Samochód i jego właściciel, pracownik firmy Opel Henning Barth, pokonywali codziennie około 100 kilometrów między Hunsrück a siedzibą Opla Rüsselsheim. Przez 500 000 kilometrów w rękach obecnego użytkownika Astra nie wymagała poważniejszych napraw. Barth kupił używaną Astrę z przebiegiem 100 tysięcy kilometrów za 5 000 euro. Następnie przejechał nią jeszcze pół miliona kilometrów, co razem daje 600 tysięcy.
„To niesamowite, że przez te wszystkie lata i po takim przebiegu Astra specjalnie się nie zestarzała. Oczywiście przyznaję, że dobrze o nią dbałem, ale i tak aż trudno uwierzyć, że silnik, skrzynia biegów, turbosprężarka czy pompa wysokociśnieniowa nigdy nie odmówiły posłuszeństwa. Nawet sprzęgło wciąż jest oryginalne” — mówi z dumą szczęśliwy posiadacz 17‑letniej Astry.
Przyszedł jednak czas na rozstanie. Barth postanowił podarować swoją niezwykłą Astrę do kolekcji Opel Classic. Kombi z przebiegiem 600 000 kilometrów zajmie honorowe miejsce w Rüsselsheim, a pan Barth ma już kolejną Astrę — dobrze utrzymany egzemplarz generacji J z dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 165 KM. Rozpoczyna również nową misję, której celem jest przekroczenie przebiegu, jaki uzyskał poprzednim samochodem.
Opel oferował Astrę G w latach 1998–2005 w siedmiu wariantach nadwozia, z 12 silnikami o mocy od 48 kW (65 KM) do 147 kW (200 KM). W 2002 roku wprowadzono usportowioną Astrę OPC z silnikiem o mocy 141 kW (192 KM) zwiększonej później do 147 kW (200 KM). Astra G była dostępna jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, czterodrzwiowy sedan, coupé, kabriolet, kombi oraz dostawczy furgon. W sumie wyprodukowano prawie 4 miliony egzemplarzy Astry tej generacji.
Źródło: Opel
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…