Częścią ekspozycji są zarówno modele produkowane seryjnie, jak i również interesujące prototypy, które nigdy na taśmę produkcyjną nie trafiły. Wśród nich jest czerwony WAZ 2101, pierwszy sprzedany egzemplarz, z którego przez 19 lat korzystał tylko jeden właściciel i podarował go producentowi. Za to w prezencie otrzymał nowy model.
Jest tam też WAZ 2103, który został wyprodukowany 21 grudnia 1973 roku i był 1 mln egzemplarzem wyprodukowanym przez fabrykę w Togliatti. Ciekawym egzemplarzem jest WAZ 2105 napędzany silnikiem Wankla, który jednak do produkcji seryjnej nie trafił, a jedynie z egzemplarzy napędzanych takim silnikiem korzystało KGB.
Ważnym modelem w historii rosyjskiej motoryzacji jest WAZ 2121, znany powszechnie jako Łada Niva (Łada 4×4). W zbiorach znalazł się jeden z pierwszych wyprodukowanych egzemplarzy, który przez 10 lat był eksploatowany na Antarktydzie. Jest też egzemplarz, który w Himalajach dotarł aż do wysokości 5726 m n.p.m.
Ciekawe są pojazdy koncepcyjne i sportowe jak m.in. Łada Roadster, seria Projekt C, która stała się początkiem modelu Vesta. Jest też Łada Largus, którą osobiście podpisał prezydent Władimir Putin oraz przedprodukcyjna Łada 110, która jeździł Boris Jelcyn.
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…