Początki historii motoryzacji w mieście Mlada Boleslav sięgają aż do czasów działalności firmy Laurin@Klement, która po ukończeniu produkcji rowerów przestawiła się na motocykle i samochody. Jako pierwszy w 1905 roku z hali wyjechał samochód o nazwie Voiturette Typ A, który był montowany do 1907 roku. W 1934 roku ówczesna Skoda Superb była wykładnikiem luksusu. Sukcesy Škoda odnosiła także od swoich pierwszych startów w legendarnym Rajdzie Monte Carlo. W tym celu stworzono model Škoda Popular monte Carlo, który osiągał prędkość maksymalną 110 km/h i w Mlada Boleslav był produkowany do 1938 roku. Nową koncepcję z silnikiem z tyłu i samonośna karoserią, zaprezentował model 1000 MB, który miał premierę w 1964 roku.
Kolejnym rewolucyjnym projektem była Škoda Favorit – hatchback z silnikiem w przedniej części i napędem przedniej osi. Produkcja tego modelu rozpoczęła się w Vrchlabi w 1987 roku, by rok później w Mlada Boleslav kontynuować nową erę marki.
Z głównej fabryki pochodzi także Škoda Octavia, której pierwsza współczesna generacja miała premierę 3 września 1996 roku. Produkcja tej generacji, która w ostatnim okresie produkowana była pod nazwą Octavia Tour, przetrwała aż do 2010 roku.
Od 2019 roku z taśmy w Mlada Boleslav zjeżdżą Škoda Scala, pierwszy model producenta, który powstał na platformie koncernowej MQB A0. W tej samej fabryce od 2020 roku powstaje Škoda Enyaq iV, pierwszy całkowicie elektryczny model marki.
Jubileusz w postaci wyprodukowania 15 mln egz. w głównej fabryce marki Škoda jest również nieodłącznie związany z koncernem Volkswagen. Od momentu podpisania umowy z niemieckim koncernem Škoda w Mlada Boleslav wyprodukowała 10,7 mln samochodów.
Nowoczesna fabryka w Mlada Boleslav aktualnie zatrudnia 29 100 pracowników i produkuje takie modele samochodów jak: Fabia, Scala, Octavia, Kamiq, Karoq i Enyaq iV. w tym mieście powstają także przekładnie MQ 200 i MQ 100, zawieszenia oraz baterie do modeli plug-in-hybrid kilku marek koncernu Volkswagen.
W Kvasinach Škoda produkuje modele Superb, Superb iV, Kodiaq i Karoq. Natomiast automatyczne przekładnie DSG DQ 200 powstają w Vrchlabi. Samochody marki Škoda produkowane i montowane są także w innych częściach świata. Poza Słowcją, auta tej marki powstają na Ukrainie, w Chinach, Indiach i Rosji. Od 1905 roku producent na całym świecie wyprodukował 28,8 mln samochodów.
Źródło: Škoda
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…
„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…