodów i części zamiennych Mitsubishi w Polsce, notuje…
Obsługa Kluczykomatu jest równie prosta i intuicyjna jak korzystanie z popularnych urządzeń pocztowych. Dzięki nowej…