Teraz BMW Motorrad wyostrza profil obu skuterów średniej wielkości poprzez kilka istotnych optymalizacji technicznych oraz nowe kolory i stylistyki.
Jednostka napędowa to nadal jednocylindrowy silnik o ulepszonej sprawności i mocy 25 kW (34 KM) przy 7500 obr/min oraz maksymalnym momencie obrotowym 35 Nm przy 5750 obr/min. Za transmisję napędu odpowiada bezstopniowa przekładnia CVT oraz sztywny skrętnie wahacz napędowy z ułożyskowaniem zapewniającym minimalne przenoszenie wibracji i możliwie najwyższy komfort. Dzięki aktualnej homologacji Euro 5 nowe C 400 X i C 400 GT pozostają idealnymi partnerami do dynamicznej, beztroskiej radości z jazdy skuterem.
W tym celu silnik został wyposażony w tak zwaną „elektroniczną manetkę” (elektroniczny gaz) i elektrycznie sterowaną przepustnicę oraz nowy sterownik. Dalsze optymalizacje to zmodyfikowana matryca i powłoka katalizatora, szerokopasmowa sonda lambda, modyfikacje głowicy cylindra, nowy czujnik na pokrywie alternatora, dostosowana wiązka kablowa i zmodyfikowana regulacja obrotów biegu jałowego. Nie ma już regulatora obrotów biegu jałowego w dolocie powietrza, a regulacja odbywa się za pomocą klapy obejściowej przepustnicy i układu zawirowania powietrza.
Oprócz zgodności z homologacją Euro 5 zmodernizowany silnik przekonuje przede wszystkim jeszcze bardziej płynną i czułą reakcją przepustnicy oraz większą stabilnością biegu jałowego. Oprócz elektronicznego gazu i nowego sterownika, stabilność pracy silnika zwiększają również zoptymalizowane sprężyny sprzęgła odśrodkowego. Zmniejszona została tolerancja siły sprężynowania, a siła została nieznacznie zwiększona, zaś prędkość obrotowa silnika nieco podwyższona przy załączania sprzęgła. Mniejsze tolerancje ograniczają zakres obrotów przy wysprzęglaniu, co eliminuje zbyt późne wysprzęglanie, jakie zdarzało się czasem w poprzednim modelu.
W ramach modernizacji technicznej nowe C 400 X i C 400 GT otrzymały również zoptymalizowany układ ASC. Zamiast dotychczasowej ręcznej rekalibracji – na przykład po zmianie opony – nowy układ ma teraz automatyczną kalibrację promienia. Ponadto nowy układ ASC został przystosowany do znacznie niższych przyczepności niż dotychczas. W trakcie jazdy daje się to zauważyć w czulszej reakcji i wyraźnie zwiększonym komforcie sterowania – zwłaszcza na mokrych i śliskich nawierzchniach. Dezaktywacja układu ASC nie jest już konieczna.
Zmodernizowany został również układ hamulcowy nowego BMW C 400 X i C 400 GT. Dzięki nowym zaciskom hamulcowym, dwutarczowy hamulec z przodu oferuje teraz stabilniejszy i wyraźnie wyczuwalny opór oraz sprawniejsze cofanie tłoczków. Towarzyszy temu wyrównany skok dźwigni hamulca tylnego po lewej i przedniego po prawej stronie, co daje symetryczne odczucie hamowania.
Znacznie większy komfort oferuje zoptymalizowane oświetlenie schowka (pojemność 31 l, z Flexcase 45 l) pod siedzeniem. Teraz światło nie jest już umieszczone z boku, ale z góry, co zapewnia jeszcze lepsze oświetlenie. Oprócz gniazda 12 V w wyposażeniu znajduje się też gniazdo ładowania USB w prawym przednim schowku.
Jak do tej pory nowe BMW C 400 X i C 400 GT prezentują się w niepowtarzalnym języku stylistycznym BMW Motorrad. Są nowoczesne, zorientowane na przyszłość i doskonale wpisują się w stylistykę marki. Nowe skutery BMW Motorrad są dostępne w trzech różnych wariantach kolorystycznych.
C 400 X.
C 400 GT.
Wszystkie nowości BMW C 400 X i C 400 GT:
Oczywiście BMW Motorrad oferuje zarówno do C 400 X, jak i C 400 GT szeroką gamę akcesoriów. Absolutnym hitem są zupełnie nowe torby tylne z kolekcji Black. Oferowane są w dwóch rozmiarach – jeden na krótkie wypady i drugi na dłuższe wycieczki z większą ilością bagażu. W obu wariantach torba ma wodoodporną powłokę z TPU, która wytrzymuje każdą pogodę. Wyjmowana torba wewnętrzna i dwustronny zamek błyskawiczny w komorze głównej również są wodoodporne. Zamek błyskawiczny jest gumowany i blokowany dla dodatkowego bezpieczeństwa. Dodatkowy zamek głównej komory umożliwia w razie potrzeby zwiększenie pojemności i tak sporej już torby. Kieszeń po wewnętrznej stronie klapy i zapinane na zamek przegrody po obu stronach ułatwiają organizację bagażu. Kolejnym użytecznym detalem są regulowane paski naramienne oraz możliwość składania do transportu poza motocyklem. Torba tylna Black Collection jest przeznaczona do użytku w połączeniu ze stelażem bagażowym. W zestawie znajduje się odpowiedni pasek do mocowania. Torba wykonana jest w kolorze czarnym z niebieskimi akcentami i paskami odblaskowymi. Wewnętrzna podszewka jest również niebieska.
Miejsce na bagaż
Nawigacja i komunikacja
Bezpieczeństwo
Serwisowanie i technika
Niezwykle praktyczne nową kurtkę Transformer można przekształcić w plecak! Tym samym lekka letnia kurtka jest idealną odzieżą na co dzień w mieście, w której można błyskawicznie schować kask.
Dzięki protektorom NP Flex na barkach i łokciach (możliwość zamówienia także protektora pleców) kurtka Transformer spełnia wymogi klasy ochrony A. Dzięki odpornej na ścieranie tkaninie poliamidowej jest ona również wodoodporna, a zewnętrzna kieszeń jest wodoszczelna. Siatkowa podszewka jest wykonana w 100% z poliestru.
Logotyp BMW Motorrad jest wpleciony w elastyczną taśmę na obwodzie kurtki Transformer, a na wyściółce kołnierza znajduje się logo. Funkcjonalność uzupełniają dwie kieszenie boczne i dwie wewnętrzne.
Szara kurtka męska Transformer jest dostępna w fasonie Regular Fit w rozmiarach S-2XL i nadaje się do prania w delikatnym cyklu w temperaturze 30°C.
Kurtka Dry
Elegancka długa kurtka Dry jest nowością oferty BMW Motorrad. Odporna na zabrudzenia, przepuszczająca powietrze i wodoodporna, 3-warstwowa kurtka męska w kolorze czarnym jest idealna do codziennego użytku w mieście.
Modna i lekka długa kurtka Dry o klasie ochrony A ma dwie kieszenie boczne i dwie kieszenie wewnętrzne. Długi krój z bocznymi zamkami błyskawicznymi zapewnia większy komfort siedzenia. Obok zdejmowanego kaptura w kołnierzu znajduje się kominiarka, którą można nosić pod kaskiem. Odblaskowy nadruk na plecach zapewnia dobrą widoczność w ruchu drogowym. Kurtka ma protektory NP Flex ramionach i łokciach i można ją doposażyć w protektor pleców.
Kurtka Dry dla mężczyzn jest dostępna w rozmiarze S-2XL (Regular Fit) i nadaje się do prania w delikatnym cyklu w temperaturze 30°C.
Kurtka CITY
Nowa kurtka letnia City to kurtka motocyklowa z kapturem. Idealne rozwiązanie na przejażdżki po mieście. Zachwyca ona nie tylko sportowym wyglądem, ale jest również wodoodporna i odporna na zabrudzenia dzięki materiałowi wierzchniemu wykonanemu w 94% z poliestru i 6% z elastanu.
Dzięki protektorom NP Flex na barkach i łokciach (nie ma możliwości doposażenia protektora pleców) spełnia wymogi klasy ochrony A. Nie ma podszewki, dzięki czemu jest bardzo lekka i wygodna w noszeniu. Kurtka City ma dwie kieszenie boczne i wodoszczelną kieszeń zewnętrzną. Logotyp BMW Motorrad zdobi kieszeń na piersi.
Szara kurtka męska jest dostępna w rozmiarze S-2XL i nadaje się do prania w delikatnym cyklu w temperaturze 30°C.
Buty KnitLite
Innowacyjne, modne, bezpieczne – takie właśnie są nowe buty KnitLite BMW Motorrad. To obecnie jedyne obuwie w technologii 3D Knit z certyfikatem poziomu ochrony 1 (EN 13634:2017), dzięki czemu jest zarówno lekkie i nowoczesne, jak również stabilne i bezpieczne.
To połączenie jest efektem zastosowania w podeszwie między innymi termoplastycznego poliuretanu w dwóch różnych gęstościach: TPU.
Wzmocnienia na dźwignię biegów i wzmocnienia pięty zapewniają ochronę i stabilność. Dwukolorowa podeszwa TPU 2K jest odporna na olej i paliwo oraz ma większą gęstość w obszarze podnóżka i pięty, co zwiększa odporność na ścieranie. Ukryty wewnętrzny zamek błyskawiczny zapewnia wygodne nakładanie.
Męskie buty dostępne są w kolorze czarnym i w rozmiarach 38–48. Buty w wersji damskiej dostępne są w rozmiarach 35–42.
Źródło: BMW Motorrad
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…