Wiadomości

Nowa ŠKODA FABIA IV – większa i mocniejsza

Samochód został zbudowany na platformie MQB-A0 oraz wyposażony w najnowsze dostępne systemy wspomagania kierowcy. Dzięki innowacyjnym technologiom auto jest też wyjątkowo aerodynamiczne. Nowa FABIA zostanie zaoferowana na polskim rynku z czterema wydajnymi silnikami benzynowymi do wyboru.

Wszystkie te cechy sprawiają, że nowa FABIA będzie idealnym samochodem zarówno do komfortowej jazdy po mieście, jak i podróżowania na dłuższych dystansach.

– FABIA to nasz bestsellerowy model. W jego nowej odsłonie znacznie ulepszyliśmy wnętrze, zapewniając wysoki poziom komfortu, dodaliśmy nowoczesne funkcje multimedialne oraz innowacyjne systemy wsparcia kierowcy. Jeszcze więcej przestrzeni, mocne i wydajne silniki oraz doskonałe prowadzenie dopełniają obraz nowej ŠKODY FABIA. Pojazd ma wszystko to, czego można oczekiwać od nowoczesnego auta – podkreśla Johannes Neft, Członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego w ŠKODA AUTO.

Bestsellerowy model

Początki modelu FABIA sięgają 1999 roku. Od tego czasu ŠKODA wyprodukowała ponad 4,5 mln egzemplarzy popularnego pojazdu. To czyni go jednym z najchętniej kupowanych samochodów w segmencie. Od chwili premiery FABIA jest uosobieniem wartości promowanych przez markę. Łączy ona w sobie wiele poziomów bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego z odpowiednio przestronnym wnętrzem i dynamicznym wyglądem. Oferuje także kompaktowe wymiary zewnętrzne, i wydajne układy napędowe. Zadaniem nowej, czwartej już generacji ŠKODY FABIA jest kontynuowanie sukcesu, jaki osiągnęły poprzednie generacje.

Reflektory i światła tylne Full LED, wirtualny kokpit oraz nowa kolorystyka

Wyraziste reflektory, biegnące aż do osłony chłodnicy, są charakterystyczną cechą nowej generacji modelu FABIA. Już w wersji podstawowej modelu zastosowano nowoczesną technologię LED. Opcjonalnie dostępne są reflektory Full LED wraz z kompleksowym zakresem funkcji lub pełne oświetlenie tylne w technologii LED o charakterystycznej dla marki krystalicznej strukturze.



Nowy design we wnętrzu ŠKODY FABIA zwiększa wrażenie przestronności. Symetryczna tablica wskaźników z centralnie umieszczonym osobnym wyświetlaczem oraz poziome ozdobne pasy podkreślają szerokość wnętrza. Ponadto po raz pierwszy w modelu FABIA dostępny jest cyfrowy zestaw wskaźników. Z chwilą wprowadzenia auta do sprzedaży dostępne będą trzy wersje: Active, Ambition oraz Style, oferujące nową kolorystykę i materiały, a także wariant Monte Carlo inspirowany rajdową historią marki.

ŠKODA AUTO wprowadza innowacyjną aplikację Traffication do systemów Infotainment

– ŠKODA konsekwentnie rozwija swój język designu w nowym modelu FABIA. Ten kompaktowy hatchback ma wyjątkowo sportowy charakter i elegancki wygląd. Wyraziste linie, dynamiczne proporcje i nowoczesne światła w technologii LED o typowej dla ŠKODY krystalicznej strukturze nadają modelowi dynamicznego i nowoczesnego charakteru – mówi Oliver Stefani, szef ŠKODA AUTO Design.

Pierwsza ŠKODA FABIA oparta na platformie MQB-A0

Na nowe wymiary modelu FABIA wpłynęło zastosowanie platformy MQB-A0. Pomimo zwiększenia rozmiarów samochodu inżynierom ŠKODY udało się zachować wagę zbliżoną do tej, którą oferuje model trzeciej generacji. Długość pojazdu wynosi 4107 mm, szerokość 1780 mm, a jego wysokość to 1460 mm. Rozstaw osi jest równy 2564 mm. Pojemność bagażnika wynosi 380 l, po złożeniu tylnych foteli to aż 1190 l. Dynamiczna ŠKODA FABIA idealnie nadaje się zarówno na krótkie, jak i długie podróże. Jej wymiary sprawiają, że świetnie sprawdzi się w ruchu miejskim.

Silnik MPI i trzy jednostki TSI do wyboru

Nowa ŠKODA FABIA zaoferuje cztery wydajne silniki benzynowe do wyboru. Tym samym ŠKODA nie tylko poszerzyła gamę dostępnych silników w porównaniu do poprzedniej generacji modelu, lecz także zwiększyła zakres mocy – od 59 kW (80 KM) do 110 kW (150 KM).

Gama silników dostępnych na polskim rynku w nowej generacji modelu FABIA obejmuje silnik benzynowy z wtryskiem wielopunktowym (MPI) i trzy silniki TSI z wtryskiem bezpośrednim. Silnik montowany w wersji podstawowej modelu to trzycylindrowy 1.0 MPI o mocy 59 kW (80 KM). Moc przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem pięciostopniowej skrzyni manualnej. Nowa generacja ŠKODY FABIA będzie także dostępna z turbodoładowanymi silnikami TSI. Silnik 1.0 TSI o mocy 70 kW (95 KM) połączony jest z 5-stopniową skrzynią biegów, natomiast mocniejszy silnik 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) wyposażony jest w skrzynię 6-stopniową lub w automatyczną 7—stopniową przekładnię DSG. Nowa FABIA będzie miała w swojej ofercie również czterocylindrowy silnik 1.5 TSI, który generuje 110 kW (150 KM) mocy i jest dostępny z 7-biegową skrzynią biegów DSG w standardzie. Wszystkie jednostki w nowej ŠKODZIE FABIA spełniają wymogi emisji zgodnie z normą Euro 6d.

Aerodynamika i innowacje zwiększające wydajność

W porównaniu do poprzednich modeli współczynnik oporu powietrza nowej generacji modelu FABIA został obniżony z 0,32 do 0,28, dzięki czemu nowa generacja bestsellera marki to najbardziej aerodynamiczny samochód w swoim segmencie. Jego aerodynamikę udało się zwiększyć dzięki wykorzystaniu bardzo dokładnych symulacji CFD (obliczeniowej mechaniki płynów). Dodano również nowy rodzaj żebrowania w przednim zderzaku, które reguluje ilość powietrza przepływającego przez wloty. W sytuacji niskiego zapotrzebowania na chłodzenie listewki żebrowania zamykają się automatycznie, tym samym zwiększając aerodynamikę pojazdu. Dzięki temu oszczędność paliwa wzrasta o 0,2 l na 100 km podczas jazdy ze stałą prędkością 120 km/h.  ŠKODA FABIA jest także wyposażona w większy spojler dachowy oraz lotki boczne zapewniające optymalny przepływ powietrza z tyłu pojazdu. Specjalnie zaprojektowane mocowania lusterek bocznych zmniejszają opór powietrza i kierują strumień powietrza na tył pojazdu w wybrane miejsce.

Bezpieczeństwo aktywne i pasywne

W nowej generacji modelu FABIA ŠKODA jeszcze bardziej poprawia bezpieczeństwo pasażerów i zwiększa gamę dostępnych systemów wsparcia kierowcy. Środki służące poprawie bezpieczeństwa i komfortu obejmują teraz także nowe systemy wsparcia kierowcy, które dotychczas zarezerwowane były dla pojazdów z wyższej klasy. Dodano możliwość wyboru systemów Travel Assist i Park Assist. Nowa FABIA może być wyposażona w aż 9 poduszek bezpieczeństwa chroniących pasażerów. Dostępne są również dodatkowe mocowania ISOFIX – po raz pierwszy również dla przedniego fotela pasażera.

Źródło: Skoda Auto



Redakcja

Recent Posts

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

15 godzin ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

15 godzin ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

2 dni ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

2 dni ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

3 dni ago

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

4 dni ago